Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fold.

Fi sitter på ett monster och du har blivit fångad i en fälla. Det är bara att smälta att du spelade skitdåligt enligt min smak.

Det skulle inte förvåna mig om Fi sitter på en kåk som han inte heller klarar att spela korrekt. Eller inte för då hade du inte postat det här. Då luktar det mer åt en triss.

Postad

Det var ett seröst svar. En hästballe hade spelat handen bättre.

Jag kan inte påminna mig att jag någonsin har förlorat på så dåligt sätt. Jag är helt allvarlig. Jag förlorade en liknade hand igår men skillnaden var att då hade jag en triss också med J kicker när Fi hade Q kicker.

Postad

Äh, offensiva spel som dessa kan aldrig vara helt fel om man har en image som tight-raiser. Visst ska man inte gång på stånga pannan blodig, men selektiva offensiva utflykter visar så gott som alltid på en positiv long run effekt, medan det passiva synspelet så gott som alltid nästan är fel.

Postad

Är det här ett världsrekordsförsök i att komma-så-långt-från-sakfrågan-som-möjligt?

Ditt turnspel är fel eftersom du närmast vet att han minst kommer syna dig och du inte har en anledning att bygga pott. Den sämsta hand du kan vara uppe mot är ett bättre färgdrag. Jättelätt.

Postad

Ska visa min goda sida.. Håll till godo!

Uppskattning av EV för call:

8/45 * (($144+$70)*3/4 - ($32+$70) * 1/4) - 37/45 * $32 = -$2.3

uppskattar vinst chansen till 3/4 vid flush;

Board: Tc Th 6c Kd 4c

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 76.1905 % 76.19% 00.00% { 3c2c }

Hand 2: 23.8095 % 23.81% 00.00% { QQ+, 66, ATs, Ac5c, KTs, QTs, JTs, T2s+, ATo, KTo, QTo, JTo, T2o+ }

Verkar alltså som en fold på turn är marginellt korrekt.

Donkeys always draw.

jopke.

Postad
Detta handen är från sama kille som går all in med aq och som inte heller där ville erkänna att han spela fel ...

Det finns ganska många lägen som det är mer än ok att ställa med AQ. Du får nog vara lite mer specifik om du ska få V_B att se dum ut.

Postad
Detta handen är från sama kille som går all in med aq och som inte heller där ville erkänna att han spela fel ...

Vadå? Jag förlorade tidigare hela min stack där jag raisade all-in mot en shortstack (som redan var all-in) och fick två till syn av AQ och A5, när jag satt med JJ. AQ är ju stålet!!!

Postad

Den uppmärksamme som läste A-Q-handanalysen kunde notera att kontentan av analysen blev att;

1. Re-raisen på flopp hade +ev

2. Att jag erkände att turnbetten var felaktig

Alltså har du käre Grismakt helt fel i ditt inlägg, men jag tackar ändå ödmjukast för din påhälsning. Alltid lika kul när intellektuella sofistikerade hjärnkirurger skriver inlägg.

Postad
Är det här ett världsrekordsförsök i att komma-så-långt-från-sakfrågan-som-möjligt?

Ditt turnspel är fel eftersom du närmast vet att han minst kommer syna dig och du inte har en anledning att bygga pott. Den sämsta hand du kan vara uppe mot är ett bättre färgdrag. Jättelätt.

Jo, så är det förstås. Jag bettar för att jag vet att jag kommer få syn. Korrekt.

Postad

Jo, så är det förstås. Jag bettar för att jag vet att jag kommer få syn. Korrekt.

vadå, vi har väl kommit fram till att snubben synar med triss eller färgdrag eller nåt fint på floppen? Och då kommer han syna dig eller höja? Vad är problemet där?

Postad

Kul för dig att du kom på att turnbetten va felaktig!!

Apopå denna handen så skulle jag foldat.

Fast jag fattar inte varför du gjorde turn grejen på denna handen?

Okay att du försöker vinna denna på floppen. Men sen när han callar så borde du tagit det lite lungare och tagit gratis kortet.

Vad ska han lägga liksom? Färgdrag?

Pigpower = griskraft (grismakt?!?)

Postad
Äh, offensiva spel som dessa kan aldrig vara helt fel om man har en image som tight-raiser.

Jo. Varför försöker du rättfärdiga den här typen av spel? Du semibluffar ett suckerfärgdrag med parad bräda i en ohöjd sexvägspott. Det är knappast ett vinnande spel hur du än vrider och vänder på det.

Postad

Ja, men du måste väl fatta att anledningen till att jag bettar ABSOLUT INTE är att bygga pott (när fan man nu skulle ha det motivet i en NL-hand) eller att jag bettar trots att jag vet att han ska syna.

Jag bettar givetvis för att jag vill vinna direkt och foldequityn + draw out chansen anser jag motiverar min bet.

Postad

Ja, men du måste väl fatta att anledningen till att jag bettar ABSOLUT INTE är att bygga pott (när fan man nu skulle ha det motivet i en NL-hand) eller att jag bettar trots att jag vet att han ska syna.

Jag bettar givetvis för att jag vill vinna direkt och foldequityn + draw out chansen anser jag motiverar min bet.

Men du har ju själv förstått att det inte finns nån fold-ev och du bygger väl visst pot om du hoppas på en draw-out?

Postad

Nä varför bygga pott när man kan gå all-in på rivern liksom. :shock:

Postad

Då måste jag missuppfattat vad "bygga pott" betyder. All denna svenska hemmasnickrade pokerslang är inte bara töntig utan även uppenbarligen förvirrande.

Skumdum: När har jag förstått att foldsannolikheten är lika med noll? Jag upprepar. När har jag förstått att foldsannolikheten är lika med noll?

Sylwester: Precis som att jag skulle acceptera detta faktum bara för att det skrivs om och om igen. Kom med ett nytt angreppssätt eller ge dig.

Pigpower: Jo, en grym miss från min sida. Hur kunde jag i min enfald tro att Pig Power betyder Grismakt. Jag måste vara helt dum i huvudet.