Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag såg VM´s sista femtio spelare och de händer han spelar är i klass med moneymaker, han synar jätteraisar med under dåliga händer och drar ut dem antingen på flop eller turn. Kanske är det taktik från hans sida eller ren tur, jag vet inte.

Ger mig faan på att han skulle syna halva stacken mot en kille som han visste hade AA om han själv hade J10 suited, han spelar enligt mig väldigt huvudlöst men trots detta lyckades han på rätt ställe...

Han får folk att tilta tack vare sina synar i dessa sammanhang. Dessutom vågar man inte raisa honom i alla lägen då man vet att han synar oavsett, och helt plötsligt ställer om.

Åkte han inte ut senaste main event på ett liknande sätt som detta (KK vs. färgdrag?)

En diskussion där Raymer pekas ut som DÅLIG är bortkastad tid. Så jag slutar här.

Postad

Säger inte att han är dålig utan högst medioker i sin klass av spelare. Han är naturligtvis bättre än många av oss, men motivera gärna varför han är bra. Har du sett mycket av honom? Har sett honom ett fåtal gånger iofs men av det jag sett spelar han varken procentuell poker eller läser speciellt bra, har ofta konstiga värderingar. Visst vann han vm, men det bevisar inget egentligen. Sätt honom att spela regelbundet med ett hundratal spelare eller på ett cashgame-bord bland proffsen och han blir kattmat.

Postad
Sätt honom att spela regelbundet med ett hundratal spelare eller på ett cashgame-bord bland proffsen och han blir kattmat.

Han var väl en vinnande spelare i flera år innan WSOP-vinsten vid ett $150/300 mixed game på Foxwoods om jag förstår saken rätt.

Och då är ändå turneringsspel hans starka sida.

Postad
Säger inte att han är dålig utan högst medioker i sin klass av spelare. Han är naturligtvis bättre än många av oss, men motivera gärna varför han är bra. Har du sett mycket av honom? Har sett honom ett fåtal gånger iofs men av det jag sett spelar han varken procentuell poker eller läser speciellt bra, har ofta konstiga värderingar. Visst vann han vm, men det bevisar inget egentligen. Sätt honom att spela regelbundet med ett hundratal spelare eller på ett cashgame-bord bland proffsen och han blir kattmat.

För min del räcker det som bevis när många av de övriga proffsen lovordar honom som en mycket bra turneringsspelare.

Hans färdigheter i cashgame vet jag inte någonting om, men hursomhelst så är det inte många av proffsen som är riktigt duktiga på både cashgame och turneringar. Och att på något sätt försöka bevisa honom som en duktig turneringsspelare genom att sätta honom i ett cashgame med proffs känns bara löjligt. Det är inte samma spel.

Postad

Nu hann ju flera före men jag har ett par frågor/påståenden;

Medioker i sin klass av spelare, vad betyder det?

Du har må ha en uns rätt i att en vm-seger inte betyder någonting men hur kommenterar du då hans prestation senast? Om inte det duger som argument för att han inte är DÅLIG så måste det vara ett par av proffsen som har lite att bevisa för dig.

Vad är en rimlig prestation för att undkomma epitetet dålig tycker du?

Postad
Jag såg VM´s sista femtio spelare och de händer han spelar är i klass med moneymaker, han synar jätteraisar med under dåliga händer och drar ut dem antingen på flop eller turn. Kanske är det taktik från hans sida eller ren tur, jag vet inte.

Ger mig faan på att han skulle syna halva stacken mot en kille som han visste hade AA om han själv hade J10 suited, han spelar enligt mig väldigt huvudlöst men trots detta lyckades han på rätt ställe...

Han får folk att tilta tack vare sina synar i dessa sammanhang. Dessutom vågar man inte raisa honom i alla lägen då man vet att han synar oavsett, och helt plötsligt ställer om.

Åkte han inte ut senaste main event på ett liknande sätt som detta (KK vs. färgdrag?)

En diskussion där Raymer pekas ut som DÅLIG är bortkastad tid. Så jag slutar här.

Njaaa... Raymer ställde in som 82-83% ig favorit på turn mot ett färgdrag (som synade sig all-in... donk-kanter). Raymer åkte ur wsop 2005 på ren otur mot en mkt sämre spelare...

Sen kan jag väl hålla med om att Raymer inte alltid känns världsbäst, men jag tycker väl inte att han är någon dålig spelare inte...