variance_beta Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 GG1: "Du spelar ju", alltså inte oacceptabelt. Nej, det har du ju faktiskt rätt i Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slacker Postad 18 Februari , 2006 Rapport Share Postad 18 Februari , 2006 Jag har försökt räkna ut vad 1 VIP innebär för mig på b2b och hur mycket jag rejkar på en månad. Kommer fram till följande; Jag har räknat på de VIPs jag spelat ihop den sista månaden, vilket är ca 6000. Jag spelar NL 0.5/1 SH 3-4 bord. Jag räknar på en medelpott på 15€ och att jag ser 25% av flopparna. 15€-pott = ca 0.7€ rake 0.7 x 0.25 = 0.175 6000 x 0.175 = 1050€ Alltså rejkar jag i medel 0.17€ per VIP-pott. Om detta stämmer så har jag i så fall rejkat 1050€ på en månad(!) Säg att inte detta stämmer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 18 Februari , 2006 Rapport Share Postad 18 Februari , 2006 jag rejka $8500 förra månaden o då spealde jag NL50-NL200... även om man får tillbaka hälften av detta i rb,bonus o promotions är det SJUKT mkt:/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ayahuasca Postad 18 Februari , 2006 Rapport Share Postad 18 Februari , 2006 Ett exempel: Denna månaden har jag spelat 3195 händer 5/10 5-max limit (inte mkt). Vinst: $1.853.35 Rake: $1.132.50 Det blir en del... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 18 Februari , 2006 Rapport Share Postad 18 Februari , 2006 Jag har försökt räkna ut vad 1 VIP innebär för mig på b2b och hur mycket jag rejkar på en månad. Kommer fram till följande; Jag har räknat på de VIPs jag spelat ihop den sista månaden, vilket är ca 6000. Jag spelar NL 0.5/1 SH 3-4 bord. Jag räknar på en medelpott på 15€ och att jag ser 25% av flopparna. 15€-pott = ca 0.7€ rake 0.7 x 0.25 = 0.175 6000 x 0.175 = 1050€ Alltså rejkar jag i medel 0.17€ per VIP-pott. Om detta stämmer så har jag i så fall rejkat 1050€ på en månad(!) Säg att inte detta stämmer! Hur många procent av flopparna du ser är ointressant. Antingen ska du kolla hur många potter du vinner för att se hur mycket du faktiskt rakar bort, eller så ska du dividera med antalet spelare vid bordet (det är så de flesta bolagen definierar sin rake). . Men det stämmer att din medelrake per vip i så fall blir runt 0.175 per vip (vilket är väldigt högt för låglimit, men det beror på att du bara spelar så shorthanded. Fullringsspelare betalar runt 0.13 eller lägre. Du lyckas pricka den allra dyraste nivån). Sedan, ja du har stoppat ner 1050 i rakelådan, men du spelar väl inte på Unibet? Håller du ditt spel på någon av de andra sajterna i B2B-nätet så har du ju dels en cashback på $100. Vidare har du kunnat plocka up uppsigningsbonusar och reloadbonusar på detta när för ungeför $400 den senaste månaden för dessa 6Kvip. Alternativt använt Vip:en för att köpa något i Heypokers vipshop. Så är du medveten och utnyttar erbjudanden så är din rake i storleksordninegen 600. Är du ignorant och lat Unibetspelare är raken 1050. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Hjort skrev Om du tror att man kan öka spelarbasen med en 10-faktor genom prenumertionsavgift så lever vi i rätt olika världar. Personligen tror jag snarare att nyrekryteringen skulle minska om folk vore tvungna att betala $30 eller så för att få börja spela. Förstår om du inte lusläser allt med tanke på hur mycket du skriver här. Men... rakefree's affärsmodell innebär att nybörjare betalar vanlig rake upp till $30 varje mådnad. Man ska få koll på hur mycket rake man betalat och när man kommer upp till $30 så får man guldram (eller nåt) runt sina stats och spelar resten av månaden gratis. M a o så skulle det inte finnas någon inträdesavgift som skulle avskräcka nyrekrytering. Detta gör att rakefree inte får några problem med att behålla sina spelare månaden ut. Skulle tro att situationen är den omvända för övriga siter där bonushororna drar vidare så snart reloadbonusen är fixad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Den andra vägen är starka förbund. I Sverige finns ju SVEPOF. Den här frågan borde ligga högt på deras agenda. Samverkan med internationella förbund och med stor medlemsbas så kan man ju hoppas att de blir en tillräckligt stor maktfaktor för att kunna sätta press på pokersajterna. Problemet är att det alltid kommer finnas väldigt mycket mer pengar att engagera sig på pokersidornas sida än på konsumenternas. Nästan alla kringorganisationer försöker ju egentligen bara kapa åt sig en bit av