folder Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Min första post. Hur brukar ni resonera kring överbet? När? Hur mycket? Och hur ofta är det en bluff? Jag spelade en del PL tidigare men har nu gått över till NL. Möjligheten att beta $100 i en $10 pot är ju kul... Read: FI & BB är lösa och agressiva före floppen. Min image: Semi-lös agressiv. FTR converter on zerodivide.cx NL50 Button ($66.15) SB ($68.20) BB ($28.15) UTG ($19.25) UTG+1 ($3.75) Hero ($109.70) MP2 =#A500AF(FI)/ ($92.45) MP3 ($50.00) CO ($41.25) Preflop: Hero is MP1 with T:diamond:, A:spade:. 2 folds, Hero calls $0.50, MP2 =#A500AF(FI)/ calls $0.50, 3 folds, SB completes, BB checks. Flop: ($2.50) T:club:, Q:spade:, T:heart: (4 players) Nice! SB bets $1, BB calls $1, Hero raises to $3, FI calls $3, SB folds, BB calls $2. QT? Turn: ($12.50) T:spade: (3 players) Hoppsan! Ingen Qt i alla fall. Check raise ...? BB checks, Hero checks, FI checks. Ingen bet? Hmmm. River: ($12.50) Q:heart: (3 players) Potten är ynklig (skulle kanske betat). Men där ligger ju faktiskt kåken ... fast det finns ju en större Kåk! QQ hade väl höjts innan floppen? Men nån måste väl ha en Q? Det kostar ju inget att bluffa en stöld ... men hur mycket skall jag beta? BB checks, Hero bets $106.2 (All-In), FI calls $88.95 (All-In), BB folds. Final Pot: $207.65 Results in white below: Hero has Td As (four of a kind, tens). FI has Jc Qd (full house, queens full of tens). Outcome: Hero wins $207.65. TILT! * Specifikhand, flytt till HA - QoS * Citera
rickie Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag skulle väl föredra att bygga pott på turn eftersom någon förmodligen har en dam. Men på rivern kan man ju självklart ta i lite extra eftersom inte många släpper en dam där. Citera
folder Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag skulle väl föredra att bygga pott på turn eftersom någon förmodligen har en dam. Jo. Och i PL är det ännu viktigare. Jag trodde nog FI skulle beta så att jag kunde check-raisa. Men han blev kanske lika paff som jag. Men på rivern kan man ju självklart ta i lite extra eftersom inte många släpper en dam där. Japp. Men frågan är hur mycket? I den handen tänkte jag att det skulle se ut som en steal från min sida utan Q. Men jag hade redan gett upp hoppet få en stor pott. Trodde inte han skulle syna med så dåliga pot-odds. Risken var ju stor att jag också hade en Q och då hade vi delat på 12.50. I just denna handen gick det ju bra men ibland kanske många bäckar små är bättre. Citera
bullebyn Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Totalt ointressant hand som saknar diskussionsvärde. Nu har du tur och fi betalar av, alltså spelade du rätt, eller hur Citera
folder Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Totalt ointressant hand som saknar diskussionsvärde. Nu har du tur och fi betalar av, alltså spelade du rätt, eller hur Sorry. Det var inte meningen att visa upp en meningslös hand. Men den var bara tänkt som illustration från min sida.n Har du ett mer meningsfullt exempel att delge så är jag tacksam Den viktiga frågan är hur man bäst använder överbet eftersom de har en enorm potential. Ett lyckat överbet kan göra hela kvällen! Det är också intressant att veta hur många som bluffar med överbet. Jag har inte synat ner så många själv (blir ganska dyrt). Men jag har jort det när jag hafte en bra read (of course) och jag skulle kunna illustrera med en sådan hand men avstår nog eftersom den säkert också är helt meningslös ... Citera
rickie Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Totalt ointressant hand som saknar diskussionsvärde. Nu har du tur och fi betalar av, alltså spelade du rätt, eller hur Sorry. Det var inte meningen att visa upp en meningslös hand. Men den var bara tänkt som illustration från min sida. Den viktiga frågan är hur man bäst använder överbet eftersom de har en enorm potential. Ett lyckat överbet kan göra hela kvällen! Det är också intressant att veta hur många som bluffar med överbet. Jag har inte synat ner så många själv (blir ganska dyrt). Men jag har jort det när jag hafte en bra read (of course) och jag skulle kunna illustrera med en sådan hand men avstår nog eftersom den säkert också är helt meningslös ... Tycker inte att handen är meningslös (däremot tycker jag nog bullebyns inlägg var det). Jag tycker man kan överbetta litegrann både på turn och river. Tror inte den var optimalt spelad genom att spara allt till river och trycka in där. Tighta spelare hittar fold. Själv överbettar jag rivern ibland när jag t.ex fått någon konstig runner runner stege som verkar rätt så osannolik. Sen så är det väl rätt så ofta man överbettar genom att ställa in på nåt sjysst drag på floppen. Citera
