Gå till innehåll

NLT - Top Pair med TT, syna all in?


Recommended Posts

Hallå där!

Lirade en homegameturnering med 5 spelare häromdagen.

Vi har nyss börjat och alla har ungefär lika mycket marker, dvs 800.

Blindsen är på 5/10.

Jag sitter på BB, har inga bra reads på mina motspelare förutom att bordet är rätt slaskigt när det gäller syning av höjningar pre-flop.

Iaf så plockar jag upp 10 10. Alla lägger sig fram till Dealern som höjer till 50. Sb synar. Jag vill sätta lite press på mina motspelare för att suga ut deras pengar på floppen vid skön träff. Sb höjer alltid på flop efter att han har lagt in en hyfsad bet pre-flop. Jag höjer till 200 och får syn av båda. Sätter dom på händer som Ak och 88-jj.

Floppen kommer: 943

Sb checkar

Jag betar 350 och knappen går all in. Sb lägger sig och jag kvidsynar.

Ska jag syna här och issåfall varför. Hur var mitt spel preflop, skulle jag spelat annorlunda och issåfall hur?

Är tacksam för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter dom på händer som Ak och 88-jj.

Floppen kommer: 943

Om man ser på händerna du sätter honom är det två av dom som slår dig, nämligen JJ och 99. De flesta synar nog bara med topsetet där så 99 är väl mindre troligt.

 

JJ är väl mer troligt, men då du har 250 kvar och potten är på 1200 säger jag syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite rörigt med vilken position du sitter på men jag tolkar det som att du sitter på BB och inte på knappen.

Men en så stor höjning av knappen preflop tidigt i turneringen tycker jag nog att du både kan syna eller höja. Om man då höjer som du gör och sedan betar ut på floppen och får all-in mot sig kan du nog vara ganska säker på att du är slagen. Dock känns det som du är pot-commited och måste syna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite rörigt med vilken position du sitter på men jag tolkar det som att du sitter på BB och inte på knappen.

Sitter på BB.

 

Svårt att veta vad man ska göra. Men vad tycker ni om min raise på floppen. Skulle den varit mindre för att undvika att bli just pot-comited vid ett omslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...