Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Almeria"

Game ended 2006-02-06 22:24:01 GMT+01:00

Players:

Hemdhes (EUR 98,50 in seat 1)

felixystad (EUR 179,65 in seat 2)

VonDutch (EUR 107,65 in seat 3)

Mr_Dan (EUR 106,05 in seat 4)

HERO (EUR 212,30 in seat 5)

Cosinus (EUR 129,60 in seat 6)

Dealer: felixystad

Small Blind: VonDutch (0,50)

Big Blind: Mr_Dan (1,00)

HERO was dealt: Qd - Kd

HERO Raise (3,00)

Cosinus Raise (9,00)

Hemdhes Fold

felixystad Fold

VonDutch Fold

Mr_Dan Call (8,00)

HERO Call (6,00) <- har ingen read på fi, men synar trots den något mediokra handen.

Flop Qh - 7c - 6s

Mr_Dan Check

HERO Check

Cosinus Bet (20,00)

Mr_Dan Fold

HERO Call (20,00) <- Syn med toppar o Kkicker måste väl vara OK?

Turn Qh - 7c - 6s - Jd

HERO Check

Cosinus Check <- Här visar fi svaghet. Varför?

River Qh - 7c - 6s - Jd - 2d

HERO Bet (50,00) <- Onödigt stort bet med tanke på hans svaghet ovan. Tänk om han slowspelade JJ på turn?

Cosinus Call (50,00)

Vad säger panelen? Vad har fi. Gjorde jag fel som bettade på river? (iefterhand nu så tycker jag nog att et så högt bet ej var rätt spel)

Postad

Att raisa KQs i EP kan man väl göra, men att syna en re-raise med den tycker jag är katastrof. Vilka är de 4 vanligaste händerna man re-raisar med? AA, KK, QQ och KQ. Du stoppar antagligen in pengarna dominerad som en sparkad och undernärd cockerspaniel. Dessutom ur position... jag mår dåligt bara jag tänker på det. :cry:

Postad
Vilka är de 4 vanligaste händerna man re-raisar med? AA, KK, QQ och KQ. Du stoppar antagligen in pengarna dominerad som en sparkad och undernärd cockerspaniel. Dessutom ur position... jag mår dåligt bara jag tänker på det. :cry:

Lol, utförlig beskrivning.... 8-)

Som sagt så är jag ganska ny på NLH reraisar du preflop bara med de händerna? Jag skulle nog säga att jag reraisar med pocket ner till 88 kanske tom. Absolut ner till 1010. Men det kanske bara är jag?

Postad

Jag skulle ha checkat rivern också, och synat ner om han inte gör en allt för stor bet. Eftersom du visar svaghet på både turn och river genom att checka så är det stor chans att du kan få en ganska billig show-down. Dessutom är min erfarenhet att du mycket väl kan ha bästa handen vid en showdown om du själv visat svaghet eftersom det frestar FI att bluffa på rivern. Om du däremot betar ut stort på river, som du gjorde, så tror åtminstone jag att du kan vara nästan säker på att vara slagen om du skulle få syn.

Postad
Jag skulle ha checkat rivern också, och synat ner om han inte gör en allt för stor bet. Eftersom du visar svaghet på både turn och river genom att checka så är det stor chans att du kan få en ganska billig show-down. Dessutom är min erfarenhet att du mycket väl kan ha bästa handen vid en showdown om du själv visat svaghet eftersom det frestar FI att bluffa på rivern. Om du däremot betar ut stort på river, som du gjorde, så tror åtminstone jag att du kan vara nästan säker på att vara slagen om du skulle få syn.

Syn fick jag efter en kort kort stektid från fi.

Jo nu i efterhand när jag ser HH så inser jag att det bettet var onödigt stort och att jag bara blir synad av bättre händer.

Postad
Att raisa KQs i EP kan man väl göra, men att syna en re-raise med den tycker jag är katastrof.

Äh, jag tycker det kan vara OK att ta en syn när de går in i potten 3 stycken med fulla inköp, man blir lagd 2:7 och är sist att agera före floppen. Man får ju dock se på den lite mer för dess SC värde då och vara beredd att släppa ett TP mot hårt motstånd.

Ang. handen så gillar jag inte bettet på river, annars tycker jag du spelar den bra. Han checkar ju turn för att antingen inducera bluff om han sitter med en riktigt stark hand, för att han vill hålla potten nere med typ KK om du skulle träffat QQ/JJ (men han kommer aldrig lägga den om du bettar ut) eller för att han är tom med AK. I alla fallen tjänar du mer på att checksyna än att betta ut.