Matte_Maiden Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Kan någon lite enkelt försöka förklara vad det är för matematiska grejer som Beal använder för att ta igen proffsens egde? Citera
parre Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Jag vill härmed annonsera att jag accepterar stejkning för att möta antingen Beal, The Corporation eller enskilda medlemmar ur The Corporation. Stejkaren ansvarar för nödvändiga finansiella medel (cirkus 10 miljoner USD), kontakt med berörda spelare samt betalar resa, hotell och övriga utgifter (mat, strippklubbsbesök) under tiden som jag befinner mig i Las Vegas. Av de pengarna jag vinner får stejkaren 75% i retur. Resten tar jag för besväret. Förlorar jag så är det stejkarens problem. Citera
Othello Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Jag vill härmed annonsera att jag accepterar stejkning för att möta antingen Beal, The Corporation eller enskilda medlemmar ur The Corporation. Jag har läst Harmans kapitel i SS2, så jag har en bra "read" (bokstavligt talat en read) på henne om du behöver veta något. Holla at me. Citera
Supertequila Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Matte_Maiden Skrivet: 2006-02-25 20:39:55 Tråd: -------------------------------------------------------------------------------- Kan någon lite enkelt försöka förklara vad det är för matematiska grejer som Beal använder för att ta igen proffsens egde? Jag kan försöka, men du får ursäkta om jag inte riktigt förmår/förstår själv. Beal har valt att spela heads up limit. Detta är den speltyp som han anser lättast kan underkastas strikt logiska regler, genom att den psykologiska aspekten (bluff) är minimal jämfört med t ex no limit. I limit heads up handlar det i princip om att få rätt kort, och spela dem på rätt sätt. Det som försvårar optimalt spel är det faktum att du inte känner till motståndarens hålkort. Med andra ord ska man tillämpa strikt logik med bristfällig information. Vad Beal har gjort är att han har gjort simulationer med alla tänkbara starthänder gentemot genomsnittshanden (Q7o) för att få fram vinstprocent preflop. Det är väl relativt enkelt. Men därefter har han utarbetat invecklade logaritmer som i princip ska täcka alla sorters spel med alla sorters hålkort och alla sorters bräde och beräkna proffsens hålkort baserat på den information som ges allteftersom, lite som en schackdator. Hur han ska spela varje gata och kort har han räknat fram genom att köra ofantligt många simulationer i bankens datorer för att få fram ett rättvist statistiskt värde och därigenom tillämpa logisk bästa lösningen (raise, fold, syn). Han räknar kallt med att genom detta ska han i första hand få övertaget mot proffsen. I andra hand tänker han sig att om han inte får övertaget så är han åtminstone jämlikt med dem, men att han ändå genom att köra på ofantligt höga limits ska se till att enbart svängningarna som självklart förekommer i spelet, ska knäcka proffsens bankroll. Han räknar med att svängningarna hamnar nånstans på plus minus 10 mille. Han har inte lyckats med det, trots att han till o från vunnit runt 10 mille fr proffsen, men totalt ligger han back. Detta kan bero på att Beal trots sin begåvning ändå inte är en dator, och därför inte fattar logiskt o statistiskt rätt beslut på varje gata. Citera
Staahla Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Men därefter har han utarbetat invecklade logaritmer som i princip ska täcka alla sorters spel Är motmedlet mot hans logaritmer att använda sig av exponentialfunktioner? Citera
Baloos Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Är motmedlet mot hans logaritmer att använda sig av exponentialfunktioner? Jag brukar inte använda mig av omanliga smileys, men nu gör jag ett undantag. Citera
Supertequila Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Staahla Skrivet: 2006-02-26 02:20:10 Tråd: -------------------------------------------------------------------------------- Supertequila skrev: Men därefter har han utarbetat invecklade logaritmer som i princip ska täcka alla sorters spel Är motmedlet mot hans logaritmer att använda sig av exponentialfunktioner? Schhhhhh.... prata inte öppet om det här. The Corporation uppskattar inte att du avslöjar deras botemedel, och med så mycket cash i spel vete gudarna vad Brunson o co gör för att tysta ner dig Citera
Matte_Maiden Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Tack för beskrivningen, verkar vara tuffa grejer! Citera
Hjort Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Är motmedlet mot hans logaritmer att använda sig av exponentialfunktioner? Jag är precis full nog för att nästan uppskatta det där. Ge mig tio shots till så blir det ett lol. Originalinlägget kan jag bara gråta över, som tur är är jag lite för full för det men skulle jag se det oskyddad av spritdimmor så blir det fosterställning och djupa hulkanden. Citera
Supertequila Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 ok ok ok... lite seg i huvet när jag skrev det där... ersätt logaritmer med algoritmer Citera
rennik Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Michael Craig har skrivit en artikel om sista matchen, den mellan Beal och Ivey, som slutade med att Beal förlorade 10 miljoner dollar. Tyckte den var rätt underhållande, fast roligast var kanske att Ivey stirrade ner Craig, som satt vid bordet med dem, så mycket att han flyttade sig till en annan stol: "Are. You. Showing. These. Notes. To. Andy?”. Också intressant att se att Erik Sagström var aktuell att spela för proffsens räkning. LÄNK: http://www.bluffmagazine.com/Magazine/2006_05_86.asp Citera
kharma Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Är det bara jag som tycker att hjort är onödigt drygt rätt ofta, "the god of the moderators..." Citera
kfluffie Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Är det bara jag som tycker att hjort är onödigt drygt rätt ofta, "the god of the moderators..." På tal om? Men ja, han är ganska dryg. MVH //KF Citera
The Grand Bark Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Är det bara jag som tycker att hjort är onödigt drygt rätt ofta, "the god of the moderators..." Du har ksatat om bokstäverna lite, skall vara: "the mod of the goderators..." Citera
Recommended Posts