schenker Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Efter nedanstående hand så fick jag i chatten kommentaren "Fish" av en motståndare. Eftersom jag låg i soffan med laptopen och multitejblade så hann/orkade jag inte ta upp någon diskussion. Kunde annars ha blivit väldigt kul, för jag anser inte att jag spelade speciellt dåligt. Men vill ändå stämma av vad andra tycker: Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is MP1 with A:club:, J:diamond:. 1 fold, UTG+1 calls, Hero raises, MP2 calls, 4 folds, BB calls, UTG+1 calls. Varierar call och raise från den här positionen. En höjning funkar eftersom folk på den här nivån ofta går in med "skit" från alla positioner. Flop: (8.50 SB) 9:spade:, 4:diamond:, 6:diamond: (4 players) BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, MP2 calls, BB calls, UTG+1 calls. Med tre opponenter så bör jag rimligtvis inte vara i ledningen längre, men måste ju betta ut för att få info. Syyyyyn. Turn: (6.25 BB) 3:spade: (4 players) BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, MP2 calls, BB calls, UTG+1 calls. Ingen hjälp för mig men ändå ett "ofarligt" kort. Nu leder jag garanterat inte längre, men måste ju fortsätta (eller?). Syyyyyn. River: (10.25 BB) A:heart: (4 players) BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, MP2 calls, BB folds, UTG+1 folds. Där kom topparet. Lika bra att betta ut igen, eftersom alla andra visat svaghet. Får en syn och jag vinner potten. Fi som synade satt direkt till vänster om mig och synade min preflop-raise med A7 off... Final Pot: 12.25 BB Inte f-n gjorde jag några fel? Felen gjordes väl av de tre syn-maskinerna? Citera
majorj Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Bra, tycker jag. Hur långt upp i nivå stöter man på de här synstationerna? Citera
Stahl Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Finns ingen anledning att betta turn när du är tom mot tre motståndare på den här nivån, du får inte bort dom. Ta gratiskortet istället och hoppas träffa något som kan räcka vid en showdown. Citera
schenker Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Bra, tycker jag.Hur långt upp i nivå stöter man på de här synstationerna? Tack Ingen aning...jag spelar nere på 1/2, som du kan se. Har gjort några försök på 2/4 och där finns det också många som inte har koll på starthands-kvalitet. Dock, får dom flop-träff så visas aggresivitet i större grad (vilket jag gillar). Har återgått till 1/2 eftersom jag gjorde de flesta 2/4-försöken efter ett par öl... Citera
dlinder Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Som sagt bör du inte betta på turn. Citera
schenker Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Finns ingen anledning att betta turn när du är tom mot tre motståndare på den här nivån, du får inte bort dom. Ta gratiskortet istället och hoppas träffa något som kan räcka vid en showdown. Problemet är att det "aldrig" blir rund-check. Siste man gör en obligatoriskt bet och när jag då kollar pott-oddsen så blir jag tvungen att lägga mig. Är det alltså inte så att dom (1-2 motståndare) som synar mitt bet trots förskräckliga pot-odds är dom som gör det största felet? Citera
Stahl Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Problemet är att det "aldrig" blir rund-check. Siste man gör en obligatoriskt bet och när jag då kollar pott-oddsen så blir jag tvungen att lägga mig.Är det alltså inte så att dom (1-2 motståndare) som synar mitt bet trots förskräckliga pot-odds är dom som gör det största felet? Du har ingen aning om vad de har när de synar dig, alltså kan du inte kommentera huruvida de har förskräckliga pot-odds eller inte. Däremot kan du vara hyggligt säker på att i majoriteten av fallen om tre st synar ditt flopbet så kommer någon att syna ditt turnbet med en bättre hand än dig. Räkna med att det uppskattningsvis händer 8/10 ggr. Du är tom. Du får vara beredd att kasta handen om någon bettar. Du ska inte betta på turn där. Easy as pancake. Citera
Gyre Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Ditt turn är dåligt, utöver det spelar du bra. Bra, tycker jag.Hur långt upp i nivå stöter man på de här synstationerna? Långt upp, det gäller bara att leta. Citera
Smygaren Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Fi som synade satt direkt till vänster om mig och synade min preflop-raise med A7 offInte f-n gjorde jag några fel? Felen gjordes väl av de tre syn-maskinerna? Åtminstone kan man säga att "Mr A7o" spelar sämre än dig i den här potten... Citera
