Gå till innehåll

FLT - Preflop, KJo i SB mot höjning


crillux

Recommended Posts

Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with K:heart:, J:club:.

1 fold, UTG+1 calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 raises, 2folds, HERO?

 

Den här blir kort... Vad ska jag överväga i den här situationen? MP3 har jag bara 12 spelade händer emot när det här inträffar och givet de starthandskrav (eller avsaknad därav) som härskar på de här nivåerna så kan han ju i princip ha vad som helst. I SSH, och även här på pf.nu blir man ofta varnad för just KJo då den är svår att spela postflop. Är det någon skillnad med den "rabatt" man får när man sitter i SB?

 

Mina funderingar i den här handen var 1) 3-bet, eller 2) fold. Tips och idéer mottages som vanligt tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och bara för er info: Jepp, jag slängde handen. Anledningen till frågan handlar egentligen om det är värt att försöka isolera (då jag tror MP2 lagt sig mot en 3-bet) men jag antar att man alltför ofta är dominerad för att det ska vara +EV på att 3-betta här?

 

Någon som kan förklara för mig hur jag ska använda Pokerstove för att få lite siffror på sånt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att isolera en spelare som höjer efter att två har limpat med en så svag hand som KJo när man kommer sitta ur position hela handen är en väldigt dålig idé om du inte vet att MP3 är en maniac preflopp och att du får de andra att lägga sig de flesta gånger, vilket jag finner väldigt osannorlikt på 0.5/1.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I läget som var hade jag utan att tveka slängt från både knappen och SB hur LAG jag än är. Däremot hade jag synat från BB.

 

Om MP3 skulle ha höjt FÖRST IN från MP3 så kan jag tänka mig att trebetta från knappen om han är lös och/eller aggresiv nog att köra steal raises från den positionen. Från SB är det fortfarande fold tror jag.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...