farsgubben Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Final borded. Blinds 1000-2000 Lite mer än 5k i prizepool med runt 1500 till ettan 1200 till tvåan och 100 till tian Jag sitter med 38k och resten sitter med runt 10-20k förutom han till vänster om mig som sitter med 88k. Han verkar vara en tajt spelare och har foldat sig igenom det mesta av finalbordet. Jag spelar väldigt aggresivt och plockar upp 22 1 position från knappen. Trycker upp en raise till 5,5k alla lägger sig förutom killen med 88k. floppen kmr 2 A 7 . Jag betar lite mer än halva potten och han callar. Turn kmr 4 Jag trycker in och han callar och visar upp k 5 Jag åker ut på 10e plats och får fjuttiga 100 dollar... Gjorde jag rätt i det här läget? Som ni kanske kan förstå satte jag han på esset med möjligt flushdrag på sidkortet. Borde jag lagt ner den och sparat circka 20k efter callen på floppen? Kan man bry sig om den lilla chans att han har flushen headsup i det läget? Känns som jag gjorde rätt eller borde jag foldat och spelat försiktigt för en bättre plats placering i pengarna? Som ni kanske kan förstå hadde jag varit så gott som garanterad top 3 om jag vunnit den handen. Kom gärna med ideer och teorier om ni tycker jag borde gjort annorlunda och varför. * RP och flytt till HA - QoS * Citera
Ayahuasca Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Generellt sett tycker jag att det är dumt att pusha så hårt mot chippien när du sitter med en såpass säker stack av rätt självklara skäl. Prisstegen är brant på finalbordet och han är den enda som kan slå ut dig. Försök se om bordet parar sig så billigt som möjligt innan du visar styrka, annars fold om det kommer en till spader. Citera
NeoSlayer Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 enda "felet" jag kan tycka är att du raisar en hand som 22 mot ch-leadern ifall han callar är det svårt att spela handen med de flesta floppar.. men men.. nu när du ändå gjorde det tycker jag du spelar helt korrekt efter flopp.. du har inget annat val.. check/fold på turn finns inte för mg iaf.. Citera
Myssion Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Japp, det är onödigt aggressivt. Sedan är jag inte säker på att jag förstår HH:n riktigt. "Alla lägger sig förutom killen med 88k". Var där limpare i handen? Även om det inte är fel att försöka stjäla potten här från knappen så är det dags att sakta ner när storstacken synar. Som jag förstår det så är han i SB och checkar på flop och turn. Här är det läge att vara konservativ och försöka ta frikort för kåk istället för att smaska på, åtminstone när du märker att han hänger kvar efter floppen. Citera
Reaper Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Tanken är väl inte helt fel.. att höja med 22 ifrån CO när du är först in (dock helst till 6-7k). Går man för vinst så är det juh helt rätt tänkt, för blindsteal är juh viktigt för överlevad. Men när du är chip 2:a, med runt 20xBB så kan man nog hitta en bättre hand.. eftersom dom med 10-20k börjar bli desperata. Kunde juh även ha blivit så att nån i blindsen som hade lite skulle ha ställt och du antagligen blivit tvungen att syna ifall det bara kostar en 5-8k till. Kanske är lite för tajt.. men brukar funka rätt bra att vänta så länge man inte börjar bli short.. för folk bli desperata och åker ut rätt så snabbt Citera
psykologen Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Inte så mycket att säga. Även om fi har floppat en färg så har du en ganska stark hand. Men jag förstår inte vaför du bettar halvpot på rivern. Citera
scouserandy Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Men jag förstår inte vaför du bettar halvpot på rivern. Hero går all in på turn. Citera
Myssion Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Även om fi har floppat en färg så har du en ganska stark hand. Det är ju 35/65. Vet inte om jag skulle klassa det som "ganska stark"... Ser inte poängen med att med ställa in mot chipleadern här, särskilt inte när man har möjlighet att ta ett/två gratiskort. Jag tycker att stealen är helt ok från början, men med tanke på att handen inte är jättestark och att chipleadern sitter i blindsen så är det absolut inte tokfel att folda heller. Men när man möter motstånd på floppen så är det dags att lägga ner. I ett cash game hade jag ställt in för att skydda mot draget, men här är det turnering och utgången av denna handen kan göra en skillnad på upp till $1400. Citera
