Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu när man har spelat poker så är det en sak jag alltid funderat på som fascinerar mig fortfarande. När någon säger fisk till någon annan så är det som att folk blir helt nedkränkta inombords och det blir oftast en vild disskusion. Vad beror detta fenomen på ? varför blir man så fruktansvärt arg av just det ordet och varför bryr sig nästan alla som blir kallad fisk? Finns nog inget värre ord inom pokern :)

Postad

Det är bara muppar som bryr sig, själv blir jag bara glad inombords när någon tiltar loss i chatten.

Har för mig att ordet härstammar från schack, där det faktiskt betyder något, i poker är det egentligen rätt värdelöst eftersom det säger väldigt lite om någons spelstil och hur man bör spela mot denn*.

Postad

Det var länge sedan jag såg någon reagera hårt över att ha bli kallad fisk i chatten. Brukar snarare vara så att de försöker försvara sitt spel utan att grina. Som jag sett det är det oftast fiskutroparen som blir förbannad och förnärmad.

Postad
Det är bara muppar som bryr sig, själv blir jag bara glad inombords när någon tiltar loss i chatten.

Har för mig att ordet härstammar från schack, där det faktiskt betyder något, i poker är det egentligen rätt värdelöst eftersom det säger väldigt lite om någons spelstil och hur man bör spela mot denn*.

Tänker dy.

Ser inte något negativt att bli klassad (de tror felaktigt så klart) som fisk, hoppas dom skriver det i Note-funktionen.

Sen så ska man inte kalla någon Fisk, uppmana istället till lite trevliga kommentarer som "wp, nh, n1 ;)" etc. etc.

Varför 1.) Skrämma bort dom 2.) Göra sessionen otrevlig så dom inte vill spela med dig mer??

MVH

//KF