folder Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag tycker man kan överbetta litegrann både på turn och river. Jo, det normala är ju att trycka på när man har en agressive image. Själv överbettar jag rivern ibland när jag t.ex fått någon konstig runner runner stege som verkar rätt så osannolik. Sen så är det väl rätt så ofta man överbettar genom att ställa in på nåt sjysst drag på floppen. Trist bara de gånger de foldar. Om man är short-stack så kan ju en all-in ofta tolkas som en desperat bluff, men hur ofta får ni syn när ni går all-in med stor stack och liten pott? Jag brukar överbeta till en rund summa strax över potten när jag tror fi kan sätta mig på en bluff. Men 10xpot gör jag nästan aldrig Citera
rickie Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Gigantiska överbett som pott X 10 gör jag nog aldrig. Citera
folder Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Gigantiska överbett som pott X 10 gör jag nog aldrig. Neej, men man behöver inte få syn så ofta för att den skall vara lönsam Och jag tror möjligen att de sätter dig på en bluff oftare när överbeten är stor. Man kan ju undra om han hade synat en 3xpot lika lätt? Gamblers kanske till och med synar en gigantisk överbet oftare eftersom vinstpotentialen är så stor. De går ju all-in med 66 före floppen. Citera
Stoneburg Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jag gör gigantiska överbet om jag tror att Fi har en riktigt bra hand han inte vill lägga och min egen hand är "disguised". Typ: Han raisar preflop Flop: A48 två hjärter jag har 56s i hjärter. Han betar och jag synar, turn K, jag synar, river 7 off suit. Här går jag nästan garanterat all-in eftersom han lär ha AK, AA eller KK och aldrig kan sätta mig på stegen. En annan hand floppade jag ett set med 77 och floppen checkades. Turn kom T, jag betade och en "standard" spelare synade. River är också T och ger mig kåk. Jag tyckte det verkade rimligt att han synat med T på turn så jag knuffar in pengarna och han synar typ ett $50 bet i en $8 pot med AT (själv hade jag lagt). Citera
folder Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Jag gör gigantiska överbet om jag tror att Fi har en riktigt bra hand han inte vill lägga och min egen hand är "disguised". Typ: Han raisar preflop Flop: A48 två hjärter jag har 56s i hjärter. Han betar och jag synar, turn K, jag synar, river 7 off suit. Här går jag nästan garanterat all-in eftersom han lär ha AK, AA eller KK och aldrig kan sätta mig på stegen. En annan hand floppade jag ett set med 77 och floppen checkades. Turn kom T, jag betade och en "standard" spelare synade. River är också T och ger mig kåk. Jag tyckte det verkade rimligt att han synat med T på turn så jag knuffar in pengarna och han synar typ ett $50 bet i en $8 pot med AT (själv hade jag lagt). Bra exempel. Har nog gått på ditt första själv någon gång men börjat bättra mig, speciellt om jag bara har ett par. Jag brukar gå all-in på floppen när jag floppat set och satt FI på ett sannolikt högt PP (speciellt AA) och det ligger ett färg- eller stegdrag på brädan. Tanken är att FI skall sätta mig på antingen ett högt par som jag försöker skydda eller en semi-bluff. Utan draget är jag rädd att FI skall folda (om han inte är väldigt lös) och betar eller höjer max pot. Citera
ATIX Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Jag gör gigantiska överbet om jag tror att Fi har en riktigt bra hand han inte vill lägga och min egen hand är "disguised". Typ: Han raisar preflop Flop: A48 två hjärter jag har 56s i hjärter. Han betar och jag synar, turn K, jag synar, river 7 off suit. Här går jag nästan garanterat all-in eftersom han lär ha AK, AA eller KK och aldrig kan sätta mig på stegen. En annan hand floppade jag ett set med 77 och floppen checkades. Turn kom T, jag betade och en "standard" spelare synade. River är också T och ger mig kåk. Jag tyckte det verkade rimligt att han synat med T på turn så jag knuffar in pengarna och han synar typ ett $50 bet i en $8 pot med AT (själv hade jag lagt). Kanske kan vara intressant med hur mycket han höjde preflop, och hur mycket du sen synade med på flop och turn. Läser man bara det du skriver tänker man ju, fan vad bra spelat. Ser kasnke inte lika bra ut om han höjer 8bb pre och sen följer upp med CB och sen trycker 2/3 på turn...... Citera
Recommended Posts