Gå till innehåll

Böcker om pokerpsykologi?


flarke

Recommended Posts

Håller inte med att Book of Tells är bäst, kanske bara typ trea, men Caro är verkligen den bästa författaren.

 

John Fox "Quit Job, Play Poker and sleep til noon" är en guldgruva i samma genre, dock otroligt svårläst, och handlar om mörkpoker...

 

Alan Shoonmakers bok är en bra bok för självkännedom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med att Book of Tells är bäst, kanske bara typ trea, men Caro är verkligen den bästa författaren.

Näe, bäst är den nog inte. Men jag tycker nog att den är bättre än exempelvis 2+2-literaturen.

 

John Fox "Quit Job, Play Poker and sleep til noon" är en guldgruva i samma genre, dock otroligt svårläst, och handlar om mörkpoker...

Har alltid velat läsa den, men den är ju inte direkt lätt at få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Fox "Quit Job, Play Poker and sleep til noon" är en guldgruva i samma genre, dock otroligt svårläst, och handlar om mörkpoker...

Har alltid velat läsa den, men den är ju inte direkt lätt at få tag på.

Går att köpa begagnad på Amazon. Boken heter dock "Play Poker, Quit Work and Sleep Till Noon".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill du ha böcker som utvecklar hur du läser och tolkar motståndarna eller som utvecklar ditt eget psyke/din mentala kapacitet? om det är det andra kan det ju vara bra med lite klassisk mental träning / visualisering och sånt.

 

Jag blev tipsad om en bok av Paul McKenna (hypnossnubben nivet) som heter Change Your Life In Seven Days. Sjukt klyschig titel jag vet, men det handlar om att sätta upp mål för sig själv och tänka positivt. Om den förändrade mitt liv vet jag inte men det var intressant att testa på ett annat tankesätt. Man lär sig tekniker för att lyfta fram det som är bra och lyfta undan sånt som är jobbigt/störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med att Book of Tells är bäst, kanske bara typ trea, men Caro är verkligen den bästa författaren.

 

Tänkte passa på att fråga gdaily och Hjort om vilka böcker Caro ni skulle rekomendera? Blev nyfiken när ni båda håller honom som bäst. (Har inte läst något av honom själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med att Book of Tells är bäst, kanske bara typ trea, men Caro är verkligen den bästa författaren.

 

Tänkte passa på att fråga gdaily och Hjort om vilka böcker Caro ni skulle rekomendera? Blev nyfiken när ni båda håller honom som bäst. (Har inte läst något av honom själv)

 

Enklaste är att dundra igenom alla artiklar av honom som finns på nätet, speciell de från tidiga delar av 90-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...