Gå till innehåll

Vill lära mig Texas Hold'em!


Poker_Queen

Recommended Posts

:heart: Hejsan! :heart:

Jag är ny här och kan inte alltför mycket om poker..... däremot älskar jag kortspel och spelar ofta BJ och Poker med familjen.

Kollar också på World Poker Tour men förstår inte så himla mycket av vad som händer.....*ler*

Hoppas att någon kan hjälpa mig lite grann och kanske vill snacka lite mer.

Hör av dig!

Kram

Cilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan och välkommen till forumet.

 

Läs gärna postningsguiden, för just nu så är du lite fel ute. Det här är inte ett renodlat chattforum utan i varje forum så ska det enbart diskuteras kring det ämne forumet är avsett för. Exempelvis i det här forumet så diskuterar vi enbart om hur man spelar hold'em och annat specifikt för just den pokervarianten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men då förstår jag inte...... Jag vill ju lära mig spela Texas Hold´em...... då ska jag väll vara inne på Texas Hold´em forumet??

Och jag menade aldrig att jag skulle chatta med folk här på forumet utan menade mer att dem kunde lägga till mig på msn eller liknande så man kunde snacka mera.

 

Vart ska jag skriva då om jag vill lära mig Texas Hold´em?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men då förstår jag inte...... Jag vill ju lära mig spela Texas Hold´em...... då ska jag väll vara inne på Texas Hold´em forumet??

I det här forumet ställer du någon form av fråga eller något annat som kan ge upphov till diskussion. Något specifikt alltså, kolla gärna först om det redan finns en befintlig tråd om din fråga. Om din fråga är "Beskriv hur man ska spela texas hold'em" så kan jag garantera att vi inte kan svara på den eftersom den är för stor för att svara på. Det är också rätt viktigt att du säger vilken sorts hold'em du frågar om, alltså om det är fixlimit, pot-limit eller no-limit, plus satsningsstruktur och antal spelare.

 

Och jag menade aldrig att jag skulle chatta med folk här på forumet utan menade mer att dem kunde lägga till mig på msn eller liknande så man kunde snacka mera.

Tror vi har ett gäng som sitter och snackar i en irc-kanal. Det finns nog redan en tråd om det i off-topic, pröva att söka och om du inte hittar den så kan du fråga om den i off-topic.

 

Vart ska jag skriva då om jag vill lära mig Texas Hold´em?

Skriv på här. Men vi kan inte ge dig en bra beskrivning på hur du ska spela hold'em, det finns böcker på över 300 sidor om ämnet och alla är ganska inkompletta. Ställ en specifik fråga istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej för det första tror jag inte att du kan svara för alla Poker fans som skriver i det här forumet.

Det finns förmodligen någon som kan ge mig en beskrivning överlag hur Texas Hold´em spelas och vad det går ut på.

 

Asså jag har aldrig spelat det här spelet å inte vet väll jag att det finns olika sorters av just den här poker typen.

Och det är inte heller så lätt att ställa frågor om något man inte kan överhuvudtaget.

 

Det finns spelregler och beskrivningar för alla sorters spel och jag hoppas att någon vänlig själ kan förklara dem för mig.

Om jag inte får skriva i det här forumet så får jag väll leta efter svar någon annanstans tycker bara inte du gör ett särskilt bra jobb utav att värva nya Poker fans....... man blir ju snarare avskräckt från spelet än lockad när man läser dina smått nonchalanta svar.

 

Ha det bra, nu hoppas jag att nån annan svarar på mitt inlägg i stället.

MVH

Cilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej för det första tror jag inte att du kan svara för alla Poker fans som skriver i det här forumet.

Det finns förmodligen någon som kan ge mig en beskrivning överlag hur Texas Hold´em spelas och vad det går ut på.

