Gå till innehåll

Expekt - Världens sämsta support?


13_Outs

Recommended Posts

Hi!

 

My name is Lilleman and i had 500 TM and was registered for a Final table Silver pyramids. Now after your servercrashed all my TM is gone! I hope that this will be fixed soon we where 6 players at that table when it crashed and i hope that i will be able to join in again so it starts soon the finals are so rare. How long will this take? over 30 min?

 

It was about 18:30-18:40 when it crashed-

Username: Lilleman

/Lilleman <----------- Username

 

 

 

Hi,

 

Thanks for your e-mail,

Unfortunately we experienced some network problems which led to the system having to be restarted.

We sincerely apologize for the inconvenience caused. All cancelled tournaments and Sit & Go will be refunded automatically according to Tain Crash Policy within 24 hours.

Have a nice day!

 

 

Kind Regards

Christina Andersen

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

 

 

READ MY MAIL BEFORE ANSWERING SOME STANDARD SHIT!!!!

I wrote that the Tournament hadnt started we were only 6 people Registered and ALL MY TOURNAMENT MONEY DISSAPEARED! THE TOUR HADNT STARTED BUT STILL THE MONEY IS GONE!!!!

Can you please get my Tournament Money back!

 

 

My Loginname ia Lilleman

It Happened around 18:30

/Lilleman

 

 

 

 

Hej,

 

Tack för ditt e-mail!

 

 

Alla drabbade turneringar och Sit&Go kommer att återbetalas i enlighet med Tain Poker´s crash policy inom 24 timmar.

 

 

Med vänliga hälsningar

Mats Lundgren

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

 

Hej IGEN!

 

Nu skojar ni väl med mig hoppas jag?

Alvarligt talat Läs mailet!

Turneringen var ju inte startad! Vi satt ju fortfarande och väntade på 3 eller 4 personer när det kraschade men ändå försvann mina pengar. Det har INGENTING med tains crash policy att göra inns inget däri som har med serverfel att göra. Eran servercrash tog bort mina 500 TM och jag vill ha dom tillbaka. Hur svårt är det. titta vad jag hade innan crashed en titta vad jag har nu och hur många turneringar jag har spelat eller hur många det har spelats sedan dess(Inga eftersom jag satt på det enda bordet med spelare på). Nu hoppas jag att ni läser mailet och inte skickar något om tains jävla crashpolicy för Turneringen var ju inte startad. Jag vill ha mina turneringspengar tillbaka och det med en gång. Svara på mitt mail inte med något standardsvar. Jag är så trött på den här milakonversationene så jag spyr. Tackar på förhand.

/Lilleman

 

 

Hej Igen,

 

Tack för ditt e-mail!

 

Tain Poker answer: "All players affected by the server problems will be refunded within 24 hours according to Tains refund policy.

 

There are however silver pyramid finals running all the time so the player should have no problems rejoining one."

 

Med vänliga hälsningar

Mats Lundgren

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

 

Hej!

 

 

24h har gått och inga pengar.

 

Nu förklarar jag situationen igen då så kanske ni kan ta och Engagera er lite grann. Jag blir så ledsen när man inte ens får gehör för sina mail. Jag satt alltså vid ett 500TM Silver Pyramid Final Turneringsbord som EJ hade startat(Observera Ej startat). Det var 6-7 personer på bordet. Eran Server Krashade, Jag blev utloggad. Alla andra också för eran Server krashade totalt, jag kunde inte starta om programmet föräns efter cirka 30 min. När jag startat Programmet igen var alla mina turneringspengar borta. Alltså: 500TM hade försvunnit. Jag mailade er men fick en massa dravel om Tains Turneringspolicy vilket jag redan då forstod och förklarade att det var helt oväsentligt men ni fortsatte skicka samma information i olika mail. I vilket fall har jag nu väntat 24h och Fortfarande inga pengar. Nu vill jag att någon på allvar tar tag i det här och Får mina pengar tillbaka. Det är inte svårare än att ni tittar hur mycket pengar jag hade för 2 dagar sedan, hur många turneringar jag spelat(Inga) och hur mycket pengar jagr har nu. Detta rör alltså TurneringsPengar till pyramiderna. Turneringen jag satt vid som Ej startat och kraschen ägde rum igår(9/2) vid ungefär 18:30. Mitt användarnamn är Lilleman.

