Ali G in da USA Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Nu menar jag riktigt stora freerolls, med mer än 10 000 spelare. Hur ska man spela, lite aggresivare än i en vanlig freeroll med kanske 3 000 spelare? Hur spelar ni såna här stora freerolls? Och slutligen, hur lång tid tar det på ett ungefär att spela en såpass stor turnering? Citera
stykkz Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Jag spelar väldigt tight, finns så pass mycket fisk så man blir nersynad och utdragen ifall man spelar för många händer, eller iofs, svårt det där... Har själv problemet att jag tröttnar efter två timmar. Söker bot mot det, har försökt att gå från men blindsen käkar upp hela stacken då och då får man det jobbigt. Nån som har nåt råd till en som inte orkar hålla koncentrationen uppe? Citera
fl0w Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Avvara ett par hundralappar i månaden och börja spela låglimit SnG. Citera
stykkz Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Placerar mig i pengarna 90% av SnG's jag är med i men jag vill vinna stora pengar. Citera
Reflection Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Placerar mig i pengarna 90% av SnG's jag är med i men jag vill vinna stora pengar. du kanske inte ska spela freerolls då? Citera
vetgirig Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Du kan vinna mycket pengar på SNG - det finns SNG-proffs. Det gäller bara och gå upp i nivå och vinna på högre nivåer. Citera
M_G Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Då skulle jag börjat köra vanliga MTT's och inte freerolls. I vanliga freerolls kör jag traditionell ABC poker. Beroende på hur många som är kvar i spelet och vart i förhållande till BB jag sitter trycker jag oftast in på AA/KK/QQ/JJ/1010/99/AKs/AQs/AJs. Men bara i början av turneringen så man får ihop en schysst stack. Sedan gäller att börja spela taktiskt. Tight funkar kanske också att spela men inte i långa loppet. Säg att man börjar med 1000 i chips. Du får AA och trycker in. Du vinner potten med 3 medspelare och har 4000 efter första rundan. Då kan man lugnt slappna av ett tag och bara möjligtvis småspela med ovanstående kombinationer av kort. Sedan gäller det att ha kortturen med sig som vanligt och kunna bedömma vilka kort man spelar på och inte. Jag har kört enligt den tekniken och kommit väldigt långt på de turneringarna jag kört nu på sista tiden. * Svar nr. 2: Det tar allt mellan 3 timmar till 5 timmar beroende på spelare. De turneringar jag spelat med 15000 deltagare har det tagit minst 6 timmar att komma till finalbordet. Citera
mowmow Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Placerar mig i pengarna 90% av SnG's jag är med i men jag vill vinna stora pengar. SÄKERT Citera
Myssion Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Placerar mig i pengarna 90% av SnG's jag är med i men jag vill vinna stora pengar. Då ser jag inte problemet. Din rulle bör växa rätt fort om du är 90% ITM. Vilket du med stor sannolikhet är. Citera
Recommended Posts