Gå till innehåll

Är det optimalt att låsa denna tråden?  

113 medlemmar har röstat

1. 1. Är det optimalt att låsa denna tråden?

Recommended Posts

Postad
Som sagt, du får tycka vad du vill. NU testar vi det nya systemet SEN utvärderar vi. Kommer vi fram till att det är bättre att hantera bonusfrågorna på något annat sätt byter vi EFTER februari månad är slut.

Fine. Ni styr med regler vad som skrivs, när det skrivs och hur det skrivs.

Postad
Som sagt, du får tycka vad du vill. NU testar vi det nya systemet SEN utvärderar vi. Kommer vi fram till att det är bättre att hantera bonusfrågorna på något annat sätt byter vi EFTER februari månad är slut.

Fine. Ni styr med regler vad som skrivs, när det skrivs och hur det skrivs.

Yeah! Fight the system!!

Postad
Agree with Nusseman!

1. Det förlorar hela Konceptet för Bonusforumet.

2. Tråden skulle bli onödigt lång efter ett par månader.

1. Spela roll? Om man gillar B2B-nätverket tror jag man föredrar en stor tråd med en lista istället för 25 trådar. I vissa fall fungerar det bättre med stora trådar och ibland inte. Förstår inte den här attityden "Nu har vi bestämt så och då kan vi inte göra något annat." Varför inte ta det bästa från två olika sätt? Kolla i listan efter B2B-bonusar, hitta någon man gillar, klicka bakåt och kolla tråden för just den specifika bonusen. Förstår inte problemet :S

2. Nej. Om det är en lista för B2B-bonusar så ska det bara postas listor på B2B-bonusar. Eller en lista. Trådskapar kan väl editera sin första post i takt med att folk tipsar om fler bonusar?

Sedan har jag ett bra tips till moderatorer som tycker det är svårt att göra alla nöjda. Lägg er i så LITE som möjligt ;)

Postad

För tredje gången då: Nuvarande system är ett försök. Efter försökstiden, som är februari månad, ska vi utvärdera för att se om det är ett bra system. Tills dess ber vi er respektera förutsättningarna under vilka försöket genomförs

Sedan har jag ett bra tips till moderatorer som tycker det är svårt att göra alla nöjda. Lägg er i så LITE som möjligt ;)

Ja, då blir ju det fåtal som vill ha ett ostrukturerat forum glada men resten då?

Postad

Ja, då blir ju det fåtal som vill ha ett ostrukturerat forum glada men resten då?

Struktur är bra. Att låsa felfria och intressanta trådar som folk vill läsa är inte bra och är väl ingen bra struktur. Speciellt inte när enda anledningen är att "vi ska testa att köra såhär tills månaden är slut". Varför då?

Vill inte skapa irritation, men seriöst, det fanns verkligen inget fel i den tråden som skapades. Nu när vi äntligen fått vår egen sektion och visade fina initiativ med listor och bonustrådar så låses de bara för du/pokerforum crew inte hade tänkt så från början?

Prova att tänka: "Är det något som är så fel med denna tråd att jag måste använda min makt?" istället för "Stämmer detta överrens med min och QoS plan?"

Postad

Om vi har en frivillig som uppräthåller en B2B-bonussamlingstråd, så javisst, då kan vi tänka oss det. Någon som vill offra en timme varje dag?

Sedan måste vi nog fundera på om det är ok med bara en B2B-tråd, varför skall det nätverket specialgynnas. Den tråden borde i så fall omfatta samtliga nätverk, alternativt så skall någon vara ansvarig för samtliga nätverks bonustrådar...

Postad

Problemet med en lista av det slaget som föreslagits är just att det kräver att den som startat listan kan hålla den uppdatera efter som inte alla kan editera en post.

Av erfarenhet från t ex FAQerna så vet vi att det inte är hållbart i längden varför vi försöker hålla oss till en tråd per bonus tanken.

Om någon känner ett stort engagemang för att hålla ordning på stora bonustrådarskicka gärna ett mail till feedback@pokerforum.nu så får vi se över det hela om vi tror att det går att genomföra på ett praktiskt bra sätt.

Enjoy! :)

- QoS

Postad
Om vi har en frivillig som uppräthåller en B2B-bonussamlingstråd, så javisst, då kan vi tänka oss det. Någon som vill offra en timme varje dag?

Sedan måste vi nog fundera på om det är ok med bara en B2B-tråd, varför skall det nätverket specialgynnas. Den tråden borde i så fall omfatta samtliga nätverk, alternativt så skall någon vara ansvarig för samtliga nätverks bonustrådar...

Varför inte se vad som händer och om folk är intresserade av andra nätverk också? Det finns en anledning att vissa trådar skapas och blir populära. B2B-tråden ska specialgynnas för att det tydligen är folk som är extra intresserade av B2B-sidor och deras bonusar. Någon mer anledningen förstår jag inte varför det ska behövas.

Och ja, en frivillig som uppdaterar sidan regelbundet är väl ett måste. Dock förstår jag inte varför du skriver "varje dag" i fetstil som om det vore ett självklart måste? Måste ni verkligen ha regler om allt?

Haha okej, känns som jag är väldigt oomtyckt av crew nu, men vad är det här? :D Alltså, en kille skapar en tråd, visar intresse att uppdatera tråden när det behövs, folk blir intresserade och direkt kommer Nusse med "Kanske när februari är slut, vi har BESTÄMT att vi ska köra vår grej en månad, oavsett hur bra förslag och initiativ ni själva gör." Sedan kommer gdaily och är lite ödmjukare, men med en stark regel att den ska banne mig skötas VARJE DAG för att få existera. Ni låter så arga att vi ifrågasätter eran metod. Ert enda argument hittils är att ni ska köra eran stil för det är den som ni planerat. Och det tror jag ni förstår ifrågasätts?

Känns som ni har någon slags djävul i huvudet som säger åt er att användare inte får eller kan ta egna inititav utan en regeltråd på 14 A4-sidor om hur allt ska skötas.

Ni har ju gjort det här så jävla bra med en egen sektion och en mall om hur en bonustråd ska se ut. Låt QoS ändra rubriker som han brukar och lås trådar som inte hör hemma här. Men den här känslan av att jag är på dagis med admin som dagisfröken gillar jag verkligen inte.

Postad

joeki, det är klart att du ska komma med synpunkter, det blir du inte hatad för! :)

Det har som sagt varit en pill och mycket modererande med bonusgruppen och bonustrådarna som gör oss lite griniga. :)

Men det är som sagt en rad praktiska skäl till varför det är tveksamt att det kommer att fungera, men hittar vi någon som är villig att pröva så vore det klart intressant.

- QoS

Postad

Tack QoS ;)

Det som jag blev mest förundrad över var att Nusseman verkade irriterad och verkade tycka alla var pucko för att de inte fattade trots hans tre upprepningar. Hans enda argument har bara vart att "det är såhär vi kör nu". Tycker inte att man kan bli förvånad över reaktioner då. Och sedan att gdaily i princip försöker skrämma iväg förslaget genom att påpeka att det blir åtminstone en timmes jobb om dagen. Vad är det för skitsnack?

Men men, det här blir väl bra till slut med QoS ambition. Bra att ni fick ur er något om att listor och FAQer brukar fungera dåligt så man förstår lite bättre. Tror att det inte skulle vara katastrof om en bonus blev uppdaterad en eller två dagar för sent dock. Och med tanke på detta forums storlek tror jag det inte skulle dröja länge förrän någon tipsade om ändringar.

Postad

Fortfarnde ingen frivillig som anmält sig. ;)

Ett litet klargörande om vi hittar någon som verkar engagerad så kör vi eventuellt igång ett försök som tidigast först efter denna testperiod för Bonsugruppen.

- QoS

Postad
Det som jag blev mest förundrad över var att Nusseman verkade irriterad och verkade tycka alla var pucko för att de inte fattade trots hans tre upprepningar.

Verkligen inte. Jag försöker bara förklara att vi just nu utför ett försök med ny struktur på bonusdiskussionerna, enligt forummedlemmarnas önskan. Under den perioden kommer vi hålla fast vid de ramar som är uppställda, just för att kunna testa dem. Är det så konstigt? Det är liksom så försök fungerar, att man inte ändrar förutsättningarna för försöket förrän det är avklarat. Vi är intresserade av er feedback både under och framförallt efter försöket men vi kommer inte ändra strukturen på bonusupplägget två dagar in i försöket, i alla fall inte när försöket än så länge fungerat bra.

Men men, det här blir väl bra till slut med QoS ambition.

QoS, gdailys och min ambition är samma. Ingen har sagt att vi inte kan tänka oss att testa din modell. Vi har bara sagt att vi inte kommer testa den nu, eftersom vi för tillfället testar en annan modell. Blir vi och ni inte nöjda med den måste vi såklart leta vidare efter bättre alternativ och i så fall kan mycket väl din variant vara ett gångbart alternativ.

Postad

Det som jag blev mest förundrad över var att Nusseman verkade irriterad och verkade tycka alla var pucko

:D

När du varit här ett tag kommer du att bli mycket mer förvånad över de gånger Nusseman INTE är irriterad (eller snarare förbannad) och tycker alla är puckon.

Han ramlade ner i en adrenalingryta då han var liten... :lol:

Postad
Fortfarande ingen frivillig som anmält sig. ;)

Ett litet klargörande om vi hittar någon som verkar engagerad så kör vi eventuellt igång ett försök som tidigast först efter denna testperiod för Bonsugruppen.

- QoS

Det är smidigare om alla kan uppdatera den. Bonusmallen behöver inte vara helt perfekt hela tiden. Är den bara någorlunda uppdaterad av medlemmarna så kommer den uppnå sitt syfte, som en översiktsbild av b2b-bonusarna.

Fler tillsammans gör ju ett mindre tidskrävande arbete per person, i synnerhet då det gäller bonusmallen vars ifyllande är simpelt som tusan. Svårare dock att hitta bonusarna utifrån, vilket är en anledning till att låta uppdateringar skötas av alla.

Postad
Det är smidigare om alla kan uppdatera den. Bonusmallen behöver inte vara helt perfekt hela tiden. Är den bara någorlunda uppdaterad av medlemmarna så kommer den uppnå sitt syfte, som en översiktsbild av b2b-bonusarna.

Fler tillsammans gör ju ett mindre tidskrävande arbete per person, i synnerhet då det gäller bonusmallen vars ifyllande är simpelt som tusan. Svårare dock att hitta bonusarna utifrån, vilket är en anledning till att låta uppdateringar skötas av alla.

Det går som sagt inte att låta uppdateringen skötas av alla, eftersom det endast är författaren av första inlägget, samt vi moderatorer som har rätt att editera det inlägget. Eller har jag missförstått hur du menar att uppdateringen ska gå till?