Albert Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Players: bhockey333 (EUR 66,55 in seat 1) kterik (EUR 27,38 in seat 2) Sir_Joni (EUR 33,25 in seat 3) HAMMARIN (EUR 54,02 in seat 4) KRXKZY (EUR 82,81 in seat 5) krosengard (EUR 97,10 in seat 6) Dealer: bhockey333 Small Blind: kterik (0,25) Big Blind: Sir_Joni (0,50) KRXKZY was dealt: Kd - Jd HAMMARIN Fold KRXKZY Call (0,50) krosengard Fold bhockey333 Call (0,50) kterik Call (0,25) Sir_Joni Check Flop 3s - Td - As kterik Check Sir_Joni Check KRXKZY Check bhockey333 Check Turn 3s - Td - As - Qh kterik Check Sir_Joni Check KRXKZY Bet (1,60) bhockey333 Raise (3,20) kterik Fold Sir_Joni Fold KRXKZY Raise (11,00) bhockey333 Call (9,40) Här vill man ju dega in lite cash så det får bli en ordentlig höjning. River 3s - Td - As - Qh - 3d KRXKZY Check bhockey333 All-In (53,45) Har ingen read på bhockey. Är det för tight att folda när det ser ut som det gör på bordet? Citera
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Han söker nog till färgen, (eller så har han) två par eller ett Äss och bara försöker få dig att lägga dig då du visa svaghet på Rivern med den där checkningen. Syn alla dagar i veckan om du inte vet att han är Riktigt tight! MVH KFluffie - Loose-player! Citera
Bernt Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Om KRXKZY betar på flop? Känns ju kåken mer aktuell...? menade river Citera
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Om KRXKZY betar på flop? Känns ju kåken mer aktuell...? Men KRXKZY bettar inte flop och det är inte ens KRXKZY som kan tänkas ha kåk! Jävligt trött nu och sitter på praktiken så jag kan ha läst upp-och-ner ... Syn bara! Finns så många mycket sämre händer som betalar av ... Han (Fi) synar bara Pre-flop så att han sitter på ett överpar så som, TT-AA är väl ganska uteslutet. Alla kort med 3 + T,Q och A är väl möjligt men skulle han limpa in med det? Svårt att säga utan någon direkt read ... Jag håller fast vid min Syn! Citera
matte med slice Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Det är väl bara fortsätta att prova fiskelyckan, ni har ju börjat ganska bra båda två om man säger så. KJs SH är ju stål, höj preflop! //Matte Citera
hnat Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Om du ska syna eller inte vette fan, men du måste ju värdebeta river. Finns ju hur många händer som helst som betalar av som samtidigt inte säkert vågar värdebeta själv. Sen hade jag nog höjt först in preflop, men det är en smaksak. Citera
Sladdis Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Suttit och funderat nu och vad är det som säger att killen inte har t.ex A3?? Han limpar ju bara in. Visst kan han ha limpat t.ex AQ eller A10. Beror ju på hur han spelat tidigare händer, det är det viktigaste att hålla koll på! Synen på turn visar antingen styrka eller väldigt mycket tomte.. Väntar med spänning på resultatet. EDIT: Hade förmodligen med den här informationen från dig, blundat och synat. Citera
kfluffie Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Suttit och funderat nu och vad är det som säger att killen inte har t.ex A3??Han limpar ju bara in. Visst kan han ha limpat t.ex AQ eller A10. Beror ju på hur han spelat tidigare händer, det är det viktigaste att hålla koll på! Synen på turn visar antingen styrka eller väldigt mycket tomte.. Väntar med spänning på resultatet. EDIT: Hade förmodligen med den här informationen från dig, blundat och synat. ` Visserligen kan han ha Limpat in med AQ och AT (men ej troligt på ett SH-bord) ... A3s finns ju också men så missar han floppen och träffar två par. Nej, syna nu och visa oss resultatet! Citera
psatiw Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Jag tycker det är alldeles för tight att folda. Som jag ser det checkar du river för att han ska bluffa sitt missade färgdrag. Nu fick han det perfekta bluffkortet på river och took a shot at it. Syna och collecta. Överlag gillar inte jag att visa grym styrka på turn och sen checkfolda mot stora bet på skrämselkort på river, det blir alldeles för exploaterbart. Har han dragit ut får du reloada, "nh fish" och ta tillbaka pengarna sen. Dessutom, tycker det verkar ganska mkt för snävt att sätta honom bara på båtar i det här läget och på den här nivån, när du inte har nån bra read. Finns ju tomtar som spelar QT sådär liksom. Citera
