Gå till innehåll

FLO8 - Hur många fel gör jag?

Zalon

Recommended Posts

Hej!

Här kommer en hand från Absolutes 2/4 FLO8. Det ni behöver veta:

Jag har okej koll på FLO8. Jag är en vinnande spelare på den aktuella nivån.

HAMRHANK är jättedålig. Bettar glatt par i damer när flush, straight och low ligger mot 3 spelare på river.

Spelare är överlag loose på den här nivån. Callar från flopp -> river med bottom two pair och dylikt. Oftast drar folk inte efter low.

Jag spelar oftast aggressivt och i efterhand kändes det som att jag spela den här handen vekt och dåligt. Frågan är om jag ska folda nånstans, och när i såna fall.

Table: AURELIA PL (Real Money) Seat #3 is the dealer

Seat 3 - CHIGHT9 ($23.25 in chips)

Seat 4 - CCHRISTYC ($54.39 in chips)

Seat 5 - ROXANNA7 ($51.11 in chips)

Seat 6 - HAMRHANK ($55.61 in chips)

Seat 7 - MEGANSLAW64 ($64.99 in chips)

Seat 8 - FLOPKINGS ($55.32 in chips)

Seat 9 - ZALON ($82 in chips)

Seat 1 - PLASTICGUY12 ($49.87 in chips)

Seat 2 - SWEETPEA1122 ($62.50 in chips)

CCHRISTYC - Posts small blind $1

ROXANNA7 - Posts big blind $2

*** POCKET CARDS ***

Dealt to ZALON [2 :spade: 4 :spade: 3 :heart: 6 :spade: ]

En rätt junkig hand som behöver en bra flopp (läs ess + ett lowcard gärna en femma) för att kunna scoopa. Mot få motståndare lirar jag inte såna här händer särskilt ofta eftersom de är otroligt floppberoende, spaderdraget räknar jag inte.

HAMRHANK - Calls $2

MEGANSLAW64 - Calls $2

FLOPKINGS - Calls $2

ZALON - Calls $2

PLASTICGUY12 - Calls $2

SWEETPEA1122 - Folds

CHIGHT9 - Calls $2

CCHRISTYC - Folds

ROXANNA7 - Checks

Med tre callers innan tycker jag att är okej att spela. Jag vill se en flopp billigt och hoppas på att träffa något. Att två bakom mig är med är bara bra. Skulle jag foldat handen här?

*** FLOP *** [2 :diamond: A :heart: K :heart: ]

ROXANNA7 - Checks

HAMRHANK - Bets $2

MEGANSLAW64 - Calls $2

FLOPKINGS - Calls $2

ZALON - Calls $2

PLASTICGUY12 - Folds

CHIGHT9 - Calls $2

ROXANNA7 - Folds

En okej flopp. Jag räknar med 3 outs för scoop samt 13 outs för nutlow. Att HAMRHANK bettar betyder ingenting. Han kan ha par i kungar eller något sämre. Rätt att calla här? Jag är lite rädd för en annan 34xx vilket skulle försämra mina odds.

*** TURN *** [2 :diamond: A :heart: K :heart: ] [J :club: ]

HAMRHANK - Bets $4

MEGANSLAW64 - Folds

FLOPKINGS - Calls $4

ZALON - Calls $4

CHIGHT9 - Calls $4

Nu kan någon ha straighten. Men alla är passiva så jag tolkar det som att de flesta drar med tvåpar eller flushdrag. Jag callar här, borde jag folda? Potsize är 8 big bets innan jag synar.

*** RIVER *** [2 :diamond: A :heart: K :heart: ] [J :club:] [7 :spade: ]

HAMRHANK - Bets $4

FLOPKINGS - Calls $4

ZALON - Calls $4

Träffar nutlow. HAMRHANK fortsätter att vara aggressiv. Han har mig så klart slagen. Ska jag raisa här för värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag skulle nog värdehöjt floppen om folk är väldigt lösa. Dessutom har du ju tre femmor för teh scoop. Fold finns, som det brukar heta, inte på kartan.

På turn får du ju praktiken 4:1 på din syn och det bör ju räcka för att försöka dra hem lågen, även om det inte direkt är något jättevärde.

River så höjer jag, visst kan man vara kvartad (men då blir det knappast tre- eller fyrbetat av den andra lågen) och man kan ju tämeligen lätt vara uppe mot en hög hand och en sämre låg.

Länk till kommentar

Eftersom du skrev att hamrhank var riktigt dålig och kunde betta med ganska många händer som troligtvis skulle vara slagna så tycker jag att du bara ska syna riverbettet....Om någon skulle ha satt sin stege så bör han ju reraisa på turn för att göra det dyrt för low samt flushdrag... Det är ju iförsig möjligt att det är någon som fiskar med tvåpar med A och något annat....De kanske skulle syna en raise på river från dig men känns mer troligt att det är någon som sitter på 34 och att du då bara får 1/4. Skulle gärna raisa här annars men det känns som om någon har en låg...Men å andra sidan så vinner du nog mer genom att raisa här. Du förlora inte alltför mycket pengar när du blir quartrad...Svårt beslut men jag tycker nu i slutändan att du ska raisa

Länk till kommentar

Jag hade höjt floppen i postion, för att ta kommando i potten och ev köpa frikort på turn.

På rivern hade jag nog synat och hoppas på overcall från CHIGHT9, givet att motståndarna är halvt kompetenta. Kan du kallt räkna med syn från allt och alla som har "något" på rivern så är det läge att klämma till, men mitt standard spel hade varit att syna.

Länk till kommentar

Preflop

Som sagt halvkass hand även om 4:an snyggar till den lite- Är väl okej att limpa om bordet är passivt preflop och man har skaplig position.

Flop

Okej med syn, skulle inte vara helt galet med en höjning heller för att köpa frikort men det verkar ju osannolikt att du får om en maniac är med i handen, så utan något vettigt drag till högen (3 outs för hjulet iofs) sä funkar en syn bra. Att lägga finns inte på kartan.

Turn

Bra att ingen raisar, gör det till en lätt syn.

River

Med en bakom kan det vara vettigt att bara syna och hoppas på en översyn.

Länk till kommentar

Jag var lite otydlig i mitt första inlägg. På floppen är frågan call/raise, inte call/fold.

Var den här handen lättspelad? Jag tyckte alla beslut förutom preflop-limpen var hyfsat svåra.

Är det meningen att man ska posta resultatet nån gång? Skulle kunna göra det för humorvärdet ;P

Länk till kommentar