Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har lirat ganska mkt 1/2 på party med framgång och lyckats grinda upp en tillräcklig rulle för att testa 2/4. Efter ca 5 sessioner med ett resultat på typ -4BB/100 (drygt 1000 händer) har jag beslutat att trappa ner och utvärdera. Nedan är ett typistkt läge jag utsätts för. Har ingen read trots att jag endast spelar ett bord. (Är ganska kass på att få någon read på folk om de inte visat upp någon hand.) Men folk på 2/4 är i allmänhet mkt aggresivare än på 1/2 så A :club: är inte helt otänkbart på UTG+2. Det skulle vara kul att få någon kommentar av duckstab eftersom du verkat etablera dig på 2/4 på party.

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is BB with Q:spade:, A:spade:.

UTG calls, 1 fold, UTG+2 calls, 3 folds, CO calls, Button calls, SB completes, Hero raises, UTG calls, UTG+2 calls, CO calls, Button calls, SB calls.

Flop: (12 SB) 7:club:, 3:club:, Q:club: (6 players)

SB checks, Hero bets, UTG folds, UTG+2 raises, CO calls, Button folds, SB folds, Hero 3-bets, UTG+2 caps, CO calls, Hero calls.

Problemet här är, som jag ser det, kallsynaren. I min erfarenhet betyder kallsyn på party nötfärgdrag till 70%. Resterande andel består av TPGK och idioter som vill se om deras PP eller MPTK håller. Eftersom jag håller en Q är chansen för kallsynaren har TPGK reducerad och därmed ökar sannolikheten för att han sitter på A :club:. Detta reducerar i sin tur sannolikheten för att UTG+2 drar och ökar riksen för att jag är slagen och drar så gott som dött. Rätt att trebeta ändå?

Turn: (12 BB) 6:heart: (3 players)

Hero checks, UTG+2 bets, CO calls, Hero ?

Nu ligger jag som vanligt brunt till. Jag har en legitim hand men är sannolikt uppe mot en hand som är mkt starkare är min och ett drag till nötterna som sitter ca 20% av fallen. Potten är dock stor så vad fan gör jag?

Förresten, vad hade ni gjort om kallsynaren foldat på flop?

Postad

Gå inte lös så hårt på floppen, du måste ändå bara folda om det kommer något jobbigt på turn. Spara höjningarna tills dess så kanske du kan få bort något färgdrag. Som du gör nu så vinner antagligen nötfärgdraget mer än dig på floppbetandet.