brut Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 troligast är väl att han har fyrtal. med 33 från början är väl hans spel motiverat. Med A3 satsar han nog oftast på flopp liksom med A T speciellt när det ligger ett möjligt färgdrag på bordet. Dessutom höjer han nog oftast preflopp med den senare handen handen.Med KJ skulle han väl gå all in på turn. Observera även att han inte betade på flopp ex om han har ett ess så borde han självklart satsa. Tror att chansen att han har 33 eller A3 är stor, klart mer än 60% att du är slagen vilket jmf med pottoddsen gör det självklart att folda. Citera
Phew Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Det är ju nästan löjligt att fundera på att folda handen. Självklart ska du syna. Om man överväger fold varje gång man inte har dom absoluta nötterna så kan man fan inte vinna många kronor på att spela poker. I detta fallet inbjuder ju du till en bluff genom att checka rivern, vilket jag tycker är helt ok, så då är det bara att syna och hoppas på det bästa. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Ja, det är för tight. För det första är det väldigt svårt för någon av er att ha en kåk eftersom ni båda checkade ur sen position på en väldigt dragig bräda i en fyrvägspott vilket nästan utesluter A3 eller set för er båda. Kvar att ge kåk är ju QQ, men jag fattar inte riktigt hur den inte kunde blivit höjd preflopp. Att du inte kan ha kåk är rätt viktigt eftersom han då vet att du inte blev hjälpt av trean (du har ju knappast så många händer som du reraisar på turn med en trea) och dessutom verkar lite rädd och därmed får mycket starkare bluffläge. Så vad ska han ha? Citera
Albert Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Nej, syna nu och visa oss resultatet! Game # 249873292 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Mantorp" Game ended 2006-02-15 04:38:43 GMT+01:00 Players: bhockey333 (EUR 66,55 in seat 1) kterik (EUR 27,38 in seat 2) Sir_Joni (EUR 33,25 in seat 3) HAMMARIN (EUR 54,02 in seat 4) KRXKZY (EUR 82,81 in seat 5) krosengard (EUR 97,10 in seat 6) Dealer: bhockey333 Small Blind: kterik (0,25) Big Blind: Sir_Joni (0,50) KRXKZY was dealt: Kd - Jd HAMMARIN Fold KRXKZY Call (0,50) krosengard Fold bhockey333 Call (0,50) kterik Call (0,25) Sir_Joni Check Flop 3s - Td - As kterik Check Sir_Joni Check KRXKZY Check bhockey333 Check Turn 3s - Td - As - Qh kterik Check Sir_Joni Check KRXKZY Bet (1,60) bhockey333 Raise (3,20) kterik Fold Sir_Joni Fold KRXKZY Raise (11,00) bhockey333 Call (9,40) River 3s - Td - As - Qh - 3d KRXKZY Check bhockey333 All-In (53,45) KRXKZY Call (53,45) bhockey333 shows: Qd - Ac (two pairs, aces and queens) KRXKZY shows: Kd - Jd (a straight, ace high) KRXKZY wins: EUR 131,10 (with a straight, ace high) Rake: EUR 3,00 Jag har kommit fram till att min check på river var superb! Ett bet från min sida på river hade antagligen lett till syn från hans sida, men nu ger jag honom fina möjligheter till att bluffa. Jo, jag synar alla dagar i veckan. Ville bara ha lite inputs. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Hans bet var ju och andra sidan helt tragiskt. Om du hade någon hand du reraisat med på turn och är villig att lägga på rivern så måste den ju vara sämre än topptvå, typ semibluff med kombodrag som missar eller något sånt. Och jag tror inte att du gjort det turnspelet med ett oparat ess eller att, om du gjort det med QT, orkar syna en all-in på rivern. Ren och skär -EV för honom alltså, bara att tacka och ta emot. Men jag tror det är lite optimistiskt att vänta sig att motståndarna ska spela så här dåligt och att du behöver värdebeta rivern lite istället för att checka. Är han normalbegåvad så bör han ju inte bluffa där, iom att du redan sagt att du har starkare hand än honom på turn och trean inte ändrat något. Citera
Albert Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Men jag tror det är lite optimistiskt att vänta sig att motståndarna ska spela så här dåligt och att du behöver värdebeta rivern lite istället för att checka. Det är sant. Tänkte mer dock att vräsa på en ordentlig c/r. Citera
