pimz Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Hmmm, jo nu vill jag flytta lite pengar mellan siter. I vanliga fall inga problem men jag vill helst undvika netellers växlingsavgifter. Ska flytta mellan två b2b-siter. Om jag plockar ut det till kreditkortet, kan ex. a-kassan börja strula om jag skulle vara arbetslös (rent hypotetiskt här asså ). Citera
Nusseman Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Mellan vilka siter ska du flytta? Det går ju att föra över direkt mellan vissa skin. Citera
pimz Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2006 vspoker till martins Har hört att det ska gå men hittar inget. Dessutom vill jag ju kunna använda bonuskod. Citera
Nusseman Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Dessutom vill jag ju kunna använda bonuskod. OK, då måste du ta ut och sätta in "på riktigt" Skulle tro att Neteller är billigast. Det lär ju i vilket fall som helst kosta väldigt mycket mindre än bonusen du får när du sätter in på martinspoker. Citera
pimz Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2006 Ok,får väl köra via neteller,, Danke danke Citera
pop1 Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Har aldrig hört att a-kassan skulle begära utdrag från ditt konto för att se hur mkt pengar du har där. Så du kan ganska lugnt flytta till ditt kort. Citera
pimz Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2006 Tänkte väl mer om det dyker upp som inkomst på deklaration osv....för att sedan i efterhand ge ångest.. Citera
Donner Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Varför skulle A-kassan bry sig om hur mycket pengar du har på dina konton? Har du rätt till A-kassa så har du, oavsett om du är miljonär eller luspank. Citera
pimz Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2006 såvida jag inte tjänar pengar ja. Men jag är lite dålig på detta. Pokervinster är väl detsamma som lottovinster och jag vet inte om det ses som inkomst eller ej... Citera
ATIX Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 A-kassan skiter fullständigt hur mycket pengar du drar in ifall du inte jobbar svart eller jobbar vitt.... Som någon sa, har du rätt till A-kassa så är det bara att stämpla och se glad ut sålänge du är arbetslös. Vinner du sen på trav eller lotto, det skiter dom fullständigt i. Bara du inte jobbar och drar in pengar. Och vad jag vet så räknas inte poker som ett jobb här i Sverige...... Går man på Soc, ja då ska man nog undvika att visa att man har cash på sina bankkonto då dom kräver utdrag därifrån..... Japp, så ligger det till! Citera
Klyka Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Hypotetiskt min röv! Jag ogillar sånna här trådar. Citera
psykologen Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Tror du a-kassan kollar folks lotto vinster också? Citera
pimpout Postad 7 Februari , 2006 Rapport Postad 7 Februari , 2006 Skaffa ett netellerkonto i euro, så bör det väl inte bli nåt svinn alls...? Citera
baller Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Pokervinster är kapitalvinst/förlust och A-kassan har inget med det att göra. Är du berättigad till A-kassa så är du. Hade pokervinst varit inkomst av tjänst hade det varit en annan sak... Citera
Klyka Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Pokervinster är kapitalvinst/förlust och A-kassan har inget med det att göra. Är du berättigad till A-kassa så är du. Hade pokervinst varit inkomst av tjänst hade det varit en annan sak... Soc däremot vill ha info om kapitalvinster? Nåja, tråden handlar om hur man undanhåller fakta för myndigheterna, dvs syftet med frågan är att ta reda på hur man ska göra för att kunna bidragsfuska - vare sig det är nödvändigt i just detta fallet eller ej. Vanligtvis lägger jag mig inte i andras affärer, men jag tycker inte att sånt där ska diskuteras på ett seriöst pokerforum. Vi gör inte direkt vårt bästa för att få Rosenbad på vår sida i speldebatten... Citera
Filip Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Amen herregud klyka vilka belopp tror du det rör sig om då killen vill utnyttja martinsbonusen..... Citera
psykologen Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Vanligtvis lägger jag mig inte i andras affärer, men jag tycker inte att sånt där ska diskuteras på ett seriöst pokerforum. Vi gör inte direkt vårt bästa för att få Rosenbad på vår sida i speldebatten... Jag har aldrig sett dig nämna något liknade i alla trådar angående skatteregler och dylikt. Citera
Klyka Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Amen herregud klyka vilka belopp tror du det rör sig om då killen vill utnyttja martinsbonusen..... Har jag faktiskt inte funderat över. Men kan ju vara vilket belopp som helst ändå. Nåja. Är han hobbyspelare så förstår jag. Jag har aldrig sett dig nämna något liknade i alla trådar angående skatteregler och dylikt. Länka till en tråd där jag uppmuntrat till skattebrott e.dy. så ska jag gladeligen erkänna att jag varit inkonsekvent. Det är en sak att fråga om hur man fuskar med bidrag, och en annan sak att kritisera systemet. Det är även en annan sak att diskutera var man helt lagligen kan spela skattefritt. Så, vad menar du egentligen? Citera
baller Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Obs - det jag sa var att pokerintäkter (som inte är skattefria, europa baserade företag dvs) skall tas upp som kapitalinkomst. Jag har inte uppmanat någon att fuska eller att inte ta upp sina inkomster. Tvärtom uppmanar jag var och en att deklarera sina inkomst som sig bör... Citera
Klyka Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Obs - det jag sa var att pokerintäkter (som inte är skattefria, europa baserade företag dvs) skall tas upp som kapitalinkomst. Jag har inte uppmanat någon att fuska eller att inte ta upp sina inkomster. Tvärtom uppmanar jag var och en att deklarera sina inkomst som sig bör... Nej, det var inte riktat mot dig Baller. Det jag riktar mig mot är den uppenbara fuskinställningen i tråden. Skattefusk kom jag in på då det verkar som psykologen hävdar att jag varit för det. Citera
TANDEMCYKELN Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Nej, det var inte riktat mot dig Baller. Det jag riktar mig mot är den uppenbara fuskinställningen i tråden. Skattefusk kom jag in på då det verkar som psykologen hävdar att jag varit för det. Hur vore det om vi lade de moraliska aspekterna åt sidan och svarade på trådskaparens fråga? Skapa en egen tråd om du känner att pokerspelare fuskar alldeles för mycket. OK? Det är moderatorerna som avgör om en tråd ska leva. Gillar man inte det som diskuteras, är det bara att låta bli att läsa. Citera
Klyka Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Psykologen, sen när är det OT att diskutera de moraliska apekterna av en given fråga? Citera
Recommended Posts