Albert Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Förra gången jag beställde från Discshop så blev det en riktig fadäs. Tänker nu inte göra om samma misstag så jag förlitar mig på att forumets cineaster hälper mig Filmen måste finnas på Discshop. Filmer som jag kan tänka mig att beställa utan att direkt veta något om dem: Eldflugornas Grav (Manga) Werner Herzog boxen Aguirre (Tycker om Klaus Kinski) Summer Storm Story of O Kieslowski Trikoloren Dreamers The Corporation (Dokumentär) Little Britain (Är han rolig?) MacGuyver Box Everything is illuminated (Release 24/5) Eddie Lizzard (ståuppkomik - Är han rolig?) Tarnation Me and you and everyone we know Blue Velvet Garp och hans värld Citera
Grankott Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Vad behöver du hjälp med? Citera
baloobas Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Du har säkert redan gjor det men... Kolla på IMDBs toplista. Jag har själv gått igenom det mesta där. Man kan hitta en del filmer som man inte hört talas om förut. Citera
Skanke Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Eldflugornas Grav (Manga) ? Werner Herzog boxen KÖP Aguirre (Tycker om Klaus Kinski) KÖP Summer Storm ? Story of O Sådär Kieslowski Trikoloren KÖP Dreamers? The Corporation (Dokumentär)? Little Britain (Är han rolig?) Jag tycker inte det MacGuyver Box KÖP!! Everything is illuminated (Release 24/5)? Eddie Lizzard (ståuppkomik - Är han rolig?) Jag tycker det Tarnation? Me and you and everyone we know? Blue Velvet KÖP Garp och hans värld JAg skulle avstå Citera
Staahla Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Här kommer varje sofistikerad kulturnjutares måstelista: The Punisher The Delta Force Delta Force Commando The Toxic Avenger Surf Nazis Must Die Return of the Killer Tomatoes Citera
Albert Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Har sett Terror Firmer en gång så det räcker med Tromafilmer för min del Citera
Albert Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Vad behöver du hjälp med? Att få synpunkter på filmerna jag angivit. Har bara kollat på hur bilderna sett ut och gissat mig till vilka som verkar bra Citera
Sagge Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Eddie Lizzard (ståuppkomik - Är han rolig?) Det här är ett sånt tillfälle där man kan prata om rätt eller fel gällande smak. Man har fel om man inte tycker att han är rolig. Man har rätt om man tycker att han är rolig. Så, KÖP! Citera
devalanteriel Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Eldflugornas Grav (Manga)Werner Herzog boxen Aguirre (Tycker om Klaus Kinski) Kieslowski Trikoloren Blue Velvet Manga = bokform, anime = filmform. Att kalla Eldflugornas grav för manga är som att säga "jag har ingen jävla aning om vad det här är, men nån påstod att det var bra fast det var tecknat". Övriga jag plockat ut ovanför äger jag och tycker alla mycket om. Eller, jag är inte klar med Herzog-boxen, men det jag sett hittills har varit bra. Vill du se Aguirre, som för övrigt är världens sjunde bästa film enligt en fullständigt objektiv jag, finns ju en Herzog/Kinski-box också som håller riktigt hög klass. Flera klassiker där. Gillar du Kinski är Aguirre dessutom det bästa valet av de filmer med honom jag har sett: han har aldrig sett galnare ut och därmed har han aldrig varit bättre (krasst uttryckt). Trikoloren är ju också en stapelvara inom finfilmskulturen, och även om du inte köper boxen bör du definitivt se filmerna. Särskilt då den vita, som är fantastiskt bra, men röda och blå är också klart sevärda. Blue Velvet... tja... Lynch är ju Lynch. Men BV är mindre lynchig än t.ex. Mulholland Dr. och Lost Highway, och därmed kanske lite mer lättillgänglig. Om inte annat finns ju det underbara citatet sagt av Lynch när han träffade Isabella Rossellini första gången: "Vad du är vacker, du hade kunnat vara Ingrid Bergmans dotter!" - vilket hon är. Har sett Terror Firmer en gång så det räcker med Tromafilmer för min del Slap him, he's hysterical! He doesn't know what he's talking about! Om inte annat måste du iaf se Alferd Packer, bättre känd som Cannibal! - The Musical av Trey Parker och Matt Stone (South Park-grabbarna). Citera
Kollikock Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Manga = bokform, anime = filmform. Att kalla Eldflugornas grav för manga är som att säga "jag har ingen jävla aning om vad det här är, men nån påstod att det var bra fast det var tecknat". OT: hur uttalas anime? Citera
devalanteriel Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 a-ni-mä (fast hårt e-ljud, inte ä, men så ni fattar vad jag menar ) Absolut inte animm eller animé, iaf inte på svenska, japanska eller engelska. Varför man skulle vilja uttala det på franska är för mig en gåta. Citera
