Gå till innehåll

Är 24h's affärsmodell bra?


aoh

Recommended Posts

bet24 är väl annars ett exempel på en partner som jobbar främst med andra länder och som gör det ganska bra, typ danmark, norge, england...

 

Jag måste säga att det är ytterst sällan jag stöter på någon spelare från England. bet24 är inte heller ett 24hnetworkskin utan en B2B-partner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aoh, är det någon som är skadlig så är det faktiskt du som påstår att du har förstått affärsmodellen och förkastar den fast du i själva verket inte har förstått ett dugg. Du vägrar verkligen förstå att medan 24h levererar mjukvaran samtidigt som man har en egen spelsajt, så får skinsen stå för den svindyra marknadsföringen!

 

Men det är uppenbart att du inte har förstått affärsmodellen. Jag varken vill eller orkar förklara så att du förstår. Vad jag rekommenderar dig att göra är att ta konakt med 24hpoker direkt istället så får de förklara. Tips är Per eller varför inte ordföranden, Peter Neppi, som säkerligen svarar på mail!

 

Nu orkar jag inte ta mer dynga från dig så jag avstår att svara på dina frågor/påståenden tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det var just det jag skrev, partner. Är det någon skillnad egentligen beträffande den sk kannibalism som du påtalar om det är b2b partners eller 24hnetworkskins? (ja jag vet att % är annorlunda, men principen).

 

Ja procenten är mkt annorlunda. Är man inte ett skin men istället självständig under B2B så står man dessutom för sin egen support och sitt eget system. Dessa är rätt stora kostnader och jag tror det bara är unibet, 24h och bet24 som är självständiga under B2B för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intresant tråd. Frågan jag ställer mig är dock vad som är på gång.. Av Mongokongos inlägg får jag känslan av att något måste mörkas och att 24h inte skulle tåla en öppen och ärlig diskussion. Är det så? Nu antar jag att Mongokongo inte är någon talesman för företaget, men det räcker med att själva känslar fins där för att det ska vara olustigt. Så, är det så illa ställt som Mongokongo ger intryck av? Eller mår vår patient egentligen ganska bra? Fins det ngn tillgänglig information om hälsotillståndet eller är allt bra spekulationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mongokongo försvarar 24h/b2b vid varje tillfälle som ges. Han jobbar på ett finansföretag som förmodligen har något med b2b att göra eller så äger han personligen mkt aktier i företaget.

Ta allt som sägs med en nypa salt, folk som välvilligt ger bort gratis finansinformation på nätet har nästan alltid något att tjäna på det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du söker på Mongokongo och 24h så kommer du att upptäcka att den frågan har varit uppe tidigare. Du komer hitta en tråd där just Mongokongo blir åthytad av de mer seriösa skribenterna här på pokerforum just för att hans något rabiata försvar av 24h bara leder till problem för övriga aktieägare.

 

Det enklaste sättet att få information torde vara genom 24hbet

http://www.24hbet.se (dessutom på svenska)

Eller helt enkelt ringa upp någon kontaktperson.

 

Sedan rekomenderar jag dig att aldrig lita på något som skrivs om börsmarknaden ifall du inte har möjlighet att kontrollera det själv.

 

Även jag är aktieägare i 24h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem jag är och var jag jobbar är ovidkommande, tycker knappast att det är lämpligt att kommentera vad du, jezaja, gör på dagarna.

 

Dina spekulationer bör du hålla för dig själv tills du har fakta på bordet!

 

Om jag äger några aktier eller inte spelar väl knappast heller någon roll. Den som är überintresserad kan titta i aktieboken och leta efter mig, ni som vet så mycket :roll: .

 

Bara för att jag har analyserat bolaget och branschen länge och väl borde inte mina åsikter om huruvida 24hPokers affärsmodell är bra eller inte vara mindre värda än någon som bara verkar "tycka" något.

 

Till sist,

ja, jag är positivt inställd till bolaget. Det är lågt värderat vilket gör det intressant men branschen är omogen och riskerna är högre än vad den är i många andra branscher.

 

Nu vet alla min inställning till bolaget och det vore kanske på sin plats med en saklig debatt istället för att öronmärka mig gång på gång som någon envis haussare utan öron och ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bara för att jag har analyserat bolaget och branschen länge och väl borde inte mina åsikter om huruvida 24hPokers affärsmodell är bra eller inte vara mindre värda än någon som bara verkar "tycka" något."

 

Problemet, och vad jag och jezaja ville påvisa är väl snarare din något konstiga historik när det gäller din inlägg angående 24h.

