Gå till innehåll

Netellers cash giveaway, nån som vunnit?


mirage

Recommended Posts

Om det är någon som svarar ja nu så är det förmodlingen någon som är anställd av neteller att leta upp forum där det diskuteras för att bekräfta myten. :D

 

Allvarligt. Jag räknade ut vad jag hade för chans att vinna innan jag tryckte in poängen för en månad på månadsdragningen, och kom fram till att jag skulle vinna den typ 1 gång var 2000:e år. ... Den som väntar på något gott. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler än jag som är spelberoende på deras cash giveaways?

 

Jag kan inte låta bli att köpa för mina poäng direkt jag har några. Tyvärr så tar ju poängen slut så fort, så jag brukar skicka mina pengar fram och tillbaka mellan olika sajter bara för att få mer poäng.

 

Det är så jobbigt när man inte har några poäng inne på kontot och man bara sitter och väntar på att en överföring ska bli klar så man får mer poäng.

 

Det bästa är ju när man precis fått pengar från en sajt, då är det bara att skicka iväg dem igen och snabbt få fler poäng.

 

Jag måste erkänna att jag faktiskt brukar sätta in pengar från mina fonder också. De går ju ändå så dåligt, så det måste ju vara mer EV+ att chansa på att man vinner pengar så här.

 

 

 

 

 

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar spela upp mina Välförtjänta NetEller-points men aldrig vunnit :?

 

Kan man göra något annat med dom eller är det bara hoppas på deras Cash GiveAway?

 

Nickefik: Haha! Jag kan se det framför mig när du får lönen den 25:e, stoppar in Cashen fram och tillbaks för att gå lite Points!

 

Du som har "NetEller Cash Give Away" som yrke (även klassad Expert har jag hört, stämmer det?) undrar hur mycket poäng man får vid en transaktion på t.ex. 1000$?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som räknat på vilken dragning som är den bästa? Vilken ger mest +ev?

 

Det beror på hur många som är anmälda till respektive dragning. Finns någon tråd om hur du räknar ut bäst värde när och vilket du skall köpa lotter i, klipper in här (courtesy of adde):

 

To maximize your chances, enter the drawing at the day when all three drawings are made, and do it as late as possible before the deadline. Depending on the price sum, cost of entering and number of entries, one of the drawings have higher EV than the others. Throw all of your points into that one to get the most bang for your bucks.

 

It's quite easy to calculate the EV (per 1000 NETPoints):

 

EV = (1/ENTRIES) x PRICE x (1000/COST)

 

With the current data at NETeller, you get:

 

EV (Weekly Draw) = (1/25650) x 500 x (1000/1000) = 0.019

EV (Bi-Weekly Draw) = (1/14537) x 1000 x (1000/2500) = 0.027

EV (Monthly Draw) = (1/10939) x 3000 x (1000/5000) = 0.055

 

Entering the monthly draw will give you the best EV for the moment. Not a great EV ($0.055 for every 1000 points), but the best of the three

 

You should make these calculations as late as possible and preferably for drawings that are made at the same time only, since data changes over time.

 

As a side note, this gives some kind of value to the points. 10K NETeller points are worth approx. $0.55

 

adde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det är värt tiden, även om risken är liten (läs: mikroskopisk) så måste ju någon vinna - varför inte vara med om det är gratis? ;)

 

Jo chansen är mycket liten ;)

 

En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kollade på hur många som anmälts sig till denna månadsdragning. Räknade fram att mina 2 miljoner poäng är värda $6,47 :lol:

 

Dvs. 10k poäng är värda ca. $0,032.

 

Det kallar jag ett bra erbjudande! :evil:

 

BTW. ser nu en tidigare uträkning där nån påstår att 10k poäng är värda 0,5 dollar. Verkar skumt?!

 

Har jag räknat fel? Totalt biljetter just nu är 185 428. Varje biljett kostar 5000 poäng. Vinsten är 3000 dollar. Mina poäng är 2 000 000.

 

Borde ju bli så här: 2 000 000/5000/185 428*3000=$6,47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna

Ja det vore ju ett ypperligt sätt att sänka vårat redan låga ev!

 

ahh glömde kommentera, så passar på nu. Det var inte tänkt som nån slags sätt att maximera värdet ur dragningen. Utan det verkar råda en uppfattning att netellers dragningar är riggade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé vore ju att alla pfare grindar neteller points och sen sätter vi ett datum och dragning, där alla dunkar in sina poäng. Då borde ju nån från pf vinna

Ja det vore ju ett ypperligt sätt att sänka vårat redan låga ev!

 

ahh glömde kommentera, så passar på nu. Det var inte tänkt som nån slags sätt att maximera värdet ur dragningen. Utan det verkar råda en uppfattning att netellers dragningar är riggade.

 

Så om vi inte skulle vinna är det då rigg eller är det så att någon av de andra anmälda ??

 

Hmm :?

 

MVH

//KF

- Har 54'000 NetPoints kvar nu efter de senaste ovunna GiveAwayen som vi ska spendera!! Jag är på Hagabo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...