Knapp_0 Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 I januari såg jag att jag hade pröjsat 2,5 BB/100 i rake och tjänat lite drygt 1BB/100 på mitt hobby-spelande. Åt helvete för dyrt naturligtvis. Nu kör jag bara CG för att dra ihop till insatsen i diverse turneringar. Mer poker för rejken helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Nu kör jag bara CG för att dra ihop till insatsen i diverse turneringar. Mer poker för rejken helt enkelt. Ehhhhhhhhhh... Jag ger upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LaktosBob Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Låt oss alla gå ihop och starta en egen pokersida där vi får tillbaka all vår rake! JAAAAAAAAA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Nu kör jag bara CG för att dra ihop till insatsen i diverse turneringar. Mer poker för rejken helt enkelt. Ehhhhhhhhhh... Jag ger upp. haha, underbart (ber om ursäkt för meningslöst inlägg, men humor är alltid humor och då måste man visa sin uppskattning) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sawdustwilly Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 Låt oss alla gå ihop och starta en egen pokersida där vi får tillbaka all vår rake! JAAAAAAAAA http://www.rakefree.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Nu kör jag bara CG för att dra ihop till insatsen i diverse turneringar. Mer poker för rejken helt enkelt. Mer rejk för pokern! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Nu kör jag bara CG för att dra ihop till insatsen i diverse turneringar. Mer poker för rejken helt enkelt. Ehhhhhhhhhh... Jag ger upp. Ok, det blev fel. Glöm det allihopa. jag kör inte CG för att spela ihop till en MTT-insats. Det var inte så jag menade. För då blir det ju dubbelrake. (fu Hjort). Om jag spelar en turnering så finns det plats både i huvudet och på bordet för några CG-bord också. Och eftersom jag spelar så låga turneringar, så betalar CG-borden allt som oftast turneringarna. Jag slår alltså inte på datorn för att spela enbart CG längre. Men, det var ju inte det viktiga. Jag menade egentligen att man får mer kulig poker för rejken med MTT jämfört med CG. Rejk/h-Ja. Rejk/100- tror det. Rejk/vinst<2,5 -än så länge. Att tillägga är också att det här är ur ett hobby-perspektiv. Om man kräver samma intjäning/timma på MTT som på CG behöver man förmodligen gå upp rejält i inköp på MTT och får då en högre rake. (Såvida man inte visar sig vara en överjävel på turneringar). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Mer rejk för pokern! Fu2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Svar från Ladbrokes ang rake och om de ska förändra något i framtiden; Dear Mr Kruuse af Verchou, Thank you for your e-mail. We do not currently offer rakeback and have no plans to introduce it in the immediate future. At present we do offer the unique and exciting $100,000 prize pool Weekly Raked Hands Freeroll every Saturday with a first prize of $15,000. We are also looking into bringing back our cash game leaderboards of last year and are in the process of bringing in a 'loyalty points' system. As you will see, although we will not be offering 'rake back' per se, we will have some exciting alternatives to it. If we can be of any further assistance, please contact us again and we will be more than happy to help you. Yours sincerely, Stuart Poker Manager Ladbrokes Multi Player Poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
espinola Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Välkommen till POKERFORUM.nuPOKERFORUM.nu är sveriges största pokercommunity med 22851 registrerade medlemmar. Vi är en av de främsta sajterna på svenska om nätpoker och allt som har att göra med poker, pokerklubbar och pokerturneringar. Kanske ett intiativ för pokerforum.nu med sina 22K medlemmar att dra igång en namnlista. Och komma fram till ett datum där vi vägrar att spela pga av den höga rejken. --> smittas vidare till andra större forum 2+2.......sen bara att fortsätta. 22K spelar som inte spelar en dag lär generera stora förluster. Och JA. Dessa 22K spelare spelar inte på samma site. Men bara att göra en sammanställning vart spelarna spelar och utifrån det börja denna action. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Det är tufft att betala RAKE! /Mona Sahlin Poker är bara en fluga som blåser förbi /Ines Uusman Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Haha.. den var bra Majk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Välkommen till POKERFORUM.nuPOKERFORUM.nu är sveriges största pokercommunity med 22851 registrerade medlemmar. Vi är en av de främsta sajterna på svenska om nätpoker och allt som har att göra med poker, pokerklubbar och pokerturneringar. Kanske ett intiativ för pokerforum.nu med sina 22K medlemmar att dra igång en namnlista. Och komma fram till ett datum där vi vägrar att spela pga av den höga rejken. --> smittas vidare till andra större forum 2+2.......sen bara att fortsätta. 22K spelar som inte spelar en dag lär generera stora förluster. Och JA. Dessa 22K spelare spelar inte på samma site. Men bara att göra en sammanställning vart spelarna spelar och utifrån det börja denna action. om alla hajar är borta tänker jag spela iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Välkommen till POKERFORUM.nuPOKERFORUM.nu är sveriges största pokercommunity med 22851 registrerade medlemmar. Vi är en av de främsta sajterna på svenska om nätpoker och allt som har att göra med poker, pokerklubbar och pokerturneringar. Kanske ett intiativ för pokerforum.nu med sina 22K medlemmar att dra igång en namnlista. Och komma fram till ett datum där vi vägrar att spela pga av den höga rejken. --> smittas vidare till andra större forum 2+2.......sen bara att fortsätta. 22K spelar som inte spelar en dag lär generera stora förluster. Och JA. Dessa 22K spelare spelar inte på samma site. Men bara att göra en sammanställning vart spelarna spelar och utifrån det börja denna action. Okej du menar 21999? jag tänker iaf fortsätta spela under den sessionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Det behöver ju inte vara totalt rakefritt såklart. Dom måste ju tjäna på det också. Men raken kan typ vara 0.1% och cappas på 1 bb upp NL200 där dom fortsätter att cappas på 1$ ända upp till dom högre nivåerna. Eller något sådant.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaqk Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Nationalencyklopedin på nätet: 69:- Ja och nu får man den som wap också, hur coolt är det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dostojevski Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Hej! Vad sägs om att starta en kollektiv pokersida utan vinstintresse. Alltså en sida som ägs av pokerspelare. En sån sida skulle endast ta ut rake för att täcka administrativa kostnader. Skulle egentligen inte krävas att man blir fler än tusen spelare som satsar några tusen var. Man skulle ha goda möjligheter att skapa en god spelar bas endast med hjälp av hörsägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kimmo Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Hej! Vad sägs om att starta en kollektiv pokersida utan vinstintresse. Alltså en sida som ägs av pokerspelare. En sån sida skulle endast ta ut rake för att täcka administrativa kostnader. Skulle egentligen inte krävas att man blir fler än tusen spelare som satsar några tusen var. Man skulle ha goda möjligheter att skapa en god spelar bas endast med hjälp av hörsägen. Helt utan nybörjare, som föder näringskedjan.. Så varför skulle nån vilja spela där? Däremot ett spelar-ägt skin kan sänka raken för de spelarna rätt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dostojevski Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Vad är det som säger att nybörjare inte skulle söka sig till en sida med extremt låg rake? Här menar jag inte att det nödvändigtvis skulle bli så, det enda jag vill säga är att man inte kan utesluta det. Vissa ideer och företag blomstrar andra gör det inte, och det är inte alltid lätt att på förhand veta vad eller vilken ide som blir succe. Apropå näringskedjan, skulle det defenitivt bli en mer sund näringskedja med extremt låg rake, då mindre mat skulle förstöras av föroreningar (rake). Sen måste jag också tillägga att det är tämligen dödfött att förvänta sig att konventionella företag ska sänka raken åt oss spelare för att vi vill det. Konventionella företag existerar endast i syfte att maximera sina vinster, och de kommer att fortsätta med detta så länge det är möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Om man plussar så blir det inte så dyrt... Skärp dig. Jag tror många betalar lika mycket till sajten som de gör i vinst. Det är något som är fel när en sajt tar 50 % av en vinst för en ganska enkel service. Du kanske missade min förra post. Jag var inte fullt allvarlig. Jag tyckte bara att de två första posterna var något märkliga då de framställde det hela som att poker var en dyr hobby som kostar 90.000 om året, och inget mer liksom. Jag tycker också raken är på tok för hög. Men jag lovar jag ska