Nidson Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Postad 26 Oktober , 2004 Början på en dålig kvällssession.. håll till godo. *** Export for: Nidson Game: Texas Holdem Game number: 137548181 *** Date: 10/25/2004 9:12:37 PM Game: 137548181: Table: She`s The One Normal Table Pot Limit 0.50/1.00 Rake: 3.00 Seat: 1 jeppecool Seat: 2 dannelito Seat: 3 drtoaster Seat: 4 Nidson Seat: 5 hantapsta Seat: 6 Dartkongen Seat: 7 corazon Seat: 8 ElmerLouise Seat: 9 WESTAVO Seat: 10 sugarmoney (Dealer) Dealt to Nidson [JD, JS] Nice, bestämmer mig för att ta kommandot i potten från min tidiga position och raisar nästan pott. Får tre syner, kanske lite mer än väntat. Vad jag kommer ihåg av stackstorlekarna: jag täcker Dartkongen som har ~ $38 ------------------ OpeningBetRound ------------------ jeppecool : Posts small blind 0.25 dannelito : Posts big blind 0.50 drtoaster : Folds Nidson : Raises for 1.50 hantapsta : Folds Dartkongen : Calls for 1.50 corazon : Calls for 1.50 ElmerLouise : Calls for 1.50 WESTAVO : Folds sugarmoney : Folds jeppecool : Folds dannelito : Folds ------------------ Potstorlek: $5.25 Flop [ JH, 10S, 6C] Bingo, topset och inget färgdrag, dock ett stegdrag men jag tar chansen och bestämmer mig för att slöspela lite. Dartkongen är en typisk minbettare som tidigare foldat vid omslag så ett starkt check-raise tror jag skulle ge mig potten direkt om inte de andra två synarna har träffat. ------------------ Nidson : Checks Dartkongen : Bets 0.50 corazon : Calls for 0.50 ElmerLouise : Calls for 0.50 Nidson : Calls for 0.50 ------------------ Potstorlek: $7.25 Turn [ JH, 10S, 6C, 3C] Ok, fär kom den andra klövern, då är det nog dags att börja sätta lite press på motståndarna. Tror att Dartkongen kommer betta ut lågt så jag satsar på en check-raise. Corazon sätter jag på nåt sorts drag, tex två överkort. I efterhand tycker jag att jag borde raisat mer, raisar ju här bara $4.50 i en pott på $8.25, usch! Men jag ville väl få syn antar jag, för att sätta kåken samtidigt som nån fick in ett triss eller nåt. Sunkigt var det i alla fall. ------------------ Nidson : Checks Dartkongen : Bets 0.50 corazon : Calls for 0.50 ElmerLouise : Folds Nidson : Raises for 5.00 Dartkongen : Calls for 4.50 corazon : Calls for 4.50 ------------------ Potstorlek: $22.25 River [ JH, 10S, 6C, 3C, 7H ] Jahapp, bra att ingen klöver kom, men 89 är ju en hand som det är troligt att någon av fi har spelat. Om jag checkar är jag orolig att nån ska se min svaghet och slänga iväg ett stort bet som jag skulle ha väldigt svårt att veta om det kom från en stege eller bara var en bluff. Därför väljer jag att betta lite lagom och hoppas på att få syn av tvåpar eller nåt. När Dartkongen raisar tror jag att jag är slagen, men hoppas att han kan ha fått in nåt tvåpar eller helt enkelt bluffar, så jag tycker mig ha odds att syna. ------------------ Nidson : Bets 10.00 Dartkongen : Raises for 25.12 corazon : Folds Nidson : Calls for 15.12 Dartkongen : Shows cards Nidson : Mucks cards ------------------ Showdown ------------------ Nidson [ JH, JD, JS, 10S, 7H - Three of a Kind ] Dartkongen [ 7H, 6C, 5D, 4D, 3C - Straight ] ------------------ Result ------------------ Dartkongen Showed Cards (Winning) 70.99 ------------------ Japp, han hade stegen, men en stege jag inte ens lagt märke till.. förstår inte direkt varifrån han fick idén att minbetta floppen men det gör ingen skillnad antar jag.. Klaga nu på mitt spel tack, jag vet att det var väldigt o-optimalt och jag behöver hjälp.. borde ha raisat turnen mer va? Och mitt riverspel gick även åt skogen, men där är jag fortfarande osäker på vad som är rätt. Check/fold eller check/call beroende hur mycket styrka fi visar? Borde nog ha lagt mig mot omslaget jag fick dessutom. Citera
Hickmott Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Postad 26 Oktober , 2004 Flop: Höj pott. Turn: Höj pott. River: Checka och syna med gråten i halsen. Tvivlar dock starkt på att handen skulle gått så långt om du höjt mer och aggressivare. Om han suttit och dragit till en sucker-straight genom två pot-bet-syner, så har han spelat helt åt helvete och du kommer att tjäna massor med pengar på honom de gånger hans drag inte sitter. //Hickmott Citera