rakekakan genom lukrativa marknadsföringskontrakt. Så ska man lägga ned tid på att kampanja kring poker så är det väldigt oekonomiskt att försöka få raken sänkt. Särskilt som man kan tjata lite och få särbehandling i form av rakeback. Pokerforum.nu är ju tyvärr inget undantag från den regeln Se bara längst upp i vilka bolags syltburkar som PF stoppat fingrarna... Har dock full förståelse för att PF tar in annonsintäkter. Hoppas de som jobbar med PF har lika stor integretit som Aftonbladets motor-journalister (Mercedes och Toyota bojkottar aftonbladet efter att Collin & co sagt sanningar om vissa bilmodeller (A-klasse och Prius)). Skulle vara kul om PF testade att lägga upp http://www.rakefree.com uppe bland annonsörerna. Skulle nog ta hus i h-vete. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Skulle vara kul om PF testade att lägga upp http://www.rakefree.com uppe bland annonsörerna. Skulle nog ta hus i h-vete. Säkerligen ingen omöjlighet när sajten väl kommer igång (om den kommer igång någon gång, jag harr ju hört talas om det här projetktet i ett då nu...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 rakefree's affärsmodell innebär att nybörjare betalar vanlig rake upp till $30 varje mådnad. Man ska få koll på hur mycket rake man betalat och när man kommer upp till $30 så får man guldram (eller nåt) runt sina stats och spelar resten av månaden gratis. Det skulle vara 1000 ggr bättre om rake togs hela tiden men återbetalades som en evig massiv bonus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Skulle vara kul om PF testade att lägga upp http://www.rakefree.com uppe bland annonsörerna. Skulle nog ta hus i h-vete. Säkerligen ingen omöjlighet när sajten väl kommer igång (om den kommer igång någon gång, jag harr ju hört talas om det här projetktet i ett då nu...) Killarna bakom Rakefree kanske bara sitter och väntar på att bli uppköpta av nån stor site (som sedan lägger ned projektet.. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 rakefree's affärsmodell innebär att nybörjare betalar vanlig rake upp till $30 varje mådnad. Man ska få koll på hur mycket rake man betalat och när man kommer upp till $30 så får man guldram (eller nåt) runt sina stats och spelar resten av månaden gratis. Det skulle vara 1000 ggr bättre om rake togs hela tiden men återbetalades som en evig massiv bonus ??? Varför skulle det vara bättre? Siterna tar en massa pengar som de till viss del återbetalar några veckor senare. Sköna räntepengar för dem. Fasiken, folk klagar när bankerna håller pengar i några dygn men reagerar inte när en pokersite håller pengar i flera veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 rakefree's affärsmodell innebär att nybörjare betalar vanlig rake upp till $30 varje mådnad. Man ska få koll på hur mycket rake man betalat och när man kommer upp till $30 så får man guldram (eller nåt) runt sina stats och spelar resten av månaden gratis. Det skulle vara 1000 ggr bättre om rake togs hela tiden men återbetalades som en evig massiv bonus Nej det är det inte, ser inga fördelar.. när du får allt i en klump varje månad missar du "ränta på ränta" effekten om du är en bra spelare.. dvs tar längre tid att gå upp i nivåer = lägra timlön Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 Har ni aldrig spelat mot en "instant release"-bonus?(Full-tilt, titan, absolute mfl) Hur som helst, Att ge det i bonusform är naturligtvis endast för att bättre attrahera mindre medvetna spelare. Vilket i sin tur lär betala sig många ggr bättre än att stiga upp i nivå två dagar tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 iofs är det kul att få rb.. går liksom inte tilta bort den i förväg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dostojevski Postad 23 Februari , 2006 Rapport Share Postad 23 Februari , 2006 när du får allt i en klump varje månad missar du "ränta på ränta" effekten om du är en bra spelare.. dvs tar längre tid att gå upp i nivåer = lägra timlön Och vad är det som säger att man har "ränta" (vinner) på högre nivåer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 Någon som spelar NL50 som vill dela med sig av sina rakekostnader efter hyffsat antal spelade händer? Själv spelar jag 2bord NL50 30h/månaden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 5 April , 2006 Rapport Share Postad 5 April , 2006 Den rakefria siten verkar vara här: http://www.poker.se/nyhet.php?artid=502 skriver om World Poker Exchange som nu inför 100% RB