cheunce Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 Jag har nog stämpeln som en spelar som spelar sina marginella händer rätt hårt och jag har fått betalt på många av dem så jag är storstack på bordet. Players: akilde (EUR 7,58 in seat 1) Montalha (EUR 10,78 in seat 2) niko99 (EUR 1,54 in seat 3) Cheunce2 (EUR 43,35 in seat 5) AssWipe (EUR 9,80 in seat 6) Dealer: Cheunce2 Small Blind: AssWipe (0,10) Big Blind: akilde (0,20) Cheunce2 was dealt: Montalha Call (0,20) niko99 Fold Cheunce2 Raise (0,70) AssWipe Fold akilde Call (0,50) Montalha Fold Pott €1,70 One gap SC och jag sitter på knappen så jag bestämmer mig för att sätta press på alla limpare för att se var min hand står och slänger i väg ett pott bet. Flop akilde Check Cheunce2 Bet (1,00) akilde Call (1,00) Pott €3,70 Nice botten par och drag. Akilde checkar så för att se om akilde har synat något som han träffat mer. Tror han sitter med antingen en eller och en kicker han är osäker på. Efter hans syn så börjar jag känna att han nog sitter på iaf . Tror inte han sitter med en triss eftersom han bara syna min höjning preflop och jag sitter med en trea och vem synar med pp i eller pp ? Turn akilde Check Cheunce2 Bet (2,20) akilde Call (2,20) Pott €8,1 Klonk där satt mitt drag. Eftersom jag spelat rätt marginella händer rätt hårt innan och att jag tror att jag leder så slänger jag iväg ett bet på 1/4 pott. Kanske för litet men jag vill inte skrämma iväg honom. River akilde Check Cheunce2 Bet (4,00) akilde All-In (3,68) Cheunce2 Payback (0,32) Känns som 6:an inte hjälper honom och eftersom han har synat med hela vägen och jag inte tror han sitter med pocket eller pocket så tror jag att han troligtvis sitter på ett med en bra kicker - :10y: eller så har han ett två par. Tror mest på det sista så jag sätter honom AI eftersom jag inte tror han kan släppa ett två par. Att han skulle sitta med och anser jag som omöjligt med tanken på hur handen har utspelat sig. Visst han kan sitt med en högre flush men då är det bara att betala av. Nu är frågan, spela jag handen för hårt på floppen eller spela jag den bra? Är min read rätt och kan jag lita på den. Ska jag verkligen försöka sätta honom all in efter att han synat hela vägen? Håller på att experimentera med att spela mina händer aggresivt och nu undrar jag om jag inte kanske spela den för aggresivt. Viist jag träffar ju flushen men kan jag vara säker på att jag har bästa handen. Vad kan fi sitta med? Något jag ska ändra på i mitt spel? Sen är frågan om Parre är nöjd med hur min HH ser ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Med tanke på att all in för honom är ett minibet på river är det inte så mycket att snacka om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Jo det är ju sant. Tänker mer på hur jag spela handen i övrigt? Hade det varit bra att spela likadant mot tex en kille som sitter med fullt inköp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 hhn suger, för mkt text Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 hhn suger, för mkt text Han skriver vad han tycker och tänker genom handen. Precis som man ska göra ... Ang. handen: 53s - One gap och du raisar pre-flop? Ser hellre att det kommer in lite fler spelare in i potten jag. Är du rädd för att bli utdragen av en högre färg så får du lägga dig alt. sluta spela 53s. PS. Spelar också såna händer! Är Loose! Annars är det väl fint spel .. En liten semibluff på Floppen som klonkar på turn. Han Checkar, Du bettar, han synar. Rivern - Han checkar, du ställer han all-in, han synar. Han hade så mycket i potten så han synar. Bra spel som fick bra betalt - kanske lite tveksam raise på Pre-floppen om man ska lira tight men det är inte lika skoj! =) Han sitter nog på ett Äss, kanske två par som mest! Du fick in degen med troligtvis den bästa handen! Sehr Gut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Skulle inte mesbetta turn, du har en 5-hög färg. Pott eller däromkring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Med en sådan stark hand som du har på floppen är det ju bara att gasa på, blir du höjd så skulle iaf jag ställa. Sedan att höja med 53d pre är helt ok, man måste ju öva upp sina LAG skills Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 One gap SC och jag sitter på knappen så jag bestämmer mig för att sätta press på alla limpare för att se var min hand står och slänger i väg ett pott bet. Det är väl inte fel att spela som du gör, men jag köper inte ditt resonemang. En höjning för att se var du står? Du vet redan var du står preflopp - du har nästan garanterat sämst hand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 hhn suger, för mkt text Du vet väll att det är skillnad på bitter och dryg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 One gap SC och jag sitter på knappen så jag bestämmer mig för att sätta press på alla limpare för att se var min hand står och slänger i väg ett pott bet. Det är väl inte fel att spela som du gör, men jag köper inte ditt resonemang. En höjning för att se var du står? Du vet redan var du står preflopp - du har nästan garanterat sämst hand! Jo det sämmer iofs Höjningen var mest för att sätta press på de andra små stackarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 One gap SC och jag sitter på knappen så jag bestämmer mig för att sätta press på alla limpare för att se var min hand står och slänger i väg ett pott bet. Det är väl inte fel att spela som du gör, men jag köper inte ditt resonemang. En höjning för att se var du står? Du vet redan var du står preflopp - du har nästan garanterat sämst hand! Har lagt märke till att det är ett uttryck som verkar användas alldeles för friskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 One gap SC och jag sitter på knappen så jag bestämmer mig för att sätta press på alla limpare för att se var min hand står och slänger i väg ett pott bet. Det är väl inte fel att spela som du gör, men jag köper inte ditt resonemang. En höjning för att se var du står? Du vet redan var du står preflopp - du har nästan garanterat sämst hand! Jo det sämmer iofs Höjningen var mest för att sätta press på de andra små stackarna. Så om dom skulle re-raisa? Ska du syna med 35s ?? Visserligen i position men ändå ... Jag brukar också lira många SC, S-One-gappers och S-Two-Gappers men dom vill du ju ha många lirare med dig. Du ska inte skrämma bort folk. Raisar väl med dom ibland för att klonka lite och sen förhoppningsvis gå till Showdown och visa vinnande handen och bli klassad som en total idiot som raisar på skit men det är bara ibland. Nej du ... Post-flop: Bra spel! Pre-Flop: Limp eller Fold! MVH //KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Jag spelar mina SCs aggressivt med bra resultat. Blir man höjjd får man kasta förmodligen (vissa höjjer ju så lite) men det gäller ju ofta med säg TT också. Däremot kanske jag skulle passat 5-3. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Kan ju nämna att några gånger innan när jag fått höha pp och höjt pott så la sig oftast alla och gjorde de inte det så la de sig på floppen. Så jag tror nog att lite av min tanke med höjningen var att jag skulle ta potten där och nu, men så blev det inte. Kan ju avslöja att fi hade och inget färgdrag. Kan inte förstå att han inte höjde tillbaka mig iaf senast på floppen. Jaja vara bara att tack och ta emot pengarna. Tack för alla kommentarer. Kan ju även nämna att jag inte brukar spela one gap sc på detta sätt, utan det var mer ett experiment. Det är nog inte ett vinnande spel i längden, men post flopp spelet tyckte jag var ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts