sweden1 Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Har nu loosat ca 200 USD på några dagar..på 0.5/1 1/2 spelat tight AA-TT och Connectors AK-AJ inte mycket annat... torskat i stort sett allt, AA, KK, QQ, JJ...floppat 2par, triss m.m. torskat mot utdrag på rivern hela tiden!! Blir helt rabiat snart... bettar hårt på AA floppar triss...killen kör med och reraisar på färgdrag som han sätter på river...liknande om igen.. Brukar det vara så här?? * RP - QoS * Citera
sweden1 Postad 28 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2004 det är liksom osannolikt hela tiden...knappt en pott!! vi pratar inte en dag utan 5...känns som dolda kameran ligger på lur hela tiden.. Jag biter ihop och "loosar" inte på mina pockets och det bara fortsätter.... Snart åker bössan fram.... Och blåser hela datorn!! Fan jag måste få skriva av mig...är inne och tiltar på 0.25/0.50 !! Citera
sweden1 Postad 28 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2004 igen!! jag KK killen jobbar på ...har TT och får in en tia på rivern!!!! Citera
Papa Kubo Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 1, Ta en paus från pokern ett tag. Se en film, läs en bok, drick lite sprit. 2, Överväg din taktik. Det låter som att du spelar vid ganska lösa bord där det fungerar mindre bra att bara sitta och vänta på KK. Här finns en schysst sajt om lösa bord. Citera
Johan Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Limit blir man galen av till och från, går nog inte att göra något åt.. Citera
thorn Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Har samma problem. Det börjar bli frustrerande på riktigt. Jag försöker gå över de händer jag är fundersam över och finner hela tiden att jag spelar med oddsen på min sida, men lyckas ändå gå minus på dessa galna FL bord där 70% ser floppen, mest på grund av sanslösa utdragningar där jag tror mig ha bästa handen (som precis nu, äss hög flush mot "osannolik" kåk, på rivern) eller på drag som jag inte sätter (jag går över dessa om och om igen och finner att jag har som sagt, +EV). Måste nog modifiera mitt spel ordentligt. Citera
Papa Kubo Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Jag glömde tredje alternativet. 3, Gå över till NL och spanka livet ur de små kräken. Varning dock, tilt här blir m y c k e t kostsamt. Citera
Hjort Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Har nu loosat ca 200 USD på några dagar..på 0.5/1 1/2spelat tight AA-TT och Connectors AK-AJ inte mycket annat... Antagligen är det en rätt stor del av problemet att du spelar så tight och inte anpassar handurvalet till situationen ordentligt. Brukar det vara så här?? Typ. Citera
sweden1 Postad 29 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Hej Johan, tycker inte jag ska behöva släppa för mycket en dag som igår då jag fick så otroligt mycket bra pockets...plus att jag satte dom i floppen...ändå torsk!! Jag spelar också Axs på knappen/mörk ibland, om inte annat för att visa de andra att jag inte är ngn "rock" Var dessutom lite för loose ett tag innan jag "kammade" till mig Jag fattar också att man faktiskt kan ha extremt oflyt en kortare period..känns bara helt otroligt samt jobbigt då jag hyfsat metodiskt lärt mig och lirat ihop 400 på insatta 50...nu nere på 100 igen på några dagar.. Var otroligt "tiltad" igår...dock inte på bordet tack o lov...tog mig sen en rejäl Single malt och lugnade mig.. Vet inte om jag ska ge upp FL och spela SnG/NL istället...bättre stats där.. ITM ca 70% på 15 spelade sista veckan + en 2a plats på freeroll av 800pers Vill dock lära mig och försöka få lite koll på FL... nåja tack för "uppiggande" inputs Citera
Manonwheels Postad 29 Oktober , 2004 Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Jag tror som Johan, spela fler typer av händer som passar bättre mot många motståndare. Jag lider för närvarande av samma dilemma som du och den medicinen fungerar bra för mig. Axs kan man spela även om potten blir raisad förutsatt att du får 3-4 spelare med dig till floppen. Spela suited connectors ner till 5-6 eller så under samma förutsättningar. Stora PP spelar inte bra mot många motspelare. Även om du sätter en triss så slår den bara ett & två par och det räcker inte långt. Om 6-8 spelare ser floppen på ett 10 mannabord är det inte så konstigt att en massa stegar och färger osv dyker upp. Surt men sant... Sist men inte minst - Agressivitet! Spela hårt och folda när du VET att du är slagen! Läs SSH av Miller mfl. Kör hårt! Citera
totti Postad 29 Oktober , 2004 Rapport Postad 29 Oktober , 2004 nått jag lärt mig på min korta karriär är att man inte FÅR bli förbannad om man torskar trots att man har oddsen på sin sida. Även fast det känns fördjävligt så kommer det jämna ut sig, så bara man håller sig inom sin rulle och inte tiltar iväg så är det lugnt. Citera
sweden1 Postad 29 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Hej igen...borde också talat om att jag spelar bara SH (6manna) inte så lyckat då med 67s exempelvis..eller? därför jag håller lite hårdare i "högkorten" än drag korten..vilket inte torde vara helt tokigt Vet ni, fan vad det är bra med det här forumet! man kan ställa dumma frågor, klaga lite när man har oflyt...och man lär sig! Ligger i alla fall en 40 plus ikväll på 1 1/2 timme Citera
Papa Kubo Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Då du spelar 6-mannabord kan du inte vara lika tajt, av två anledningar: dels kommer mörkarna att äta upp dig, dels ökar värdet på händerna ju färre motståndare du har. Citera
RaMz Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Har nu loosat ca 200 USD på några dagar..på 0.5/1 1/2spelat tight AA-TT och Connectors AK-AJ inte mycket annat... torskat i stort sett allt, AA, KK, QQ, JJ...floppat 2par, triss m.m. torskat mot utdrag på rivern hela tiden!! Blir helt rabiat snart... bettar hårt på AA floppar triss...killen kör med och reraisar på färgdrag som han sätter på river...liknande om igen.. Brukar det vara så här?? * RP - QoS * Ja det händer titt som tätt omman kör mkt. Jag är själv på en streak just nu med en downswing på ca 150BB. Fokusera dock på ditt spel och tänk extra mkt på att inte spela lösare preflop samt att inte syna lösare för att man är påverkad av streaken. Så tänk på att köra bra tight och agressivt. Pengarna ska du inte fokusera så mkt på för om du spelar bra så vänder det till slut. Är du inne i en period som blir tung för psyket så kan du ta en paus på ett para dagar och försöka köra en ny-start sen. Citera
totti Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 kan berätta att jag i min som sagt korta karriär har klarat upp min första down period i förrigår, igår börja jag vinna igen för att inatt nu spelat jävlit bra med usla kort och dragit ihop 100 dollar. Fan vad stolt jag va när jag la AA ocj KK redan efter floppen när jag anade ugglor i mossen. Känns riktigt bra att stänga datan nu. Citera
zumph Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 de händer du beskrev i början, plus händer som kq, kj, qjs, håller helt klart för att slå 1/2 max borden på party om du väljer bord med högsta snittpotterna.. en sån där streak har hållit i sig i 2 månader nu för mig på 10/20 max 6. har du vunnit konstant innan är det helt säkert bara en massa otur... Citera
Recommended Posts