Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Manny mäneschmänt?

en kompromiss kan vara att diskontera framtida insättningar.. dock inte med en årlig ränta på 10% utan kanske snarare med en månadsränta på 10%. Det har jag experimenterat lite med, o det funkar rätt ok.

• Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ni pratar om att skulle jag gula kan jag sätta in pengar igen och bygga upp en ny BR. Jag kan väl iof bara relatera till mig själv, men skulle jag gula så hade jag nog knappast satt in pengar igen.

Att sätta in $500 för att börja spela NL25 känns inte så aktuellt. Jag tror de flesta spelarna med tämligen stor BR, säg iaf +$50k dels hade fått gå igenom riktigt många månader av dåligt spel men även haft riktigt stora problem att motivera sig för att börja spela på en såpass låg nivå igen. Br är det viktigaste som finns för en poker spelare, vilket implicerar att alla borde ha en väldigt bra money-management för att kunna forsätta spela.

Sen är de klart en väldigt storskillnad vilken nivå man gular på, det är inte så jätte många som har ett parhundratusen som ligger och dammar någonstans som de kan sätta in på ett pokerkonto, däremot är några tusen inte omöjligt för de flesta människor.

Postad
är väl bättre att man går ner 1 nivå när man halverat rullen, istället för att gula?

Ja.

Det är ju här som money management kommer in. Har man en sund money management så löper man ju så mycket mindre risk att gula.

För personer med en "flytande" br så är det här inte lika intressant. Jag skulle tro att andelen vinnande spelare i den här kategorin är mindre än i kategorin som går ner i nivå.

• 3 weeks later...
Postad
Eller så gör man som jag. Skaffar sig ett nattjobb som cnc-Operatör(typ jobb 1 min/h) samtidigt som man lirar poker på datorn! smart va!....iallafall om man vinner på pokern :oops::lol:

Ännu bättre: Jobba sovande natt på gruppboende, samt cnc-operatör eller motsvarande dagtid. Två heltidsinkomster plus påkerinkomst. :)

• 2 months later...
Postad
En Br på 30.000$ är nog en säker rulle att ha inne när man lever som proffs. OCH att man plussar stadigt bra under ett helt år. Och att man kan ta ut minst 2kdollar varje månad

Tycker det låter väldigt lite.

När du är Proffs så känns det som ett 30-inköpsregeln är lite i lägsta laget.

Då vill du nog ha 50-100 inköp iaf. Du har ju lixom inget annat att backa upp på.

Sedan att dra in 2k$ per månad låter också väldigt lite.

Tror det var Heltok som skrev att han har pengar upplagda för 6 månader ifall Pokern skulle skita sig eller ifall något annat skulle komma ivägen.

Läs tråden "Gud mitt jobb är så tråkigt" (eller något dy.)

MVH

//KF

Postad
En Br på 30.000$ är nog en säker rulle att ha inne när man lever som proffs. OCH att man plussar stadigt bra under ett helt år. Och att man kan ta ut minst 2kdollar varje månad

När du är Proffs så känns det som ett 30-inköpsregeln är lite i lägsta laget.

Han sa väl inget om NL1000-grindande? För NL400 och NL200 är det ju 75 respektive 150 inköp.