Gå till innehåll

NLT - Svår hand i "online-sm"

Recommended Posts

Jag har inte HH så jag kommer att skriva ungefär hur det var istället, hoppas att detta kommer att fungera.

blindsen är på 25-50 och jag har 2300 i stacken och övriga inblandade har ungefär 2500, spelet vid bordet har överlag varit tight och inget speciellt har hänt.

Jag sitter på knappen och får :As::9s:

Fi1: folds

Fi2: calls

Fi3: folds

Fi4: folds

Fi5: calls

Fi6: calls

Fi7: folds

jag: calls

Fi:8: folds

Fi:9: checks

Flop : :Ah::7c::2d: Pot: 275

Fi9: checks

Fi2: checks

Fi5: bets 100

Fi6: folds

Jag: raises to 350 - slår om för att se var jag står

Fi9: folds

Fi2: folds

Fi5: calls - misstänksam syn när det inte finns några drag ute, sitter han på dåligt A kanske, eller eventuellt slöpspelat tvåpar eller set

Turn: :9h: Pot: 975

Fi5: checks

jag: ?

Jag har nu lagt in in 400 i potten och har 1900 kvar. bettar jag ut här säg ungefär 800 så har jag endast 1100 kvar på rivern och vid en eventuell syn skulle det göra att potten var på 2575 och jag kan inte släppa min hand.

Ska jag välja att checka här och bara syna eventuellt bet på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans att jag släpper top2 här utan read. Skulle han nu ha ett set så har han.

Det jag skulle fokusera på skulle snarare vara hur jag får in pengarna mot en sämre hand. Att betta strax under pot och sen resten på river låter bra, som jacobmal säger.

Check på turn finns inte, såvida du inte har en bra read och sätter honom på ett set (och det ska vara en "säker" read). Dessutom finns det färgdrag ute nu.

Länk till kommentar

A7 är ju en annan möjlig hand elelr som sagt esset med medel kicker,

beta 6-700 på turn och checka bakom på river om du nu får den möjligheten

Varför checka bakom på river? Om fi bet-synar flop, check-synar turn och sen checkar igen på river med ett set så är det bara att betala av med top2. Så känner jag iaf, speciellt så här tidigt i turneringen.

Länk till kommentar

Lite svårt att uttala sig om action på rivern utan att veta vilket kort som föll på densamma?

Det känns inte som att det finns så många farliga kort som kan komma. Om fi trycker in då :7h: kommer blir det lite jobbigt kanske, men i övrigt så står jag fast vid att pengarna ska in. Det han är rädd för är ju ett set, och då var han redan slagen. Klonkar fi en runner runner färg är det bara att gratulera.

Länk till kommentar

som updatering kommer här resultatet

Turn: :9h:

Fi5: checks

jag: bets 800

Fi5: calls

River: :Jd: pot: 2575

fi5: bets 1200 and is all-in

jag: calls

Fi5: shows :7s::7h: set

så här i efterhand känns det som hans HD är mycket smal, troliga händer är set och eventuellt Ax. Genom att checka turn skulle jag kunna få ut en bet av Ax och förlora minimalt mot set.

Får jag syn av en sämre hand på turn, finns väll en hand som jag slår som synar där dvs ATs, mot hans HD så känns det så här i efterhand som en check hade varit bäst, visst har jag en bra hand men mot hans HD så tror jag en check och syn/bet på river hade varit det bästa.

Länk till kommentar