Evolito Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Postad 26 Oktober , 2004 Jag spelar nästan uteslutande på nätet där allt går automatiskt så man knappt hinner fundera på struktuen i spelet. Vi hade dock ett stort livegame i Lund igår (40 pers) - ointressanta fakta =). Då dök en fråga upp i mitt huvud när blindsen var på 50/100 och en kille bettade 100 på turn. Är inte det ett golv, precís som i fixed, på 2x big blind som minimum bet på turn/river eller jag är jag ute och cyklar? Lägg gärna upp en länk där sanningen står. Citera
hazeelnut Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Postad 26 Oktober , 2004 Lägg gärna upp en länk där sanningen står. Måste du verkligen ha en länk där sanningen står? Annars är svaret(sanningen) nej. Golvet är 1 BB. Citera
Hristo Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Postad 26 Oktober , 2004 Däremot brukar det vara så att om man ska HÖJA måste man höja dubbla beloppet, ex. en höjer till 500, då får inte du höja till 600 osv utan minst till 1000 (dvs dubbla höjningen) Citera
Evolito Postad 26 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2004 Däremot brukar det vara så att om man ska HÖJA måste man höja dubbla beloppet, ex. en höjer till 500, då får inte du höja till 600 osv utan minst till 1000 (dvs dubbla höjningen) Jo, jag vet det. Men jag får väl lita på hazeelnut svar gällande minimum bet, det är väl bara något jag har fått för mig - well, tack för svaret hazeel. Hristo - vi ses väl nästa gång det blir dags (jag satt till vänster om dig igår). Citera
Hristo Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Däremot brukar det vara så att om man ska HÖJA måste man höja dubbla beloppet, ex. en höjer till 500, då får inte du höja till 600 osv utan minst till 1000 (dvs dubbla höjningen) Jo, jag vet det. Men jag får väl lita på hazeelnut svar gällande minimum bet, det är väl bara något jag har fått för mig - well, tack för svaret hazeel. Hristo - vi ses väl nästa gång det blir dags (jag satt till vänster om dig igår). Hm, tror jag inte, har aldrig spelat i Lund.... Citera
Recommended Posts