skärpa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Detta med den enorma rake som alla pokerspelar betalar online är ett ett lite mysterium... Visst förstår jag att inget företag sänker sin rake när de kan få in och behålla spelare med bonusar, reklam och lull-lull. Men en låg-rake sida borde kunna dra nybörjare. Jämför med live-poker. Där kommer det nya spelare hela tiden till klubbar och home-games. Helt utan marknadsföring. Givetvis vet nybörjarna att de kommer dit för att köpa sig erfarenhet. Det hela blir väl en pedagogisk uppgift, att förklara för nybörjare att de på vanliga sidor först måste besegra rakeen innan de kan bli vinnande spelare. Kanske svårt att få in de allra färskaste spelarna men ganska snart upptäcker väl de flesta att de betalar hutlöst mycket i rake. Pokerforum.nu borde vara en perfekt bas att utgå ifrån om man vill starta en låg eller rake-fri sida. Marknadsföringen skulle bäst ske genom att det kommer uppmärksammans i media (Aftonbladet o Expressen) + jungeltrumman. Pokertidningarna lär väl bara lägga in en lite notis i bästa fall (de är ju helt beroende av intäkter från de stora siterna). Tror det blir svårt att skapa ett rake-fritt skin. De etablerade skinsen och siterna lär ha en underbords-kartell om en lägsta rake-nivå. En låg eller rake-fri sida borde kunna funka... Själv är jag bara glad amatör och plussar blygsamt på Sng och MTT. Jag skulle gärna spela på en rake-fri sida även om jag vet att jag är bland den sämre hälften runt bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Men en låg-rake sida borde kunna dra nybörjare. Jämför med live-poker. Där kommer det nya spelare hela tiden till klubbar och home-games. Helt utan marknadsföring. Givetvis vet nybörjarna att de kommer dit för att köpa sig erfarenhet. Tror du missar en sak i din jämförelse. Om en nybörjare fick välja att gå till en klubb där det bara kosta meddlemskap eller till en klubb som ger dig €200 i bonus och inget meddlemskap och de drog en liten procent av varje pott till huset. Då tror jag att de flesta hade gått till klubben med bonus fast att de är tvugna att spela en massa händer innan de får bonusen. De har inte en tanke på att huset kommer att dra in mer pengar än vad de kommer att ge ut. Men jag kan ha fel vilket jag ofta har Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Men en låg-rake sida borde kunna dra nybörjare. Jämför med live-poker. Där kommer det nya spelare hela tiden till klubbar och home-games. Helt utan marknadsföring. Givetvis vet nybörjarna att de kommer dit för att köpa sig erfarenhet. Tror du missar en sak i din jämförelse. Om en nybörjare fick välja att gå till en klubb där det bara kosta meddlemskap eller till en klubb som ger dig €200 i bonus och inget meddlemskap och de drog en liten procent av varje pott till huset. Då tror jag att de flesta hade gått till klubben med bonus fast att de är tvugna att spela en massa händer innan de får bonusen. De har inte en tanke på att huset kommer att dra in mer pengar än vad de kommer att ge ut. Men jag kan ha fel vilket jag ofta har hmmm, funderade också på detta. Är nog rädd för att du har rätt. Som Stickan Andersson sa: "folk är inte så dumma som man tror - de är dummare" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ruter2 Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Kollade in rakefree.com. Detta borde bli framtiden. Känns som om det bara är frågan om när... http://www.rakefree.com (försökte få till en länk... ) I korthet: du betalar rake upp till $30 och sedan spelar du resten av månaden rakefritt. I praktiken blir det en fast avgift på $30/månad. De räknar på att ca 25% av spelarna på normala siter går på 0 eller +. Med deras modell skulle ca 60% av spelarna gå med +. Kanske lite optemistiskt. Men helt klart fler skulle kunna bli vinnande spelare = ökat intresse från den stora spelarmassan. Intressant att se deras kalkyl för räntan på insatt kapital. Där tjänar siterna också hyffsat feta pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rockefeller Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Jag undrar om en pokersajt skulle kunna drivas nästan helt utan rake med inkomster från annat. Hade ju inte varit svårt att få ihop en bra spelarbas direkt utan rake och inkomster från reklam och annat borde generera en del, vad vet jag... Men det borde göras något åt den enorma rake många betalar direkt ner i sajternas fickor. Visst, det ska kosta att spela men det är rent löjligt om folk ska betala tusentals dollar i månaden för att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts