Gå till innehåll

Är detta normalt...


laphroaig

Recommended Posts

Hoppas jag är i rätt forum nu...

Jag har spelat HE på Bettson ett bra tag och kan fortfarande inte fatta hur det gång på gång kan ligga fyra kort i samma färg på bordet eller 4 kort i följd.

Par på floppen eller två par på bordet är lika vanligt det.

Att vinna på två par eller triss är nästan omöjligt eftersom man alltid åker dit på stegen eller flushen. Jag tycker det är märkligt att det nästan alltid är en full hand som flush, stege eller kåk som vinner... Spelar på Nordicbet ibland och ser sällan samma "nästan färdiga händer" på bordet, lite kompisar till mej som också spelar på bettson säger samma sak...

Skulle bara vilja höra om fler har samma erfarenhet av Bettson?

 

mvh Pex

 

* Flytt till Nybörjarfrågor - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ligga fyra kort i samma färg på

...

Att vinna på två par eller triss är nästan omöjligt eftersom man alltid åker dit på stegen eller flushen.

Ja en triss är sällan bra när det ligger fyra i samma färg på bordet. Därför slöspelar du inte dina händer i fortsättningen utan bettar för att skydda dom. LÄs gärna en bok om grundläggande taktik i holdem så kommer du förbättra ditt spel avsevärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre skrev en fin artikel om det selektiva minnet. Samma fenomen som gör att min mamma lagt hundratals kronor på horoskopsböcker.

 

Det är ju inte så att du minns alla floppar du ser, utan oftast bara de som utmärker sig. T.ex. när det kommer 3 ess på floppen eller när det ligger en royal på brädan. Sånt minns man ju ett tag frammåt. Men om det floppas 3 6 J regnbåge är det inte så många som minns det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...