Gå till innehåll

NLT - Kanonflopp, hur maximera?


Recommended Posts

Hejsan. Jag lirade ett homegame igår och undrar om ni skulle spelat den här handen annorlunda efter floppen.

 

14 spelare från start. 6st kvar, tre får priser.

 

Average stack är ca 15000, min är ca 14000 och fi täcker mig med ca 27000, jag tror att han är chipleader för tillfället.

Blinds 200/400

Fi är en ganska tight/passive spelare som foldar preflop ofta, men även släpper potten på floppen, han har inte bråttom med några beslut då han som sagt är chipleader, det senaste har han bara väntat ut bra händer.

 

Alla foldar fram till mig i SB och jag plockar upp 3 :heart: 7 :heart: , jag har spelat tight hela kvällen och tror mig veta att alla har koll på det, så i ett försök att sno hans blind raisar jag till 900.

 

Fi synar tyvvär här, men jag planerar att göra ett cb i alla fall.

 

Flop: 4 :diamond: 5 :spade: 6 :club:

 

Drömflopp! Men eftersom jag betat i den här situationen hela kvällen satsar jag 1100.

Till min glädje raisar fi till 2400.

 

Jag ser en åtminstonde 40% chans av en bluff från fi, då floppen inte borde passa mig med min preflop-höjning.

 

Hur skulle ni spelat från här för att maximera vinsten/slippa utdragingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som de flesta har sagt. Jag synade på floppen och check-raisade hans 2000 bet på turnen 9 :club: , all in.

 

Han la sig, och därför var min tanke om att kunde synat hans 2000 bet, och sen kanske gjort en minibet på rivern och hoppas på en raise.

Eller någonting annat... Men det här är kanske det bästa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...