LillaMy Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Tjena, Undrar om någon hade spelat annorlunda än jag här? jag sitter på ett bbj bord på party, brukar spela dem ibland när jag har 15-20 minuter över för lite poker, det är för lite tid för att spela seriöst men för mycket tid för att inte spela $2/$4 Texas Hold'em - Wednesday, February 01, 17:05:10 EDT 2006 Table Bad Beat Jackpot #1117412 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 10 Seat 10: HERO ( $173.53 ) Seat 2: FI1 ( $134.53 ) Seat 4: FI2 ( $156.75 ) Seat 7: FI3 ( $96 ) Seat 9: FI4 ( $28.59 ) Seat 3: FI5 ( $56 ) Seat 8: FI6 ( $93.43 ) Seat 5: FI7 ( $89.50 ) Seat 6: FI8 ( $37.97 ) Seat 1: FI9 ( $92.50 ) FI5 posts small blind [$1]. FI2 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 9d 9h ] FI7 folds. FI8 calls [$2]. FI3 folds. FI6 calls [$2]. FI4 calls [$2]. HERO raises [$4]. FI9 folds. FI1 folds. FI5 calls [$3]. FI2 calls [$2]. FI8 calls [$2]. FI6 calls [$2]. FI4 calls [$2]. Pot: [12 sb] Inget konstigt här vill ha in mer pengar, träffar jag så kommer jag att få bra betalt och dessutom är jag tämligen säker på att ha bästa handen. ** Dealing Flop ** [ 3d, Qc, Jh ] FI5 bets [$2]. FI2 calls [$2]. FI8 calls [$2]. FI6 calls [$2]. FI4 calls [$2]. HERO calls [$2]. Pot: [18 sb] Två överkort mot 5 FI, synar och släpper ifall inget intressant inträffar på turn, läs att en 9:a kommer. ** Dealing Turn ** [ 9c ] FI5 bets [$4]. FI2 calls [$4]. FI8 calls [$4]. FI6 calls [$4]. FI4 folds. HERO raises [$8]. FI5 folds. FI2 raises [$8]. FI8 folds. FI6 folds. HERO calls [$4]. Pot: [18bb] Där kom min 9:a, solklar raise, men vad händer jo FI2 gillade med nian tydligen, kanske sitter han på KT och det hade inte varit bra men jag har en del outs (10), synar bara ner, övriga lägger sig. ** Dealing River ** [ 7d ] FI2 bets [$4]. HERO calls [$4]. Pot: [20bb] Ingen hjälp synar bara ner och hoppas på QJ, AJc eller liknande. FI2 shows [ Ks, Th ] a straight, nine to king. HERO doesn't show [ 9d, 9h ] three of a kind, nines. Min fråga är om jag hade kunnat komma ifrån den här handen? Enda gången jag tycker jag kunde spelat annorlunda är på floppen, men det verkar väldigt vekt att lägga där, det finns det väl ingen som gör i en så stor pott, eller? Känns meningslöst att höja med, tror inte jag har bästa handen längre och inga drag kommer släppa. /mvh * RP, tidigare "$2/$4 fullring" - QoS * Citera
bzkt Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Du har 9:1 för din syn på flop, problemet är att du har 2 outs så din syn är inte korrekt. Förmodligen inte korrekt heller om du lägger in implicita odds. Citera
LillaMy Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Det stämmer iofs, men jag räknade på ca 3 out, om man tar med en bakdörr stege, då tänker jag på T8, KT är ju så klart inte bra för mig. Sen gillar jag inte att lägga mig på floppen när jag höjt preflop, men det kanske är en läcka? eidt: stavning Citera
Bjorn_ Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Jag får det till 17-1 vilket ju gör en rejäl skillnad. /Bjorn Citera
Donner Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Jag hade skickat handen på floppen av den anledningen att OM 9:an kommer så kan man ge sig fan på att nån har just KT. Citera
Hjort Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Min fråga är om jag hade kunnat komma ifrån den här handen? Du ska aldrig lägga set, sluta tänk på det, det är tidslöseri. Pengarna ligger i att folda en del par och värdebeta som fan. Däremot så ska du nog inte syna floppen just för att du riskerar att fylla någons stege när du träffar, hade du haft helt 2 rena set outs så hade det varit skillnad, även om jag inte direkt är säker på en syn då heller. Citera
Klyka Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Det stämmer iofs, men jag räknade på ca 3 out, om man tar med en bakdörr stege, då tänker jag på T8, KT är ju så klart inte bra för mig. Sen gillar jag inte att lägga mig på floppen när jag höjt preflop, men det kanske är en läcka? eidt: stavning Att räkna tre outs är ett misstag av två anledningar: 1) Dina outs är inte rena, som någon sa. Det kan mkt väl hända att även om du träffar så har ngn annan bättre. Att räkna 3 outs i det läget är att räkna med att man alltid vinner om man träffar. 2) Ofta blir du uttvingad även om du träffar första runnern på turn. Därför räknar jag inte runner-runner-outs om inte potten är mkt stor. Citera
LillaMy Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 Hjort: Skulle du vilja snabbt skriva ner hur du hade spelat handen? Jag har stort förtroende för dina kunskaper och har lärt mig mycket av dem. När jag skrev att jag skulle komma ifrån handen så menade jag på floppen, jag lägger inte den handen på turn eller river. Hur stor ska en pott vara för att anses vara stor egentligen? Har man 17sb innan sig på floppen måste den väl anses som stor, eller? /mvh Citera
Hjort Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Som du, fast jag hade vikt floppen. Möjligen hade jag cappat turn av bara farten, men jag tror att det är fel eftersom det är så starka indikationer på monster här (först syn för att lura in folk och sen höjning). Hur stor ska en pott vara för att anses vara stor egentligen? Har man 17sb innan sig på floppen måste den väl anses som stor, eller? Det här är ju helt klart en stor pott, men jag orkar helt enkelt inte spela vidare efter bet + fem (!) syn. Jag tror inte att det är ett gigantiskt misstag att göra det eftersom du får så bra odds och kan få ännu mer om du träffar och är bäst. Men jag tror nog att man förlorar en bråkdels bet på synsn. Citera
Recommended Posts