back Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Ingen read på killen i fråga. $25 NL Texas Hold'em - Sunday, February 05, 17:45:01 EDT 2006 Table Table 65617 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 1: k0okie ( $37.40 ) Seat 6: maskrosen_ ( $83.95 ) Seat 2: KungFuPig ( $42.50 ) Seat 4: ma99jeo2 ( $24.85 ) ma99jeo2 posts small blind [$0.10]. maskrosen_ posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to maskrosen_ [ Kd 8d ] k0okie calls [$0.25]. KungFuPig folds. ma99jeo2 calls [$0.15]. maskrosen_ raises [$0.75]. k0okie calls [$0.75]. ma99jeo2 folds. ** Dealing Flop ** [ 3d, 8s, 4s ] >You have options at Table 68751 (6 max) Table!. maskrosen_ bets [$2]. k0okie raises [$6]. maskrosen_ calls [$4]. ** Dealing Turn ** [ 4c ] maskrosen_ bets [$10]. >You have options at Table 70272 (6 max) Table!. k0okie is all-In [$30.40] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 fold preflop folda floppen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Varför ska han folda i en ohöjd pott på BB preflop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Lust att förklara vad du har för anledning till att höjja i bb? Knacka och ta en gratisflop... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RockStar Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Checka från BB, betta pott på floppen, folda för omslaget, nästa hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Lust att förklara vad du har för anledning till att höjja i bb? Knacka och ta en gratisflop... På NL25 på partypoker är alla lös preflop och tight postflop. Eftersom potten är ohöjd drar jag in en raise. Med ett cb kan jag oftast plocka potten direkt efter floppen. Anledningen att jag synar raisen på floppen är att jag tror min motståndare fått uppfattningen att jag cb:ar alla händer och vill på det där sättet skrämma bort mig från handen, men nu eftersom jag träffat synar jag. Dock sitter jag ur position mot honom och kanske skulle lagt den handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Lust att förklara vad du har för anledning till att höjja i bb? Knacka och ta en gratisflop... På NL25 på partypoker är alla lös preflop och tight postflop. Eftersom potten är ohöjd drar jag in en raise. Med ett cb kan jag oftast plocka potten direkt efter floppen. Anledningen att jag synar raisen på floppen är att jag tror min motståndare fått uppfattningen att jag cb:ar alla händer och vill på det där sättet skrämma bort mig från handen, men nu eftersom jag träffat synar jag. Dock sitter jag ur position mot honom och kanske skulle lagt den handen. Du motsäger dig själv. Först säger du att spelarna är vek-tajta postflop. Sen när du blir höjd på floppen tror du att fi kan ha vilket skräp som helst? Med din read måste du folda floppen när du blir höjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 På NL25 på partypoker är alla lös preflop och tight postflop. Eftersom potten är ohöjd drar jag in en raise. Med ett cb kan jag oftast plocka potten direkt efter floppen. Okej. Så när någon vek spelare raisar tillbaka på en torr flop så synar du för att han är vek postflop. Ehh. Okej? Logik? Sedan irrar du bort dig i något resonemang att han sett dig CB:a och därför borde vara tom, också rätt ologiskt - de flesta på denna nivå spelar inte direkt så avancerat som "han har snott mycket, han borde vara tom". Att sedan beta på turn är ju också helt idiotiskt IMHO - vad vill du åstadkomma? Check-folda eller check-syna ett litet bet, föredrar check-fold. Om spelarna tidigare har visat tendenser att vara veka postflop så är det ingen anledning att ändra din read bara för att du CB:at mycket. Och din raise preflop är horribel, ärligt talat. Sitter du på knappen tycker jag att den är helt okej, men du vill alltså spela en preflophöjd pott med en medioker hand ur position? Det är knappast vinnande spel. Slaska gör man när man har position och/eller bra chans att köpa knappen, inte när man sitter först ut handen igenom. Check preflop. Som du spelade, fold flop. Check-fold turn. Den enda anledning till att höja pre var ju att sno potten på floppen, när det misslyckas och du har topparet med halvbra kicker och blir re-raisad är fold det enda rätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 På NL25 på partypoker är alla lös preflop och tight postflop. Eftersom potten är ohöjd drar jag in en raise. Med ett cb kan jag oftast plocka potten direkt efter floppen. Okej. Så när någon vek spelare raisar tillbaka på en torr flop så synar du för att han är vek postflop. Ehh. Okej? Logik? Sedan irrar du bort dig i något resonemang att han sett dig CB:a och därför borde vara tom, också rätt ologiskt - de flesta på denna nivå spelar inte direkt så avancerat som "han har snott mycket, han borde vara tom". Att sedan beta på turn är ju också helt idiotiskt IMHO - vad vill du åstadkomma? Check-folda eller check-syna ett litet bet, föredrar check-fold. Om spelarna tidigare har visat tendenser att vara veka postflop så är det ingen anledning att ändra din read bara för att du CB:at mycket. Och din raise preflop är horribel, ärligt talat. Sitter du på knappen tycker jag att den är helt okej, men du vill alltså spela en preflophöjd pott med en medioker hand ur position? Det är knappast vinnande spel. Slaska gör man när man har position och/eller bra chans att köpa knappen, inte när man sitter först ut handen igenom. Check preflop. Som du spelade, fold flop. Check-fold turn. Den enda anledning till att höja pre var ju att sno potten på floppen, när det misslyckas och du har topparet med halvbra kicker och blir re-raisad är fold det enda rätta. Ja det där låter mer logiskt än vad jag hade för tankar. Man har mycket att lära Men det är ju därför jag är här också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts