Pesse Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 Hej ! Tror att de flesta pokerlirare nog har "spelat bort" diverse saker i sin omgivning när de efter ett tag blir riktigt bitna av pokern t ex jobb, familj , vänner m.m. Är säkert svårt att inse det här men tänk efter så kommer ni nog på ganska många saker... Har nog själv "spelat bort" ett samboförhållande. Dvs jag tyckte det var roligare att sitta och lira poker med grabbarna eller online än att mysa i soffan med tjejen. Känner ni igen er ? Om inte, grattis pokern har inte satt sina klor i er ännu. Passa er ! Citera
Che Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 jo men se det från den ljusa sidan.. de flickvänner som du förlorar kan du förhoppningsvis "köpa" tillbaks när pokern har gjort dig rik som ett troll. Citera
mooy Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 Jag har faktiskt inte förlorat. Utan jag har vunnit. Dock i vikt. Men det gör inget enligt flickan. Jag får kompensera henne på annat sätt. Citera
anth Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 Jag ser det tvärt om, hur många tusen kronor i uteblivna pokervinster har mitt föhållande kostat mig. Förut spelade jag 20-40 timmar i veckan, nu spelar jag max 5 timmar i veckan för att hålla ihop mitt förhållande. Då jag är en vinnande spelare så är det ett betydande inkomstbortfall. Min fru har fortfarande svårt att förstå att jag har en lägre månadslön nu än innan vi blev ihop. Citera
snerki Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 Jag har faktiskt inte förlorat. Utan jag har vunnit. Dock i vikt. Men det gör inget enligt flickan. Jag får kompensera henne på annat sätt. Hmm, du ska inte lita på allt de säger. "Nej, jag vill inte ha något särskilt i födelsedagspresent" Citera
Che Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 kan faktiskt inte förstå hur ni kan sätta pokern före erat sociala liv. I såna fall bör man börja tänka på hur mycket man spelar. Citera
parre Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 En gång spelade jag bort liggat på ett parti poker. Citera
devalanteriel Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 Låter som en ren vinst tycker jag, parre. Citera
DallasTower Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 kan faktiskt inte förstå hur ni kan sätta pokern före erat sociala liv. I såna fall bör man börja tänka på hur mycket man spelar. word Citera
snerki Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 kan faktiskt inte förstå hur ni kan sätta pokern före erat sociala liv. I såna fall bör man börja tänka på hur mycket man spelar. Du har missat hela poängen med att spela poker. Det är ungefär som att vara bluesartist, man ska vara alkoliserad problematiker som förr eller senare spelar bort allt man äger. Annars är det ju inget spännanade Citera
greywolf Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 tja man måste ju helt enkelt offtra rätt mycket om man vill nå toppen. Det krävs rätt mycket engagenemang för att komma dit man vill än va det är man håller på med. Dared svarar ungefär såhär när han får frågan om han är spelmissbrukare i TV : Jag vet inte om jag är spelberoende det är en svår fråga.. Tror jag det det krävs att man lägger ner sjukligt mycket tid för att vinna så pass bra på den nivån han spelar . Citera
Nisseman Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 Som den arbetande helgspelare man är så har jag spelat bort ett antal bakfyllor. Tror jag har sparat lika mycket på minskad alkoholkonsumtion som jag vunnit på pokern =) Citera
Che Postad 1 November , 2004 Rapport Postad 1 November , 2004 tja man måste ju helt enkelt offtra rätt mycket om man vill nå toppen. Det krävs rätt mycket engagenemang för att komma dit man vill än va det är man håller på med. Dared svarar ungefär såhär när han får frågan om han är spelmissbrukare i TV : Jag vet inte om jag är spelberoende det är en svår fråga.. Tror jag det det krävs att man lägger ner sjukligt mycket tid för att vinna så pass bra på den nivån han spelar . Visserligen men det är väl helt rätt att lägga ner stor tid om man nu har det. Har man inget jobb osv klandrar ja ginte på den som sitter 12 timmar om dan eller mera men däremot om man har skola osv så förstår jag faktiskt inte hur man kan göra det valet om man nu inte är så pass duktig och intresserad att man vill göra det karriärsvalet vill säga. Men för de flesta här i livet finns det mer och viktigare saker än pokern. Hur kul är det att vinna massor av pengar om du ändå inte har några vänner kvar sedan? Citera
Macaronis Postad 2 November , 2004 Rapport Postad 2 November , 2004 Socialt har jag inte förlorat något direkt. Kanske har jag en något lägre umgänges tid. Men detta är ytterst marginellt. Pokern tar däremot en del pluggande, men några extra poäng på tentan kvittar. Huvudsaken är att man grejar det och det gör jag. Att slippa studielånen och kunna leva utan att snåla är viktigt. Finns de som jobbar för att finansiera pluggandet och får samma baksmälla som jag får. Fördelen är att jag tjänar mkt mkt mer än vad de gör i timman och väljer min arbetstid själv. Citera
Recommended Posts