Gå till innehåll

NLT - Skräpkort från SB/BB blir TP


Recommended Posts

Hamnar ofta i situationer där jag checkar från BB eller synar från SB i en ohöjd/miniraisad pott och träffar TP på flop med rätt många spelare kvar i handen. Vet inte riktigt hur jag ska spela, här kommer ett exempel...

 

 

***** Hand History for Game 347608XXXX *****

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, February 01, 13:19:27 EDT 2006

Table Table 65039 (6 max) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: jimmylg ( $18.45 )

Seat 4: msgtjj ( $18.80 )

Seat 5: Taxa_dk ( $48.10 )

Seat 6: HERO ( $21.75 )

Seat 3: killaK51 ( $23.40 )

Seat 1: OSTEL ( $11.50 )

HERO posts small blind [$0.10].

OSTEL posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 2s 9s ]

jimmylg calls [$0.25].

killaK51 folds.

msgtjj calls [$0.25].

Taxa_dk calls [$0.25].

 

HERO calls [$0.15]. Syn med de flesta händer i detta läge då jag har motiverande pottodds...

 

OSTEL checks.

** Dealing Flop ** [ 9d, 5h, 8s ]

HERO ???

 

 

Vet inte riktigt hur jag ska spela denna hand, beta är väl ganska naturligt men hur mkt, och hur agera om jag får 1-3 syner och turn visar ett kort högre än min 9a? Hur bemöta om ngn slår om?

 

Reflektioner och funderingar tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle betta pott eller strax över. Du vill inte ha fler kort.

 

Får du syn och ett överkort kommer skulle jag checka ner, alternativt lägga in halvpott bet eller något åt det hållet, och sedan checka river om du får syn igen.

 

Om du får omslag skulle jag antingen syna/lägga. Beroende på vilken typ av spelare jag möter och hur stort raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle betta pott eller strax över. Du vill inte ha fler kort.

 

Får du syn och ett överkort kommer skulle jag checka ner, alternativt lägga in halvpott bet eller något åt det hållet, och sedan checka river om du får syn igen.

 

Om du får omslag skulle jag antingen syna/lägga. Beroende på vilken typ av spelare jag möter och hur stort raise.

 

Ursäkta, men är man inte extremt weaktight med detta spel? Du ger ju bort potten med check på turn 4 gånger av 5.

 

Check/Raise på floppen brukar fungera bra. Iaf på den nivån du lirar. Blir du då höjd igen vet du att du är slagen, får du syn så har du i princip alltid bäst hand. Men något fler kort måste han få betala för, så beta vidare säg 75% av pot på turn. Vinner du potten redan på floppen har du ändå dubblat din vinst om han skulle beta pot.

 

Skulle ingen beta på flop så autobeta säg halvpot på turn, checka/syna river vid syn om det inte kommit monsterscarecards. Så ser mitt spel oftast ut iaf, vilket brukar fungera hyggligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...