Gå till innehåll

ARTIKEL: Raymer knäpp eller skumt redigerat?

Pokemonn

Recommended Posts

Greg Raymer skriver om timlön i stora turneringar: http://expressen.se/index.jsp?a=528531

Är han lite knäpp eller är det redigeringen av artikeln som är knäpp? Jag hoppas och röstar för redigeringen av artikeln. Man kan ju inte räkna timlön på en stor turnering rakt av, och räkna med att man vinner turneringen.

OK om man nu vinner en turnering, men vinner man alla turneringar? Knappast. Och de turneringarna man förlorar ska inte räknas med i timpenningen då? Nä, då låter det inte lika coolt och flashigt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mer på att en jänkare spökskrivit en artikel, att sedan översättaren klippt lite, och slutligen ännu mer klippning i redigeringen...

Vet inget om Raymers skrivförmåga, men med många år på tidningsredaktion bakom mig gissar jag att Raymer lämnat in en förvirrad skittext som sen behandlats enligt gdailys teori ovan. Att spela poker och kunna skriva är inte två närbesläktade färdigheter.

Länk till kommentar

En gång spelade jag på en videopoker-maskin. Jag satsade en krona, blev betalad 10 kr. Resultat: +9 kr. Tog 5 sekunder att spela handen.

Timlön: 6480 kr.

När jag blir äldre ska det vara mitt jobb, otroligt lönsamt!

När Telia flyttade mitt telefonabonnemang tog dom 600 spänn för 10 sekunders jobb. Det ger en timkostnad på... Ja, jävlar.

Länk till kommentar