Hjort Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Postad 26 Oktober , 2004 På rak arm skulle jag spelat så här: Preflopp: Höj oftast. Undantaget är väl om det finns någon stark anledning att check-raisa. Floppen: Här har du en monsterhand med relativt få möjligheter för motståndarna att ha något de vill syna med. Jag skulle beta halva till 3/4 av potten för att få value på mitt set. Den stora fördelen med att beta framför att slöspela är att man naturligt kan fortsätta få in bet på senare gator. Om man försöker ligga lågt genom att check-syna kommer man föra enormt mycket "väsen" när man börjar försöka få in mer pengar på senare gator. check-call, check-raise ser enormt mycket misstänksammare ut än bet, bet, bet. Jag check-raisar väldigt lite i big bet och gör det oftast när jag kan vara rätt säker på en stor syn, eller en fold. Turn: Här måste du ju börja få in pengarna. Ett ganska stort problem är att de händer du troligen är uppe mot (TPTK och liknande är ju otroligt eftersom 3 av knektarna är borta) inte är färdiga händer som kan tänkas betala på rivern utan att få in en bättre hand än dig. Ärligt talat så vet jag inte om det spelar så stor roll om du check-raisar eller betar ut själv här. Jag misstänker att det är bättre att beta ut eftersom det eliminerar risken för rundcheck, särskilt om du ändå inte tänker använda deras betar för att göra ett maxbet själv. Om du check-raisar i avsikt att höja lite så riskerar du i stort sett en rundcheck för att tjäna in ett par minibetar från motståndarna. Rivern är lite småknepig, men jag skulle nog både betat och synat där. Top set är helt enkelt lite för bra för att checka ned och lägga sig för ~0,5 pottbet på rivern känns inte heller så aktuellt. Citera
Beachjohan Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Postad 26 Oktober , 2004 hade personligen bettat Pot på floppen. Genom att betta tex. halv pott. ger man någon alldeles för bra inplicita odds. Det finns så många kort som kan komma då någon på denna nivån kan sitta på vilket stegdrag som helst. Turnen är lite lurig mot fyra spelare. Framförallt om ett ess eller 7a hade fallit men ett potbet måste vara det bästa, då man hällre vinner handen här än ger någon chans att dra ut dig och vinna stort. Alternativt på rivern kunde kanske vara check-syn. Känns ju som om personerna som synat dragit till något. Vid check finns ju chansen att någon av dem vill försöka sig på en bluff. Citera
Nidson Postad 26 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2004 Oki, jag har insett att det vore betydligt bättre att betta ut hyfsat hårt på floppen. Dels för att ett bet från mig som preflophöjare i princip inte säger något om styrkan på min hand och dels för att jag visste att det var hyfsat passiva spelare bakom mig och därmed skulle ingen av de hjälpa mig att bygga upp potten nämnvärt. Hade varit en annan femma om aggressive Tim varit med i potten, då hade jag nog check-callat floppen i hopp om att han skulle beta pott, och sen sätta in stöten på turnen om den kom blank. Angående mitt checkraise på turnen, jag var rätt säker på att Dartkongen skulle betta så jag tänkte att jag skulle kunna sno lite gratispengar av de två som satt mellan mig och honom med mitt checkraise. Citera
Nidson Postad 28 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Måste uppdatera läget, som del av mitt terapiarbete.. Hittar åter igen JJ, raisar innan floppen och får några synare. Floppen kommer J hög och vis av all pokerforumkunskap (plus vetskapen att jag har en synmaskin med mig i potten) bettar jag ut både flop och turn och synmaskinen callar glatt. En unken sjua kommer på rivern och synmaskinen har fått in sin stege.. Citera
Hickmott Postad 28 Oktober , 2004 Rapport Postad 28 Oktober , 2004 Måste uppdatera läget, som del av mitt terapiarbete.. Hittar åter igen JJ, raisar innan floppen och får några synare. Floppen kommer J hög och vis av all pokerforumkunskap (plus vetskapen att jag har en synmaskin med mig i potten) bettar jag ut både flop och turn och synmaskinen callar glatt. En unken sjua kommer på rivern och synmaskinen har fått in sin stege.. Det är två syner som du skall vara glad över. Du kommer tjäna på sådana syner i längden. //Hickmott Citera
Recommended Posts