Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Själv har jag koncentrerat mig enbart på hold'em och kör antingen 4 bord $0.5/1 eller 2 stycken $1/2 bord, enbart No limit 10-spelare bord. Detta upptar typ 60 % av all tid jag spelar poker.

Spelar också mycket heads-upturneringar mellan 20-50 dollarsklassen.

I bland händer det att jag kör någon turnering (så gott som alltid med dålig utgång :), mycket sällan dock eftersom jag är så dålig på det.

Har inga planer på att avancera mer än så på ett tag. Även om jag har rulle till det så känner jag mig inte 100 % bekväm och spela högre, men när jag gör det kommer jag kliva upp till himlen...

Postad

5-10€ NL, helst antingen H2H eller fullbord (hatar 3-5 st) på nätet

(alltid bara ett bord. Ibland kan man se mig gasa på vid ett sökö eller studbord eller billig turnering - som terapi och avreagering)

50-100 kr PLO / PL Stud live

Postad

Fullbord NL 0.25/0.5. Oftast 3 eller fyra samtidigt.

Jag har rulle för att spela högre men tjänar bra och vill vänta lite till.

Just nu på 24h för att cleara en bonus, annars på Expekt och/eller något Partyskin.

Postad

Standard är $200NLTH, men jag kör ända upp till $500 om jag hittar bra bord och har någon gång tittat upp på $1000NL.

Just nu spelar jag rätt mycket PL Draw på 24h eftersom det är kul med lite omväxling och verkar helt omöjligt att förlora på de borden.

Jag experimenterar också med fixlimit och lirar då oftast 5-10 och ibland 10-20.

Jag spelar ganska lite short-handed och de gångerna blir det oftast PLHE. Jag har alltid varit lite feg för varians och att spela HU limit och torska 30BB till någon som spelar helt fel är rätt frustrerande för mig. Ska koncentrera mig mer på short-handed under de närmaste månaderna.

Övriga spel jag kör till och från:

PL Sökö

PL 7CS

FL 7CS

FL 7CS hi/lo

PLO

PLO hi/lo

Postad

7cs , NLHE, PLHE sökö 5 card draw PLO mest holdem och framförallt omaha oftast shorthanded typ 4-6 spelare gillar inte HU och 10 runt bordet tycker jag också blir lite för mycket. Spelar alltså nästan allt dock är det nog inte så ofta man hittar mig på ett Limit bord spelar jag limit så är det för att jag hittat en megatomte där..

Postad

Grundplåten är:

$2/4 NL Texas på pokerstars

€0.5/1 - €2/4 NL Texas på 24h (beror på hur stor rullen är)

Turneringar i NL och PL texas samt PL omaha och Omaha/8 (och ibland FL stud/8) på pokerstars och 24h med inköp mellan 10 och 100$ (€)

Sen fuskar jag lite i PL Sökö och annat kul när tillfälle ges.

Postad

Vanligen 2 bord FL 6-max 5-10$, händer ibland att jag lirar 5-10£.

När min anställning går ut planerar jag att kliva upp lite högre och verkligen ge denna poker en chans. Som det är nu spelar man bara på kvällar då man är helt slut efter arbetet. :lol:

//Marcus

Postad

.25/.5€ NLTH eller .5/1€ NLTH, gärna fulla bord... kan hända att jag sätter mig vid drawborden på 24h, men det är tråkigt nog väldigt sällan... ibland vågar jag mig upp till 1/2€NLTH-borden, men det är sällan det gynnar min rulle...

Postad

Nästan uteslutande 5/10 och 10/20 sh på party/empire. 2-3 bord. Ibland blir det 15/30 sh....men det är mest när jag ser att min checkraise % har blivit för låg i pokertracker ;)

Blir även lite omaha hi/lo 5/10-10/20 någon gång emellanåt och sit and go 50-200 dollars. Händer att det blir lite gästspel på stars och ladbrokes också men mest för variationen och om man behöver "tilta" av sig lite.

Postad

Well som ny på forumet får man väl börja med att tacka för många timmars lärorik och intressant läsning.

Jag spelar nästan uteslutande NLT SnG's. Varierande buyin men har på senare tid spelat mestadels 50$ på Partpoker. Vet inte om jag har tänkt avancera så mycket längre, man märker en klar skillnad på skicklighetsnivån bara mellan 30$ och 50$ så frågan är om man kan hålla ett bra EV på ännu högre nivåer.

Vad jag vill utveckla är mitt MTT spel, lirar MTT's då och då men har inga jätte framgångar att skylta med...

Postad

Försöker bygga ny rulle på PP, spelar mest de låga NL borden. (100 buyin).

Hade väl tänkt att byta site när br blivit lite större, troligtvis till stars.

Någon som spelar mycket på de större FL borden på PP, hur är det?

Mvh

J

Postad

Jag är nog mest blygsam av de som skrivit i denna tråd...lirar nästan enbart SnG´s hos 24h...€1.10 om inga £3.25 finns tillgängliga. Försöker mig även på med billiga MTT, bästa placering var faktiskt igår då jag kom 6/85 i texas PL...buyin €2 :D

Försöker mentalt förbereda mig på att lira 10 handed NL texas €0.25/0.5 på samma site...har över 50% ITM på €3 och ca 40% ITM på €1...har gjort några framgångsrika försök på 5CD oxå...men jag är nog för feg för PL/NL cashgame än så länge...har dock tripplat min lilla BR hos 24 på lite drygt 6 veckor...

Hösten är dock inte min årstid och pokerförluster gör inte att det känns bättre direkt...så jag tar det lite lugnt just nu.