Albert Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Manga = bokform, anime = filmform. Att kalla Eldflugornas grav för manga är som att säga "jag har ingen jävla aning om vad det här är, men nån påstod att det var bra fast det var tecknat". Yadda yadda yadda... Manga, hentai, anime sak samma Övriga jag plockat ut ovanför äger jag och tycker alla mycket om. Eller, jag är inte klar med Herzog-boxen, men det jag sett hittills har varit bra. Vill du se Aguirre, som för övrigt är världens sjunde bästa film enligt en fullständigt objektiv jag Låter som ett gott omdöme! Trikoloren är ju också en stapelvara inom finfilmskulturen, och även om du inte köper boxen bör du definitivt se filmerna. Särskilt då den vita, som är fantastiskt bra, men röda och blå är också klart sevärda. Ska finslipa min kulturnäsa så man får väl beställa dem. Blue Velvet... tja... Lynch är ju Lynch. Men BV är mindre lynchig än t.ex. Mulholland Dr. och Lost Highway, och därmed kanske lite mer lättillgänglig. Om inte annat finns ju det underbara citatet sagt av Lynch när han träffade Isabella Rossellini första gången: "Vad du är vacker, du hade kunnat vara Ingrid Bergmans dotter!" - vilket hon är. Kom just på hur mycket jag hatade Mullholland Drive så jag skippar nog honom. Om inte annat måste du iaf se Alferd Packer, bättre känd som Cannibal! - The Musical av Trey Parker och Matt Stone (South Park-grabbarna). Har hört talas om den. Är det en kannibalmusikal? Citera
Nidot Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 a-ni-mä (fast hårt e-ljud, inte ä, men så ni fattar vad jag menar ) Absolut inte animm eller animé, iaf inte på svenska, japanska eller engelska. Varför man skulle vilja uttala det på franska är för mig en gåta. Sjäv uttalar jag det Aniim Citera
devalanteriel Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Har hört talas om den. Är det en kannibalmusikal? Filmen heter Cannibal! The Musical. Resten får du lista ut själv. Sjäv uttalar jag det Aniim Du är förstås fri att säga som du vill, så jag frågar mest av nyfikenhet, men varför? Citera
kraclob Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Eddie Izzard är helt klart värt att köpa men köp då Dress to kill. Den är i min mening hans bästa jag skulle också rekomendera Ricky gervais Stand-up Politics. Citera
GSI Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 smak går väl från person till person men macivar e ju alltid ett måste Citera
variance_beta Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Hela grejen med att beställa film på "nätet" är ju just att man utan att behöva skämmas kan beställa vuxenfilm. Citera
Djens Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Eldflugornas Grav (Manga)Werner Herzog boxen Aguirre (Tycker om Klaus Kinski) Kieslowski Trikoloren Blue Velvet Manga = bokform, anime = filmform. Att kalla Eldflugornas grav för manga är som att säga "jag har ingen jävla aning om vad det här är, men nån påstod att det var bra fast det var tecknat". =FEL Bok OCH Film form är manga, det är serier som räknas som Anime. Citera
devalanteriel Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Källa för det där? Att första företaget som började importera anime heter MANGA Ent. är inte ett bevis. Citera
Albert Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Från susning.nu Anime Anime är japanskt slang för tecknad film (kommer ursprungligen från franskans ord för 'animation'), i väst avses dock endast tecknad film från Japan, även om termen mangafilm också finns. Se även manga (japanska tecknade serier). Det uttalas med korta vokaler, på det sätt det skulle sagts i Japan. Manga Manga är japanska tecknade serier; ordet betyder ursprungligen "skiss", "snabbt utkast". Citera
Djens Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Källan är en kompis sv B nationella muntliga redovisning i gymnasiet Ledsen för OT i tråden Albert. Citera
stitchio Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Ofan, så Lucky Luke, Asterix, Tintin och Spiro var de första manga då? Eller dom kanske är belgiska. Citera
Albert Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Ledsen för OT i tråden Albert. Det är lugnt. Tjöta på bara Citera
Albert Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Det fick bli Familu Guy säsong 2 samt Trikoloren den här gången. Citera
Nidot Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Sjäv uttalar jag det Aniim Du är förstås fri att säga som du vill, så jag frågar mest av nyfikenhet, men varför? "Svårt att lära en gammal hund att sitta" kanske, vet inte. Att jag kommer från umeå kan vara en annan. Ume (å) Lule (å) Anim (e) Slut (a) som exempel Citera
Recommended Posts