Alltså, jag menar inte att vara det minsta elak, jag trodde du ville ha en beskrivning för hur man spelar väl och en sådan beskrivning låter sig helt enkelt inte göras lite kort. Här finns beskrivningar för reglerna för de olika spelen. Men det går antagligen mycket fortare att lära sig genom att pula runt med leksakspengar på någon av onlinesiterna. Det kan du göra på de allra flesta siter genom att helt enkelt ladda ned programvaran och du ska inte behöva sätta in några pengar eller något sånt heller för den biten.

 

Eftersom du sa att du spelade poker antog jag att du kunde reglerna för hold'em. Fel av mig.

 

Asså jag har aldrig spelat det här spelet å inte vet väll jag att det finns olika sorters av just den här poker typen.

Och det är inte heller så lätt att ställa frågor om något man inte kan överhuvudtaget.

Då rekommenderar jag att du laddar ned programvara för en site och prövar att spela de olika formerna med leksakspengar.

 

 

Om jag inte får skriva i det här forumet

Du är mycket välkommen att skriva var som helst här på forumet.

 

man blir ju snarare avskräckt från spelet än lockad när man läser dina smått nonchalanta svar.

Som sagt jag menar inte att vara vare sig nonchalant eller elak, jag såg ditt inlägg som off-topic, vilket det var, och försökte lite informativt hjälpa dig att posta rätt.

 

Ha det bra, nu hoppas jag att nån annan svarar på mitt inlägg i stället.

Hoppas att du är nöjd med mitt svar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men då förstår jag inte...... Jag vill ju lära mig spela Texas Hold´em...... då ska jag väll vara inne på Texas Hold´em forumet??

Jag tror att du missat komplexiteten i Texas Hold'em.

 

Säg att det här var ett friirdottsforum istället, där det fanns ett allmänt friidrittsforum och sedan specifika forum för varje idrottsgren som höjdhopp, längdhopp, 200m häck,...

Vad skulle frågan "Hur spelar man Texas?" motsvara på friidrottsforumet?

Du kanske tror att det är något i stil med "hur fungerar höjdhopp?", men det är fel.

Den bästa motsvarigheten är "hur fungerar friidrott?" - så komplext är Texas.

Då är det inte så konstigt att Johan Hjort tyckte att din fråga var för allmänt hållen.

 

Å andra sidan har jag full förståelse för att du som nybörjare försöker hitta någonstans att lära dig Texas, så jag föreslår följande:

1) Gå till FAQ - vanliga frågor här på forumet och läs tråden Regler för olika pokerspel.

2) Regga dig på ett par pokersajter. Det kostar ingenting och sedan kan du spela texas med playmoney/låtsaspengar på nätet.

3) Införskaffa Dan Glimnes Pokerhandboken i närmaste bokhandel, eller låna den på biblioteket.

 

Återkom gärna med lite mer specifika frågor så fort det är något undrar över/inte förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker_Queen: Jag tycker du är helt inne på rätt forumsdel. Du vill lära dig spela Texas Holdem efter att ha sett på WPT. Jag föreslår att du tittar runt i länkarna forummedlemmarna klistrat in som tips. Där kan du se alla olika sorters Texas Holdem. Vill du lära dig det som spelas på tv så är det No Limit Texas Hold'em brukar förkortas NLT här på forumet. Som nybörjare är det inte lätt att veta allt detta men ta inte Johan Hjorts upplysningar som kritik utan mer som upplysningar i pokerdjungeln så att du nästa gång kan skriva ett inlägg där du specificerar dina önskemål lite mer. Då blir det både lättare att hjälpa dig och du kommer att få ut mer av diskussionen.

 

Punkterna anth tar upp ovan är mycket bra till att börja med.

 

Avslutningsvis. Välkommen till POKERFORUM.nu :D

 

//Matteprof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt allihopa för tipsen......*ler*.....

Vad bra nu vet jag att det är NLT dem spelar på WPT...... Jag har fått bra information nu utav Johan via msn å jag tror jag börjar fatta poängen nu så nus ka det spelas...... me låssas pengar dårå till en början.....

Tack allihopa igen!

Å lycka till med Pokrandet......hehe

Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...