till alla. Länk till deras sida: http://worldpx.com/norake.asp Kul grej, då vi diskuterat det i denna tråden. Så nu är det bevisat, det GÅR att se affärsmöjligheter i lägre rake (100% lägre till råga på allt). Sen är ju fortfarande frågan om det är en bra idé, men det får framtiden utvisa. Denna site hade visst en tråd i forumet: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=10314 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 April , 2006 Rapport Share Postad 5 April , 2006 Fattar inte varför det kan finnas ett mellanting. Det är klart att vi spelare inte vill ha rake men vi förstår ju samtidigt att någon form av rake måste tas, om än mikroskopisk låg, men så att dom drar in så pass mycket att dom gör saker för att hålla oss spelare kvar på sidan. Så dom har ekonomi att hålla en hög standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oivo Postad 26 September , 2006 Rapport Share Postad 26 September , 2006 Om man nu ser det från pokerföretagens ögon... Ta tex Partypoker som har otroligt stort utbud av spelare och bord. Då kommer det mycket nya spelare till dem just för detta. Partypoker ser självklart det och sätter raken utifrån det (inte bara pga det men på låga nivåer är det en stor faktor). Som ni kanske vet har Partypoker en ganska hög rake på låga nivåer ex $5 sng har 20%=$1 rake medans andra företag har hälften eller mindre än så. Detta kan till stor del bero på att partypoker är bland de största nätpokerföretagen i världen. Tänk dig nu att du är en nybörjare som vill ge nätpoker en chans. Kommer du då göra din första insättning på Nissespoker? Raken kommer inte enligt min mening sjukna på de stora sidorna tills deras långsiktigavinst=0 (med det menar jag deras inräknade vinst och allt över 0 är oberäknade vinster. När vinsten är över 0 kommer nya företag komma in på marknaden tills långsiktigavinsten blir 0) det här är bara mina tankar och har inga riktiga referenser så ta informationen med en nypa salt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Räknade nyss ut att jag lägger ungefär 1000$ i rake varje månad och blev rent ut sagt jävligt förbannad. Lirar ungefär 3h om dagen och notan för detta är alltså 1000$, eller 7600 svenska kronor. På helårsbasis blir kostnaden för denna "tjänst" ungefär 90 000 kronor... jag upprepar... 90 000 kronor!!! Om vi då ställer denna månadskostnad i proportion till andra grejer man nyttjar ofta eller dagligen ter sig denna kostnad fullständigt löjlig... Hyra: 3 500:-. Gym: 300:- Nationalencyklopedin på nätet: 69:- DN: 200 :- Hur fan kan vi pokerspelare acceptera ett så sanslöst högt pris för vår "hobby"??? Jag betalar 15k$ i rake varje månad x 12 på ett år. Det blir 180k$... En miljon tvåhundrasextiotusen om året... Ha ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Numera finns det några hyfsade sajter att spela på iaf, så det verkar gå åt rätt håll. Wsex, svenska spel. prima skins med bananer. Förhoppningsvis kommer det fler framöver. Själv förstår jag inte varför folk spelar på party. Den sajten är ju rena rånet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 surt bara att WSEX suger så, finns varken bord eller tomtar betalar själv runt £10 000 i rake per månad, nästan 140k sek, skaplig avgift Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
der_ko Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Numera finns det några hyfsade sajter att spela på iaf, så det verkar gå åt rätt håll. Wsex, svenska spel. prima skins med bananer. Förhoppningsvis kommer det fler framöver. Själv förstår jag inte varför folk spelar på party. Den sajten är ju rena rånet. Skulle gissa på att folk anser att de kommer tjäna mer på möta större fiskar än genom bananförsäljning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Numera finns det några hyfsade sajter att spela på iaf, så det verkar gå åt rätt håll. Wsex, svenska spel. prima skins med bananer. Förhoppningsvis kommer det fler framöver. Själv förstår jag inte varför folk spelar på party. Den sajten är ju rena rånet. Skulle gissa på att folk anser att de kommer tjäna mer på möta större fiskar än genom bananförsäljning. dessutom måste man skatta på wsex Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chea Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 hehe 1k $ är inet särskilt farligt, nån form av rakeback deal är ju dock ett måste.. själv rakade jag 18k $ förra månaden men sånt är livet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts