Gå till innehåll

NL - Pocket Rockets (AA), vad felar?


BenKravitz

Recommended Posts

Jag har en fråga som retat mig ett bra tag nu.

 

Alla starthänder jag haft AA har jag en särskild statistik för och den ser förfärlig ut, mycket sämre än t.ex. KQ off-suit.

 

Kanske ska klargöra att jag spelar NL till 80% (passar mig bäst).

 

Efter att ha räknat, och räknat om (många gånger), har jag kommit fram till att jag förlorar ca. 57% av alla händer med AA som starthand.

Räknar jag de gånger det kommit till "all in" pre flop är statistiken ännu värre, förlorar ca. 64% av händerna.

Enda varianten som ligger på plus är när min motståndare har mindre chips än jag och "all in" kommer på flop, turn eller river, vinst ca. 56% av gångerna (framförallt i NL turneringar). Det är dessutom samma procent som när det är jag som går, eller ställer någon, "all in".

 

Har svårt att se att det är normalt. Har jag rätt?

 

En sak som också har gett mig lite huvud bry, positiv sådad dock, är att av de händer jag vinner är cirka 37% straight, full house eller fyr tal. Triss är endast 2%. Är det normalt?

 

Som slutledning av denna statistik borde ju tyda på att jag ska spela handen aggressivare. Men det borde även vara något annat som felar, frågan är vad?

 

Anledningen till att jag ställer frågan nu är att jag idag (inatt) vann en turnering på WPTonline.com mycket tack vare AA sex gånger. Alla slutade i "all in" vid något tillfälle och jag vann alla, fem som topp par, ett två par.

 

 

Ben

 

Tilläggas kan väl att jag trotts allt bättrat statistiken lite de senaste 3 månaderna och att statistiken för KQ de senaste 4 månaderna är, vinst 73%, split 6%, förlust 21%. Har endast fört specifik statistik för den starthanden under samma period. Tror faktiskt jag hittat en ny favorithand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen överspelar du dina AA fom floppen, eller så har du inte tillräckligt med händer som statestikunderlag. Jag hade en period för ett tag sedan där jag omöjligt kunde vinna en enda hand oavsett om jag var allin preflop med överpar mot ett underpar.

 

Kom ihåg att AA bara är en riktigt tung favorit till att vinna potten mot en motståndare. Tillräckligt mycket folk all in innan floppen och du kan mycket väl förlora fler än 64% av händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad spelar du på för nivå?

 

Lirar du typ 0.10/0.20 så kan man i stort sett inte höja för mycket med AA. En preflop raise på 10$ där är inte fel alls.

 

Försöker man spela QQ, KK eller AA lite lurigt så blir man bara utfiskad då alla på bordet ser flop. Du måste ösa på som fan.

 

Nog är det lite väl saftigt att höja till 10$ på ett NL20? Du tappar sjukt mycket värde i att höja så mycket kan jag säga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har aggresiva spelare till vanster om dig sa limpa, hoj annars din standardhojjning. om du limpat och nagon till vanster hojjer, kontrahoj.

spela den aggresivt pa flop. spelare med AA som far en flop, goer oftast en fetinghojjning, minst pott. far du syn da har oftast nagon floppat ett set eller liknande. tror du att motspelaren drog, sa hoj igen , annars checka. pa river aer det oftast meningslost att hojja, antingen missade snubben sitt drag eller sa aer du redan slagen. klart du kan sta mot nagon som traffat top-par, och da skulle fa ut mer av en hojning, men folk har oftast inte sa svart att slappa sanna hander om det har spelats aggresivt innan flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...