För att ta ett exempel så har vi den här tråden, där du tillsammans med den nu avstängde EricT haussar och kommer med osanningar och mycket riktigt blir tillrättavisade av Gdaily och Qos

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=19534&highlight=mongokongo+24h

 

Självklart vill jag föra en saklig debatt men efter att ha varit med om när di.se börssnack förstördes p.g.a. det eviga spammandet och akteiguiden som var nära att råka ut för samma öde blir jag bara lite smått trött på haussande och liknande saker.

 

Angående 24hpoker, jag har fortfarande aktier i bolaget och jag ser ingen anledning att sälja dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det var just det jag skrev, partner. Är det någon skillnad egentligen beträffande den sk kannibalism som du påtalar om det är b2b partners eller 24hnetworkskins? (ja jag vet att % är annorlunda, men principen).

Jo, det var just det du skrev. Misstag av mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
zyr, troligen potentialen som värderas med marknaden osv, dock låter det snett...

 

här har vi annars senaste nytt: Bet24 går över till Ongame

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24367

 

Då lär det väl vara mindre danskar, norrmän osv på 24h/b2b nätet framöver...

 

Ja, tyvärr känns det som min analys av 24h´s affärsmodell stämmer bra. Nu försvinner en premiumpartner och en av anledningarna är med all säkerhet skinsens kanibaliserande. Jag hoppas verkligen att 24h´s ledning har en plan för att snabbt ersätta med en ny premiumpartner och samtidigt få stopp på skinsens krig mot varandra. Mitt förslag är fortfarande att tvinga dem verka på de marknader de sa från början genom att begränsa deras rätt att ta in kunder från andra marknader.

 

HeyJohan - Tidigare i denna tråd ställde jag en fråga till dig där jag bad dig konkretisera de åtgärder ni skall genomföra för att skapa tillväxt i de marknader ni ämnade att verka i från början. Jag väntar fortfarande på ett svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AOH skrev:

HeyJohan - Tidigare i denna tråd ställde jag en fråga till dig där jag bad dig konkretisera de åtgärder ni skall genomföra för att skapa tillväxt i de marknader ni ämnade att verka i från början. Jag väntar fortfarande på ett svar.

 

Jag kan inte närmare kommentera hur vi planerar framtida marknadsföring.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det repekterar jag givetvis. Om jag ställer frågan så här då; hur stor andel av era marknadsinsatser kommer framgent att läggas på era egentliga marknader (Spanien, Tyskland mfl).

Johan, jag tycker att ni gör ett fantastiskt jobb i Sverige och jag är givetvis inte sur på dig men som aktieägare i 24hpoker ifrågasätter jag starkt modellen att licenciera ut plattformar till företag som blir dina värsta konkurrenter. Tänk om ni hade varit lika lyckosamma på era egentliga marknader, då skulle alla gynnas. Hur marknadsför du er fina Reloadmania i exempelvis Spanien?

Som det är idag tycker jag nästan att det, på grund av svårighetsgraden, är ospelbart (jag är inte tillräckligt bra) på B2B. För allas skull behövs massor av NYA spelare in i nätverket och det kravet måste 24hpoker ställa på sina skin.

 

Jag kopierade lite från HeyPokerforumet och det tycker jag är väldigt talande för skinproblemet, eller??

 

Betterman: Ingen som helst fara :D

Men det är tyvärr så att du måste plocka ut dem och sen sätta in dem igen för att kunna få ta del av bonusen.

 

Men om jag får välja så skulle jag nog föredra att du satte in 'färska' pengar :)

 

Mvh Johan

 

För er var de ju färska, de flyttades ju från Pokerium!

Ja ja, får väl se hur jag gör... Lite jobbigt att behöva vänta några dagar iom Neteller-flytten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mongo - är du fortfarande beredd att försvara affärsmodellen? Ett flertal nya skins har tillkommit sedan vi diskuterade och vad jag kan se har antalet spelare i nätverket sjunkit drastikt. Jag ser fortfarande inte någon mängd av spelare från andra länder än de Skandinaviska. Nej, modellen att sälja skins som omedelbart konkurrerar med dig fungerar inte! Det vore mycket bättre att satsa på att få in ett antal nya, stora och finansiellt starka partners med egna kundbaser istället för små finansiellt svaga skinsägare. Gällande Heypoker så ser jag fortfarande ingen aktivitet i rekryterandet av kunder från sina tänkta marknader.

 

Jag har sålt en del av mit innehav av 24hpoker aktier och hoppas att jag snart hittar en köpare till resterande innehav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...