Staahla Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Även om fi har floppat en färg så har du en ganska stark hand. Det är ju 35/65. Vet inte om jag skulle klassa det som "ganska stark"... Motståndaren har ju knappast genomskinliga kort vilket innebär att vi inte kan sätta honom på en HD med bara färger. Har han däremot en färdig färg så har vi ändå 1/3 på att dra ut, det är i mina ögon en stark hand. Ser inte poängen med att med ställa in mot chipleadern här, särskilt inte när man har möjlighet att ta ett/två gratiskort. Ja, för man vill ju ge gratiskort på den brädan till färgdrag och dylikt. Två frikort? Så passiv kan väl ingen vara? Citera
Myssion Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Även om fi har floppat en färg så har du en ganska stark hand. Det är ju 35/65. Vet inte om jag skulle klassa det som "ganska stark"... Motståndaren har ju knappast genomskinliga kort vilket innebär att vi inte kan sätta honom på en HD med bara färger. Har han däremot en färdig färg så har vi ändå 1/3 på att dra ut, det är i mina ögon en stark hand. Ser inte poängen med att med ställa in mot chipleadern här, särskilt inte när man har möjlighet att ta ett/två gratiskort. Ja, för man vill ju ge gratiskort på den brädan till färgdrag och dylikt. Två frikort? Så passiv kan väl ingen vara? Nej, naturligtvis kan man inte utgå från att han har en färdig färg, men det var inte det jag sa heller. Psykologen skrev "även om han har en färdig färg så...". Om han har en färdig hand så har du minimal fold equity och är underdog utan pottodds... jag ser inte det starka i det. Det ligger närmre till hands att sätta honom på drag eller par i just denna handen, och då är handen stark, och jag har inte heller något att invända mot flop-betet. Men när man får syn där, och är uppe mot chipleader är det dags att sakta ner. I cash game hade jag spelat handen helt annorlunda och inte haft något emot att ställa in på turn, då det med största sannolikhet är +EV. Här är det turnering och EV i marker är inte detsamma som EV i $! Jag håller med om att det är passivt spelat, men till och med passivt spel har sin plats ibland, även med starka händer. Enda handen som synar här är man ju slagen av, och då har man bara 20% chans att ta hem potten. Citera
Steel Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Även om det inte är fel att försöka stjäla potten här från knappen så är det dags att sakta ner när storstacken synar. Som jag förstår det så är han i SB och checkar på flop och turn. Hero är på cutoff och Fi på knappen. Ser inte poängen med att med ställa in mot chipleadern här, särskilt inte när man har möjlighet att ta ett/två gratiskort. Och därmed blir det svårt att ta frikort. Citera
Casper Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Jag skulle vilja veta hur fi hittar synen preflop. Lite kaxigt ändå med den handen, men han satte kanske antog att det var en steal. Citera
Myssion Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Även om det inte är fel att försöka stjäla potten här från knappen så är det dags att sakta ner när storstacken synar. Som jag förstår det så är han i SB och checkar på flop och turn. Hero är på cutoff och Fi på knappen. Ser inte poängen med att med ställa in mot chipleadern här, särskilt inte när man har möjlighet att ta ett/två gratiskort. Och därmed blir det svårt att ta frikort. Aha, ser nu att jag att jag misstolkade det hela... Ja då blir det knepigt att ta frikort... Citera
farsgubben Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Tack för alla svaren ska läsa igenom dom och tänka igenom det! Citera
Kenny_Roger Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Äh, det är klart att man går gul där. Finns ju ganska få rimliga händer som slår dig - tror inte att han slowar 77 på det brädet och hur många oparade K-höga händer synar en tight spelare pre-flop med (uppenbarligen K5 iofs...)? Till alla er som vill "ta det lugnt" på turn - vad gör ni om han bettar när ni checkar? Eller höjer ett mindre bet? Med tanke på att HERO bara betar halvpott på flop säger inte FI:s syn särskilt mycket tycker jag. Ax, 8 8x, K x är allihop tänkbara tycker jag. Bara för att vi är uppe mot chipleadern kan vi inte folda allt utom nötterna! Citera
Recommended Posts