 

Jag hoppas verkligen att jag blir tagen på allvar nu, vilket uppenbarligen inte varit fallet tidigare.

 

 

Mvh Lilleman

 

 

Hej,

 

Tack för ditt e-mail!

 

Jag har nu skickat detta för undersökning. Vi återkommer med vidare information så snart som möjligt.

 

Med vänliga hälsningar

Mats Lundgren

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

 

Det löste sig till sist men är Detta verkligen acceptabelt. Jag säger bojkott för hela slanten.

 

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är nog inte den enda som är missnöjd med Tain. Lämna sajten helt enkelt.

 

Måste bara få fråga varför du använder stor bokstav i mitten av meningar? Det ger ju inte prcis ett seriöst intryck, allra helst inte om du ska skicka den till en support för att försöka föra en diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja jag är inte världens bästa på att skriva med tangentbord ibland blir det lite fel. Om du inte menar biten jag skrev med stora bokstäver för att verkligen få dom att se vad jag skriver.

Har för övrigt lämnat Sajten tänkte bara skicka som varnande exempel.

 

Bör kanske tilläggas att jag haft mailsupport med dom vid tidigare tillfällen angående just Tains Crashpollicy cilket löd ungefär likadant. Förutom att då frågade dom i vart annat mail när Turneringen inträffade fast jag sagt det i tidigare mail flera gånger. Men men nu är jag fri :-)

 

 

/Aleqxz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All cancelled tournaments and Sit & Go will be refunded automatically according to Tain Crash Policy within 24 hours.

Have a nice day!

 

 

Kind Regards

Christina Andersen

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

 

 

READ MY MAIL BEFORE ANSWERING SOME STANDARD SHIT!!!!

I wrote that the Tournament hadnt started

Vad har det med saken att göra? Att servern krashade gjorde väl antagligen att turneringen blev cancelled, och därför gäller policyn. Isf svarade de ju på din fråga hela tiden o de var DU som inte läste DERAS mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All cancelled tournaments and Sit & Go will be refunded automatically according to Tain Crash Policy within 24 hours.

Have a nice day!

 

 

Kind Regards

Christina Andersen

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

 

 

READ MY MAIL BEFORE ANSWERING SOME STANDARD SHIT!!!!

I wrote that the Tournament hadnt started

Vad har det med saken att göra? Att servern krashade gjorde väl antagligen att turneringen blev cancelled, och därför gäller policyn. Isf svarade de ju på din fråga hela tiden o de var DU som inte läste DERAS mail.

 

Håller helt med dig Klyka verka som "någon" inte läste DERAS svarsmail.

Det är ok att klaga om man blivit behandlad fel, men att börja skrika som en bäbis bara för att man själv inte klarar av att läsa ett mail, pinsamt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte alls vad du anser att supporten gjort för fel i detta fall, om jag ska vara ärlig. Du fick svar direkt, och det repeterades på svenska eftersom du tydligen inte förstod det engelska svaret - trots den översvämmande infantilitet och ohövlighet du uppvisade gentemot de anställda där.

 

Min respekt för supportpersonal ökar, oavsett vilket företag de är anställda vid. Tänk att behöva vara hövlig när man bemöts av ignorans och dylikt språkbruk. Själv skulle jag koka över, tror jag. Eller införskaffa en boxboll till fikarummet. Men det kanske de redan har tänkt på?

 

Ett tips: Tagga ner, räkna till tio, spara alltid spontana mail som drafts och läs igenom dem igen en timme senare när saker som dessa händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med en hel del om det ni säger så här i efterhand ibland överreagerar man en hel del. Jag överreagerade lite eftersom det är så ofta saker krånglar där. Spelade en turnering där jag blev utstängd från mitt bord tills jag var utblindad. DÅ gäller helt klart deras krash policy vilket bara tog några mail att få tillbaka vilket jag blev helt nöjd med. Men jag kan inte hålla med om att dom svarade på mitt mail.

