Gå till innehåll

Verktyg, bankrulle mm


Grodan Boll

Recommended Posts

Hej!

 

Vet inte om jag postat den här frågan på rätt sida men jag kör på att det är strategi :D

Skulle vilja ha lite hjälp med olika saker innan jag börjar spela på någon ny sida.

Bakgrund:

Har spelat poker på nätet i ca 3år och tycker att jag blivit otroligt mycket bättre (har inte varit superaktiv i mitt spelande förutom det sista året). Efter att jag haft en riktig downperiod på ca 10 veckor ( I början hade jag faktiskt oflyt men i slutet spelade jag som en j...la f...a och det blev tungt för BR som försvann till 80-90%.

 

Efter det så satte jag upp lite regler för mitt spelande och bestämde mig för att testa en ny sida. Reglerna var:

 

Jag inte fick förlora mer än 9% av BR på en dag.

Om jag förlorat tre dagar i rad, var jag tvungen att ta tre dagar ledigt från pokern (böcker fick dock studeras :D ).

för varje 2000$ som jag spelat in skulle jag ta ut 1000$.

Jag skulle hålla mig till BR formel 300*bb på Limit och 1500*bb på NL

 

Efter detta skaffade jag Neteller och satte in 100$ (detta var i mitten på Juli. efter att har bonushorat lite så hittade jag en sida där jag också fick rakeback, så jag stannade där. När året var slut så gjorde jag en sammanställning med hur mycket jag spelat ihop, resultatet drygt 9000$

 

Nu är det så att jag har spenderat endel av detta och dessutom har jag också skaffat ett jobb (var student innan, där av mycket poker sista halvåret) vilket innebär att jag inte kommer att ha så mycket tid att spela poker (hoppas att kunna lägga en timme i snitt per dag) så att man kan få en liten sidoinkomst

 

Nu till den egentliga frågan:

Jag har tänkt att börja spela på en ny sida, jag ska skaffa poker office eller poker tracker eller något annat hjälpmedel, vilket?

Jag har tänkt att börja med ca 2000$ i BR och bonushora lite för att sedan hitta en sida med mycket folk där det alltid finns bord att spela på.

Målet är att inom ca 2år kunna vara en vinnade spelare på 30/60 limit och 5/10 NL.

Jag spelar idag på 5/10 limit och 1/2 NL men får börja om på lite lägre nivåer för att bygga BR.

 

Tips på andra regler som man bör sätta upp för BR och dyligt samt vilket statistikprogram skall jag välja? Är några utav reglerna dumma eller värdelösa. Alla svar mottages tacksamt

 

MVH

Grodan Boll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hålla mig till BR formel 300*bb på Limit och 1500*bb på NL

1500 bb är på tok för lågt

 

Håller jag med om. Jag kör själv med 40 inköp som ingångsregel för en ny nivå, där jag använder 10 inköp som buffert. Dippar jag ned under 30 inköp hoppar jag ned en nivå. Jag tror att det är bättre i längden med väldigt konservativa BR-krav.

 

Vad kör ni andra med? Någom som kör med över 4000 bb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren såhär långt. Anledningen till att jag bara hade 1500 * BB var att när jag började spela så var det bara att sätta in mer pengar om jag gulade. Jag har efter det inte tänkt på att det är för lite med 1500 * BB. Kommer i fortsättningen att ha minst 3000*BB.

 

Vad tycker ni om de övriga reglerna jag satt upp, vilket pokerverktyg skall jag använda PT eller PO.

 

Bring it on

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren såhär långt. Anledningen till att jag bara hade 1500 * BB var att när jag började spela så var det bara att sätta in mer pengar om jag gulade. Jag har efter det inte tänkt på att det är för lite med 1500 * BB. Kommer i fortsättningen att ha minst 3000*BB.

 

Vad tycker ni om de övriga reglerna jag satt upp, vilket pokerverktyg skall jag använda PT eller PO.

 

Bring it on

 

Jag har testat båda och jag föredrar _helt_ klart PT före PO tack vare det faktum att PT innehåller precis samma funktioner (vid användande av gametime+) som PO men att man också kan analysera sitt egna spel med PT. Skulle inte klara mig utan PT :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör inte ligga under 5000bb iaf.. Inte om man ser på rullen som ett långsiktigt projekt.

 

Själv lirar jag heads up och där är det väl minimum 10000bb iaf.

 

Vill man inte gula är det bara vara strikt, allt tar sin tid.

 

Klart jag är tillräckligt +ev för att lira med färre, plussade 27dagar och förlorade 4 dagar förra månaden, men ser ingen vits med att skotta, man vet aldrig när extremoturen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hela den här bankrullegrejen har gått över styr. Har folk aldrig hört talas om att gå ned i nivå eller jobba?

 

Ja, det är superviktigt om pokern är din enda inkomst och du spelar någorlunda högt, men det är inte så många här som är i den sitsen. Men annars kan man ta det rätt lugnt och nöja sig med uppskattningar av hur stora förluster man är beredd att klara av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hela den här bankrullegrejen har gått över styr. Har folk aldrig hört talas om att gå ned i nivå eller jobba?

 

Fucking A..

 

Så länge du spelar lågt spelar det ingen roll om du har 500 eller 50.000 bb så länge du är vinnande där du sitter men förlorande en nivå upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hela den här bankrullegrejen har gått över styr. Har folk aldrig hört talas om att gå ned i nivå eller jobba?

 

Ja, det är superviktigt om pokern är din enda inkomst och du spelar någorlunda högt, men det är inte så många här som är i den sitsen. Men annars kan man ta det rätt lugnt och nöja sig med uppskattningar av hur stora förluster man är beredd att klara av.

 

Tack.

 

Förstår inte folk som sitter och snackar om deras 5000BB-regel på 0,10/0,20 NL.. varför? Disciplin går åt båda hållen, spela på den nivå där du känner att du kan vinna och gå ner i nivå och grinda upp om du torskar, försök igen, osv..

 

Krävs ju disciplin att våga utveckla sig och inte bara sitta och chilla på NL20 borden, utan istället utmana sig själv lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hela den här bankrullegrejen har gått över styr. Har folk aldrig hört talas om att gå ned i nivå eller jobba?

 

Ja, det är superviktigt om pokern är din enda inkomst och du spelar någorlunda högt, men det är inte så många här som är i den sitsen. Men annars kan man ta det rätt lugnt och nöja sig med uppskattningar av hur stora förluster man är beredd att klara av.

 

Bra talat, Hjort.

Som hyfsat högavlönad och hårt arbetande småbarnsfar är kruxet med pokerspelandet inte hur många BB jag kan peta in i bankrullen för att minimera risken att gå gul. Det är tiden, inte pengarna, som är den kritiska faktorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...