Akerman Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Jag sitter o klurar över ett syfte för att skriva en C-upsats om onlinepoker. Alla som har skrivit en C-upsats vet ju att just syftet inte är det enklaste att hitta på alla gånger. Eftersom jag läser systemvetenskap och vårat kärn ämne är informatik så behöver jag gärna en IT artifakt att jobba emot i detta fall onlinepoker. Ett tag funderade jag på beteende barriärer mellan Online och Live poker. Men började kännas för mycke åt psykologi hållet och vet inte riktigt om det är en bra syfte till att börja med. Vitsen med detta är att jag kan använda mig själv för att analysera och bygge en emperi av i stället för en bunt med interviewer och enkäter samt data från andra människor. Man har ju redan ton med data i form av pokerforum.nu, irc kanalerna, pokersajter samt live tävlingar man själv spelar.... Skulle bli djupt tacksam om någon kunde ventliera lite åsikter om just syfte för en sådan här C-upsats. [list=]* Flytt till Poker OT - QoS * Citera
baller Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Även om du nu redan är insatt i ämnet lär du ändå får göra "interviewer och enkäter " för att få emperin, att använda sig av egna erfarenheter räcker tyvärr nog inte som bas för en uppsats... Dock har du en fördel om mdu redan är insatt i ämnet... Men att ta fram intervju/enkät svarande lär inte vara så svårt beroende på hur du formulerar syfte, frågeställning osv... När det gärller just syfte, frågeställning osv så känns det ganska tomt med ideer för min del, men varför inte höra av sig till ongame, b2b eller annan svenskt nätverk och höra om de har något på lager som de gärna ser en "utredning" kring... ? Citera
psykologen Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Kan du använda dig av dig själv till att skriva en c-uppsats så har ni inga högra krav (inga krav). Citera
bismarc Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Jag sitter o klurar över ett syfte för att skriva en C-upsats om onlinepoker. Alla som har skrivit en C-upsats vet ju att just syftet inte är det enklaste att hitta på alla gånger. Eftersom jag läser systemvetenskap och vårat kärn ämne är informatik så behöver jag gärna en IT artifakt att jobba emot i detta fall onlinepoker. Ett tag funderade jag på beteende barriärer mellan Online och Live poker. Men började kännas för mycke åt psykologi hållet och vet inte riktigt om det är en bra syfte till att börja med. Vitsen med detta är att jag kan använda mig själv för att analysera och bygge en emperi av i stället för en bunt med interviewer och enkäter samt data från andra människor. Man har ju redan ton med data i form av pokerforum.nu, irc kanalerna, pokersajter samt live tävlingar man själv spelar.... Skulle bli djupt tacksam om någon kunde ventliera lite åsikter om just syfte för en sådan här C-upsats. Obs, inget elakt inlägg men ett gott råd: du skriver ganska dålig svenska, särskrivningar, felstavningar, anglifieringar, kanske inget råd om det du frågar om, men definitivt nåt som måste slipas Citera
psykologen Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Obs, inget elakt inlägg men ett gott råd: du skriver ganska dålig svenska, särskrivningar, felstavningar, anglifieringar, kanske inget råd om det du frågar om, men definitivt nåt som måste slipas En som inte vet att detta är ett forum och inte någon akademisk tidskrift? Citera
FunKa Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Du kan alltid kolla på denna uppsats som skrev samtidigt som jag skrev min D-uppsats. Kanske kan det komma några ideer om ämnen. Har inte kollat, men i slutet brukar det finnas en del om framtida studier. http://www.diva-portal.org/diva/getDocument?urn_nbn_se_hj_diva-290-1__fulltext.pdf Citera
Akerman Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 Tack för alla svar etc. Nej stavning är inte min starka sida men sen så har vi ju något magiskt som heter word som man kan använda sig av vid uppsats skrivande =) Och nej jag vill inte påstå att universitet i huvudtaget här i sverige är seriöst. Jävligt slappt om man ska vara ärlig. Men ska ta o höra av mig till olika nätverk och se om man kan få lite tips där med. Än en gång, tack för alla svar. Citera
TANDEMCYKELN Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Obs, inget elakt inlägg men ett gott råd: du skriver ganska dålig svenska, särskrivningar, felstavningar, anglifieringar, kanske inget råd om det du frågar om, men definitivt nåt som måste slipas På universiteten/högskolorna skriver de allra flesta extremt dålig svenska. Helt otroligt att de lyckats ta sig igenom gymnasiet med godkända betyg i svenska. Citera
antfarmer Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Hej hej, Om du ska skriva uppsats på ämnet "onlinepoker" inom datavetenskap så föreslår jag en utredning på presentation för lösningsförslag för ett fullständigt skalbart distribuerat transaktionsintensivt system, det skulle nog många vilja se, iaf jag! mvh Ant Citera
antfarmer Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Alternativt ett system för att genom logg-analys upptäka spelmönster, collusion etc. DET är intressant läsning det mvh Ant Citera
variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Ett alternativ kan vara att köpa min C-uppsats om riskpremie på Aktieindexobligationer 12 000 sek Citera
Recommended Posts