Hjort Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Hello Fibbonacci. Efter nedanstående hand så fick jag i chatten kommentaren "Fish" av en motståndare. Yay! Eftersom jag låg i soffan med laptopen och multitejblade så hann/orkade jag inte ta upp någon diskussion. Vad i hela friden finns det för möjlig uppsida att diskutera spelet med någon vid bordet? Floppbeten är ju ganska optimistisk med turnbetet är extremt optimistisk. A-högt står ju knappast och pardraget är inte direkt superstarkt. Jag hade checkat båda. Citera
Katt3n Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Floppbeten är ju ganska optimistisk med turnbetet är extremt optimistisk. A-högt står ju knappast och pardraget är inte direkt superstarkt. Jag hade checkat båda. Hade du synat om någon betat (flop resp. turn)? Citera
Stahl Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Hade du synat om någon betat (flop resp. turn)? Bettar någon före på floppen så är ju det mest lockande alternativet att raisa, dels för isoleringen och möjligheten att ta frikortet på turn. Citera
Hjort Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Hade du synat om någon betat (flop resp. turn)? Beror på vem det är som betar och om någon synat. Citera
Gahlster Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Hade du synat om någon betat (flop resp. turn)? Beror på vem det är som betar och om någon synat. Självklart. Men det ivf jag är intresserad av är hur du hade handlat mot en person som du inte vetat någonting väsentligt om alls som i denna pott. Citera
Hjort Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Självklart. Men det ivf jag är intresserad av är hur du hade handlat mot en person som du inte vetat någonting väsentligt om alls som i denna pott. Jag menar betposition och synpostion inte read. Citera
schenker Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Fi som synade satt direkt till vänster om mig och synade min preflop-raise med A7 offInte f-n gjorde jag några fel? Felen gjordes väl av de tre syn-maskinerna? Åtminstone kan man säga att "Mr A7o" spelar sämre än dig i den här potten... Du är möjligtvis inte trav-Smygarn?? Citera
schenker Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Hello Fibbonacci. Efter nedanstående hand så fick jag i chatten kommentaren "Fish" av en motståndare. Yay! Eftersom jag låg i soffan med laptopen och multitejblade så hann/orkade jag inte ta upp någon diskussion. Vad i hela friden finns det för möjlig uppsida att diskutera spelet med någon vid bordet? Floppbeten är ju ganska optimistisk med turnbetet är extremt optimistisk. A-högt står ju knappast och pardraget är inte direkt superstarkt. Jag hade checkat båda. Guldstjärna för att du "tog" min ihopsnickarade avatar Håller med, finns inget värde i att gå in i chatten...brukar inte ens bemöda mig med ett "ty" när dom kläcker ur sig "nh". Bättre att låtsas som om man har chatten bortkopplad. Citera
schenker Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Problemet är att det "aldrig" blir rund-check. Siste man gör en obligatoriskt bet och när jag då kollar pott-oddsen så blir jag tvungen att lägga mig.Är det alltså inte så att dom (1-2 motståndare) som synar mitt bet trots förskräckliga pot-odds är dom som gör det största felet? Du har ingen aning om vad de har när de synar dig, alltså kan du inte kommentera huruvida de har förskräckliga pot-odds eller inte. Däremot kan du vara hyggligt säker på att i majoriteten av fallen om tre st synar ditt flopbet så kommer någon att syna ditt turnbet med en bättre hand än dig. Räkna med att det uppskattningsvis händer 8/10 ggr. Du är tom. Du får vara beredd att kasta handen om någon bettar. Du ska inte betta på turn där. Easy as pancake. Det är nog mycket möjligt att du har rätt, generellt sett. Men jag vet inte, kanske har jag haft en ruggig tur med bordsgrannarna den senaste tiden för jag har spelat extremt tight-aggresivt och lyckats bra på Party 1/2. T ex bettat hela vägen många ggr (efter att jag raisat pre) utan att få träff och lyckats få alla att folda (draghänder uppenbarligen). De senaste 40 bordstimmarna så ligger jag på en vinst på 4 BB/100 och det är väl bra för Fixed? Men visst, alldeles för litet statistiskt underlag... Citera
hajen Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Bra, tycker jag.Hur långt upp i nivå stöter man på de här synstationerna? hur högt som helst. Det gäller bara att ha en rulle som klarar variansen då stationerna klonkar in. Citera
Recommended Posts