 

Turneringen blev ju inte avbruten eftersom den inte hade startat. Jag har läst Tains Krash Policy och visst skulle man ju kunna tycka att det var så Men den behandlar inte alls turneringar som inte startat eftersom man då egentligen ska få tillbaka sina pengar utan trassel. Det fungerade ju uppenbarligen inte eftersom det tog mig massa mail med förklaringar och 2 dagar att få pengarna.

I vilket fall så var det ju förmodligen en engångs grej eftersom dom inte förstod mig.

Det borde ju hänt dom andra på bordet också och då borde dom ju fått likadana mail samtidigt ungefär. stackars Tain ;-)

 

Ett tips: Tagga ner, räkna till tio, spara alltid spontana mail som drafts och läs igenom dem igen en timme senare när saker som dessa händer!

Låter som en bra idé!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen blev ju inte avbruten eftersom den inte hade startat.

 

All cancelled tournaments and Sit & Go

 

Cancelled behöver inte betyda avbruten, det betyder även inställd. Vilket stämmer in aldeles utmärkt på ditt fall.

 

Så du hade fel på den punkten oxo, vliket gör följande citat smått pinsamt:

 

READ MY MAIL BEFORE ANSWERING SOME STANDARD SHIT!!!!

Dags för ett brev med det magiska ordet "förlåt"? Kan nog lysa upp supportpersonalens dag, de får mkt skit för ingenting. Mkt shooting the messenger där, vill jag lova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen blev ju inte avbruten eftersom den inte hade startat.

 

All cancelled tournaments and Sit & Go

 

Cancelled behöver inte betyda avbruten, det betyder även inställd. Vilket stämmer in aldeles utmärkt på ditt fall.

 

Så du hade fel på den punkten oxo

Det beror sig väl kanske lite på hur man ser det tains krashpolicy är uppdelad i tre delar tidig, mellan, och sen krash vilket innebär i vilken del av turneringen krashen inneföll. Det finns även dom olika tuerneringstyperna men ingenting om att det krashar innan det startat.

 

Självklart har jag skrivit ett mail och tackat för hjälpen och bett om ursäkt.

 

 

/Aleqxz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen så finns det faktiskt även en sektion för dessa turneringar. Du kan läsa hela här:

http://www.tainpoker.com/docs/pokerrules_crashpolicy.html

 

"Pre-Tournament;

The pre-tournament stage is either if the tournament does not start, or starts unsuccessfully (crashed before 5% of players eliminated). In this case, the tournament is cancelled and all players are refunded their buyin. "

 

:) Jag måste dock säga att deras support behandlat mina ärenden riktigt bra. Svar åtminstone samma dag (inom 24timmar alltså) och ofta inom några få minuter. Självklart inte när systemet kraschar då tar det ju längre tid. Men tänk själva, systemet (Tain) kraschar, supporten på Expekt.com jobbar arselet av sig med alla "DRA ÅT HELVE*E" mail som kommer in, som säkerligen är flera hundra, om inte tusen, och lyckas fortfarande ordna det på några timmar, vanligtvis. Utmärkt tycker jag!

 

Att sedan återbetalningar tar upp till 24 timmar kan man väl ha förståelse för med tanke på hur många utbetalningar som måste göras.

 

För övrigt tycker jag Tain/Expekt.com kommit på fötterna ganska bra under den senaste tiden, t.ex. fått upp många fler turneringar nu (måste skrika om den $25,000 Guarantee som dras ikväll 18:30, buy-in $100+9 med, för tillfället, 43 spelare anmälda. Finns det bättre värde någon annanstans!?!?!) inklusive många med högre prispott (Daily $5k guarantee) samt satteliter till live events som London Poker Weekend och WSOP!

 

Klart plus i kanten de senaste veckorna och jag tror faktiskt att de kommer bli riktigt bra om ett tag.

 

Tjarå! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...