psatiw Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Hans bet var ju och andra sidan helt tragiskt. Jo, men man kan ju inte göra rätt på alla gator. Jag menar, pre-river spelar han ju handen finfint. Men jag tror det är lite optimistiskt att vänta sig att motståndarna ska spela så här dåligt och att du behöver värdebeta rivern lite istället för att checka. Det är ju alltid lite vanskligt att check-raisa river med risken att tappa värde förstås, men jag vet inte om jag tycker det här är en bräda det faktiskt är ganska bra att göra det på. Främsta anledningen förstås är ju att man förloar allt bluffvärde mot missade färgdrag (kanske iof att man ju just denna handen inte så troligt är upp emot ett missat drag, eftersom han borde semibluffat det redan på floppen och/eller bettat starkare på turn med ett sånt, men generellt). Vidare känns ju river 3:an som ett ganska bra kort att bluffa med, då man kan få bort (överspelade) QT och mot nån riktigt tight motståndare kanske t.o.m en stege. Samtidigt känns det ju inte alls omöjligt att man kan få en AQ att värdebetta om man checkar och tiltsyna när man ställer in (om fi är dålig). Tycker väl iof att det gamla vanliga "beror på fi´s spelstil" spelar in rätt mkt också när man går för C/R på river, men lite generell diskussion kan man ju ha omkring det. Antar att ditt argument emot är att vi visade så stor styrka på turn (vilket jag förstås tycker är relevant)? Isåfall: C/R om turn istället varit bet, större-raise-från-fi, syn-av-oss då eller? Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Det är sant. Tänkte mer dock att vräsa på en ordentlig c/r. Ja du, vad ska han syna den med? Förresten är det inte så där jättebegåvat att beta när du checkar där, antingen har du en väldigt stark hand eller en semibluff som missat. Citera
Albert Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Antar att ditt argument emot är att vi visade så stor styrka på turn (vilket jag förstås tycker är relevant)? Isåfall: C/R om turn istället varit bet, större-raise-från-fi, syn-av-oss då eller? Om jag hade fått omslag på min river C/R hade jag synat. Jag hade antagligen vräst på till den grad att fi bara hade haft €10-15 kvar i stacken så det blir ju instacall. Om han hade haft djupare stack så hade det blivit syn. Citera
Albert Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Det är sant. Tänkte mer dock att vräsa på en ordentlig c/r. Ja du, vad ska han syna den med? Hans AQ hade han nog inte släppt. Finns säkert en del änder som jag slår som han hade synat med. Förresten är det inte så där jättebegåvat att beta när du checkar där, antingen har du en väldigt stark hand eller en semibluff som missat. Ja. Men jag klagar inte så jättemycket på hans spel. Det skulle inte vara en omöjlighet att många synar med AK, AT och kanske Ax i hopp om splitt. Citera
bruti Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Nu forstår jag inte riktigt om han har ett sprucket färgdrag skulle han då syna? Det kanske trotts alllt inte var rätt att folda rivern, tack moderatorn! Citera
psatiw Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Om jag hade fått omslag på min river C/R hade jag synat. Jag hade antagligen vräst på till den grad att fi bara hade haft €10-15 kvar i stacken så det blir ju instacall. Om han hade haft djupare stack så hade det blivit syn. Jojo, så mycket förstod jag, att du synar ett omslag om du CR, men frågan var ställd till Hjort, som inte gillade att C/R:a eftersom han trodde att chansen var för stor att fi inte skulle betta utan checka bakom. Då ville jag veta vad som fått honom att tycka annorlunda, om t.e.x turnspelet utspelats som jag skrev som alternativ. Men tack för ditt svar ändå! Citera
Albert Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Dålig addresat på ditt inlägg! Missade att den inte var riktad till mig Citera
richardd Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Japp värdebet på river är helt klart bättre då dom kan syna den med QT Ax isv medans många spelare också checkar ner dom händerna när du checkar. Och ibland när dom lägger en riverbet så innehåller den oftast inte mer en 20% av potten. Citera
Recommended Posts