Gå till innehåll

NLT - A4s blir TP, vad skulle jag gjort?


Recommended Posts

Under the gung höjer 3*bb och jag som sitter innan knappen går med på A :heart: 4 :heart: . blindsen foldar. Jag sitter på ett NL 1/2$ bord. Värt att säga är att Fi alltid slowspelar bra händer och är allmänt rätt tight.

 

Flop

 

Q :heart: A :diamond: 6 :heart:

 

Här bettar Fi 3*bb igen och jag höjer med högsta paret samt färgdraget.

Fi ställer in utan att tveka!!??

vad ska detta betyda då?

 

Han kan ju sitta på endel händer som är mkt bättre än mina just nu. Men han har alldrig ställt in alla marker innan river, då han vet om han verkligen har nötterna eller inte.

 

Med detta i åtanke så synar jag.

 

Turn

 

K :spade:

 

River

 

8 :club:

 

 

Jag spelar på ladbrokes och där visas inte händerna förän i slutet.

 

Iaf så så vinner han potten och när korten visas så har han K :diamond: K :club:

 

man blir lite frustrerad då han lyckades träffa sin 1 outare om man bortser från nårga runner runner.

 

Vad skulle jag gjort annorlunda?

Skulle jag lagt mig istället för att ställa in?

 

Jag blev lite :evil: och tiltade. Men jag lyckades stänga ner datorn. Sen ringde jag mitt ex och skällde lite på henne istället! funkade fint faktiskt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vet ju nu att han var stor favorit, men när han skulle ta ställning till vad han skulle göra hade han ingen aning om vad Fi satt på. Alltså är hans frågeställning fullständigt normal.

 

Värt att säga är att Fi alltid slowspelar bra händer och är allmänt rätt tight.

 

Om han sitter på AA eller QQ så är jag väl ingen favorit till denna pott?!

 

Du säger ju det själv; att fi alltid slowspelar bra händer. Då kan du väl i stort sett utesluta AAA och QQQ? Om du är rädd för de händerna kan du ju blixtfolda bottenset så fort nån ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte vad du har för spelstil, eller hur han sett dig spela. Han kan mycket möjligt ha satt dig på par i ess eftersom du höjde upp till 24, eller ett färgdrag, men räknat med att odsen att du viker dig är tillräckliga. Du kanske har höjt hans höjningar hela dagen och han har vikit sig, och tänkte att om han nu sätter imot kommer du lägga dig? Han var tight sa du, och kanske resonerade som att hans tighta image skulle få dig att vika dig med endast ett par eller färgdrag. Nu hade du ju båda, och skulle givetvis syna i det läget, men det vet ju inte han. Hand du gjort samma höjning upp till 24 med endast ett par i ess (med en bättre kicker än i detta fallet i och för sig) men vikit dig vid en all in? Han försökte sig på en steel med möjligheter att vinna handen ändå (om du t.ex synar med endast ett färgdrag, kungen kommer, runner runner stege mm), så så konstigt var det väll inte? Surt äpple att bita i dock....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...