Gå till innehåll

Vilka anteckningar för ni?


Lobo_sthlm

Recommended Posts

Stämmer bra Andersson.

Om du inte kör på en Mac så ladda ned klienten. Du får en hel del godis.

Såg att de hade freeroll på söndag samtidigt som jag ska köra live :cry:.

Får försöka sno lyckliga dollarn nu på lördag istället.

 

Jag tycker Betsson är bra, men nåt som irriterar mig är derar hutlösa rake på låga SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Brukar mest föra notes när jag lirar NL ringgame.

 

Riktar mest in på mig vilka händer de spelar och hur de spelar dem preflop, ex.

 

- Beta 3bb UTG+1 med AQo.

- Beta 10bb UTG med Q8o. (har hänt :D )

 

osv.. Vilka händer de synar bb skiter jag i, orkar inte kolla upp det när jag lirar 4 bord samtidigt, men raise pre-flop lägger man ju oftare märke till.

 

I enstaka fall kan jag lägga till någon liten kommentar om själva spelet, typ "Sunar pottbet med hålstege", "Synar ner med bottompair".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass viktigt tycker ni att det är att föra anteckningar om spelare när man kör FL? Det är väl i alla fall inte LIKA viktigt som när man kör NL?

 

Klart det är. Det känns jävligt viktigt att veta hur tight/loose de spelare man möter är. Hur de agerar mot checkraises och om de checkraisar själva och med vilka händer osv osv osv.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan så har många som spelar NL en tendens att beta olika hårt beroende på hur bra hand de har. Vissa kanske brukar beta 2bb med AJo/AJs medans de betar kanske 6bb med AA/KK. I FL vet man bara att de raisar preflop med en jädrans massa händer, har man anteckningar över en viss spelare så kan man ofta med ganska stor säkerhet sätta dem på några få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För helvete, Nyfiken - gul är en film, inte en anteckning.

 

Jag kör också 1-5, som motsvarar ungefär -3, -2, -1, 0 och +X. Alla med 5 är alltså bra av varierande nivå men hur som helst bra.

 

Sedan klistrar jag ofta in vilket fel de gjort eller vad de gjort snyggt... jag vill inte alltid hamna all-in mot en kille som två gånger synat all-ins till hålstege men kanske bara går all-in med AA preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

ja spelar på partypoker och har autoimport i pokertracker och kör gamewindow eller va de heter så de står hur många floppar fi ser, hur ofta dom raisar osv. och tycker det är helt oumbärligt.

 

Innan förde jag lite anteckningar och försökte minnas hur dom spelat tidigare, man skriver ju inte upp alla händer folk spelat och raisat osv. (iaf gjorde inte jag det) så ibland blir det ju

"hmm ska ja spela denhär handen, ja drar mej till minnes att han raisat rätt ofta, eller att han spelat rätt många potter" men man har ju ingen direkt siffra på det.

 

men med gamewindow har man det ju svart på vitt.. ser floppen 50% av händerna. klart, inge mer funderande, han spelar loose. eller bet on flop 7.00, han bettar ofta ut postflop, alltså behöver ja inte va allt för orolig.

 

eller en kille som spelar 5% av flopparna raisar preflop. hmm ska ja spela T9, nä knappast.

 

vet inte va ni andra tycker men ja har iaf enorm hjälp av det.

 

likadant om nån muckar en hand vid showdown, bara in i pokertracker, force import, kolla va han hade å hur han spela direkt innan nästa hand börjar. aha han syna ner med K5 med en K på floppen. eller om han raisar, in å kolla lite snabbt vilka händer han raisat på innan som man vet. Ok han har raisat any A, då kan ja spela AJ.

 

Sen kör ja en autorate lite då å då, plockar ut dom riktiga fiskarna å lägger in i min buddylist, så är de bara å leta efter nån av dom nästa gång de ska spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är dom viktigaste som jag använder ..

 

Loose - tight = Hur många händer dom spelar.

 

weak - strong = lite diffus skala som jag ofta använder. Någon som får beteckningen weak är ofta en tight passiv spelare...nästan alla som inte är kapabel att bluffhöja / bluffåtherhöja får den här beteckningen.

 

Aggresiv - Passiv- Som det låter

 

Honest - dishonest = ärlig respektive oärlig , alltså hur pass mycket man kan lite på derars bet och hur mycket dom ljuger(bluffar) .

 

CR - NO CR = är alltid bra att veta om dom har för vana att CheckRaisa sina händer. Är också guld värt att veta om en spelare är kapabel att bluffcheckraisa eller om det alltid betyder bra/superbra hand

 

Om jag skriver limit = stål så betyder det att denne spelare bettar miniumim i No limit med Monsterhänder. Limit=stopbett betyder att denne spelare har för vana att betta ut ett limitbet (ofta med draghänder) för att försöka få se nästa kort billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

I början blev det mest; "caller", "äcklig turunge", "kross honom" men med en viss mognad vid pokerbordet för jag nu lite mer seriösa anteckningar... skriver lite kort om hur de brukar spela, betta, val av kort, bluffar dom o.s.v. Sedan skriver jag även om de vinner mot mig när de inte "borde", typ ngn träffar hålstege efter att callat min all in som var lika stor som potten... dock kan detta tendera till att man lite för gärna vill krossa fanskapet nästa session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades med det fantastiska att sätta en note på mig själv. Satt och speccade ett bord medan jag väntade på en plats och såg en riktig supertomte. Efter att ha sett ett par sjukt dåliga spel av honom började jag skriva en note där jag idiotförklarar honom, precis då förlorar han sina sista slantar och lämnar bordet, jag sätter mig på hans plats och noten hamnar på mig. Så nu har jag en note på mig där jag idiotförklarar mig själv.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...