Gå till innehåll

Bankrulle för heads-up?


wizzo

Recommended Posts

Tänkte höra om det är nån som har en vettig siffra på rulle för enbart heads-up? Räkna med att man är en vinnande spelare (ja, annars måste ju rullen va obergränsad ;) ) men endast marginellt, säg att man vinner 50-55% av matcherna i snitt. Antar att man behöver en hel del inköp ändå för att inte gula?

 

Ber så HEMSKT mycket om ursäkt om detta redan har diskuterats vilket jag antar att det har gjort. Men jag har verkligen försökt att söka och inte hittat nåt...möjligt att jag är en sökmotoridiot :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banrulle = jättestor.

 

Jag brukar spela mycket HU mot kul människor för att jag tycker att det är kul. Vi brukar spela 25/50 i NL/PL-spel med 5000 i startmarker. Det är inga som helst problem att gå 6 matcher minus utan att spela speciellt dåligt. Det är helt standard att gå från 1-6 till 7-7 i matcher och liknande. Variansen är jättestor.

 

Däremot så är ju rejken svårslagen i HU cashgames, men är du riktigt vass så borde edgen vara stor nog för att det inte ska spela någon större roll. En kass spelare på ett HU-bord är en guldgruva eftersom du inte behöver dela fiskens pengar med någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vänner,

 

Spelar inte Ector sjukt högt på HU SnG? Jag har för mig att han postade några händer från en $1,000 HU SnG.

Jo jag hittade den tråden men är intresserad av hur många inköp man bör ha för att klara swingsen.

Förövrigt har jag för mig att han skrev att han egentligen inte hade rulle nog att spela så högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att jag själv spelar enbart HU Sit & Go just nu så har jag letat efter något riktmärke för BR.

 

I mitt sökande hittade jag då en sajt på nätet (minns ej adressen) att man bör ha ca 20 inköp för att inte riskera att gå gul. Detta gällde då endast om man hade en winrate på 70%. Om man vann mindre än 70 % menade dom på att det inte var värt att spela då variansen blir för stor.

 

Vet inte om detta är något man ska gå efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 inköp låter sjukt lågt. Det kanske fungerar om det handlar om småpengar och man inte börjar må dåligt när man torskar halva rullen en dag.

Om man räknar med ett stort övertag och möjlighet att gå ned i nivå när man kommer under 20 inköp så låter det inte alls särskilt lågt. Sen vet jag inte hur praktiskt det är att räkna så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 inköp låter sjukt lågt. Det kanske fungerar om det handlar om småpengar och man inte börjar må dåligt när man torskar halva rullen en dag.

Om man räknar med ett stort övertag och möjlighet att gå ned i nivå när man kommer under 20 inköp så låter det inte alls särskilt lågt. Sen vet jag inte hur praktiskt det är att räkna så.

 

Ok, men om man planerar att gå ner i nivå så fort man ligger back ett eller två inköp så skottar man i mina ögon och då gör det ju ingen skillnad om man har tjugo eller fem inköp. Man sätter ju ändå bara två av dem på spel på den nivån man ska skotta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju lite på nivå och ens ekonomiska situation i övrigt.

 

Ska du spela HU NL50 och kan sätta in mer pengar ifall du gular är ju 20 inköp tillräckligt. Vill du spela HU NL400 och inte har råd att sätta in det du förlorar (rätt få människor har ju 8000 USD skräpandes som de kan dega in utan vidare) så är det en jättedålig idé.

 

Känns inte som om bankrulle spelar någon större roll sålänge du spelar lågt och kan sätta in mer pengar ifall du gular. Men ska du spela seriös HU NL mot bra aggromotstånd skulle jag nog i alla fall vilja ha en 100 inköp i rullen, det är lättgulat HU. Är ju inte ovanligt att highstakesproffs har svingar på 10-20 inköp när de spelar shorthanded, så variansen blir ju stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 inköp låter sjukt lågt. Det kanske fungerar om det handlar om småpengar och man inte börjar må dåligt när man torskar halva rullen en dag.

Om man räknar med ett stort övertag och möjlighet att gå ned i nivå när man kommer under 20 inköp så låter det inte alls särskilt lågt. Sen vet jag inte hur praktiskt det är att räkna så.

 

Du tänker fel. Du måste krossa motsåndet för att kunna sätta dig med 5% av rullen. Problemet med att gå upp och ner i nivå mycket efter hur rullen utvecklas är att dina vinster kommer i snitt på en lägre nivå än vad dina förluster kommer på.

 

Det finns en bra artikel i nått tidigt nummer av Poker Magazin som tar upp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...