spinner Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Low-limit NL... Ibland sitter det någon rolig typ vid bordet som inte bettar med de vanliga värdena i rullmemenyn, eller i jämna BB's. Vad jag kan tänka mig är att vissa, istället för att höja exempelvis 5BB pre-flop, höjer 4,99BB för att de tror att det ska se mindre ut och locka med fler i potten, vad vet jag. En gång i tiden läste jag ett inlägg på ett annat forum om en teori som grundade sig på att man skulle satsa en viss procent av sin stack beroende på vilken starthand man fick etc. Detta varkade inte som ett vinnande koncept, men är det någon som käner till detta? Kan ju vara bra att veta i så fall därför att det blir relativt lätt att läsa en sådan spelare. En spelare som sitter och bettar på detta märkliga sätt lägger jag väldigt stor uppmärksamhet vid. Det är ju ändå någon som orkar lyfta handen från musen och knappa på tangentbordet Någon som använder sig utav detta, och i så fall varför??? Citera
atopia Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag bettar nestan alltid med tangentborder för det går så mycket fortare. Jag har alltid vänsterhanden på numpad när jag spelar en hand (med tummen på 'kommaknappen'). Ibland bettar jag konstigt med flit bara för att det ska bli mindre mönster i mitt spel.. 1.74 etc Citera
zinna Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 om man bettar 59,99 så ser det ju ut och va mycket mer än 60 i och med att det kommer mycket fler marker på bordet och därav kanske någon lägger sig för han tror att det är ett jättebet är en idé jag har kring det hela Citera
Bubbla Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Läste om fenomenet på ett annat ställe här i forumet. Någon skrev ungefär så här: "En konstig bet får motståndarna att tänka mer på själva beten än på vad han ev kan ha för kort" Ungefär så, och på så sätt göra fler missttag mor en konstig bet. Låter ganska sunt iaf. Citera
spinner Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Läste om fenomenet på ett annat ställe här i forumet.Någon skrev ungefär så här: "En konstig bet får motståndarna att tänka mer på själva beten än på vad han ev kan ha för kort" Ungefär så, och på så sätt göra fler missttag mor en konstig bet. Låter ganska sunt iaf. Jag lutar nog också åt det svaret. Skumma bets ser mer välplanerade och "farliga" ut i mångas ögon. Citera
Recommended Posts