crillux Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with K:heart:, J:club:. 1 fold, UTG+1 calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 raises, 2folds, HERO? Den här blir kort... Vad ska jag överväga i den här situationen? MP3 har jag bara 12 spelade händer emot när det här inträffar och givet de starthandskrav (eller avsaknad därav) som härskar på de här nivåerna så kan han ju i princip ha vad som helst. I SSH, och även här på pf.nu blir man ofta varnad för just KJo då den är svår att spela postflop. Är det någon skillnad med den "rabatt" man får när man sitter i SB? Mina funderingar i den här handen var 1) 3-bet, eller 2) fold. Tips och idéer mottages som vanligt tacksamt. Citera
joeki Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Fold. Speciellt i SB eftersom man kommer vara i sämst position resten av handen. Citera
Albert Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 KJo är sällan bra att spela mot en raise. Vissa spelar inte ens AQo mot raise. Citera
crillux Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Slänger in en bonusfråga: Om jag istället suttit på knappen, hade funderingen varit annorlunda då? Är risken för att man är dominerad fortfarande alltför stor, eller uppväger positionsfördelen detta? Citera
morberg Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Blir lätt enformigt när alla säger samma sak, men här kommer en till: lägg ner handen. Du är ofta dominerad och sitter ur position. Även om sitter på knappen ska du normalt slänga, även om det kan finnas undantag. Citera
crillux Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Och bara för er info: Jepp, jag slängde handen. Anledningen till frågan handlar egentligen om det är värt att försöka isolera (då jag tror MP2 lagt sig mot en 3-bet) men jag antar att man alltför ofta är dominerad för att det ska vara +EV på att 3-betta här? Någon som kan förklara för mig hur jag ska använda Pokerstove för att få lite siffror på sånt här? Citera
Albert Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 värt att försöka isolera (då jag tror MP2 lagt sig mot en 3-bet) men jag antar att man alltför ofta är dominerad för att det ska vara +EV på att 3-betta här? Så kunde tänket ha varit på knappen men inte i SB. Citera
Gyre Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Att isolera en spelare som höjer efter att två har limpat med en så svag hand som KJo när man kommer sitta ur position hela handen är en väldigt dålig idé om du inte vet att MP3 är en maniac preflopp och att du får de andra att lägga sig de flesta gånger, vilket jag finner väldigt osannorlikt på 0.5/1.0. Citera
Bjorn_ Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 I läget som var hade jag utan att tveka slängt från både knappen och SB hur LAG jag än är. Däremot hade jag synat från BB. Om MP3 skulle ha höjt FÖRST IN från MP3 så kan jag tänka mig att trebetta från knappen om han är lös och/eller aggresiv nog att köra steal raises från den positionen. Från SB är det fortfarande fold tror jag. /Bjorn Citera
Recommended Posts