Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej kära PF-vänner,

jag vet inte varför jag gör det här eller var någonstans det ska leda men jag satt precis framför datorn och fick den inte helt otrendiga idén att, återigen, börja skriva dagbok. Har gjort ett par försök tidigare men har inte klarat av att hålla borta tilten när downperioderna kommit och därigenom slutat skriva. MEN, skillnaden nu är att den här förmodligen inte kommer fokusera lika hårt på enbart pokerspel utan minst lika mycket annat smått och gott. Mitt grava spelberoende, min allmänna storhet o.s.v. o.s.v. Inget sida upp och sida ner med godtyckliga handhistoriker utan (förhoppningsvis) lite läsvärda saker också.

Såå, det har gått ett tag sen senast så en liten presentation kanske sitter fint så ni får pejl på läget.

Jag är 18, snart 19 år. Fick som sjukt liten snorunge diagnosen "fantastiskt begåvad" och började därför skolan ett år tidigare, studenten avklarades med andra ord i somras och inte nu till sommaren. Universitetsstudier hägrar (förmodligen uppsala/medicin) men dit är det nog ett par år, efter 12 års slappt lösdriveri i skolan förtjänar man såklart ett par års vila från studier.

Bor i lägenhet i centrala Karlstad, stor etta på 60kvm. Bostadsrätt dessutom, som jag sen i somras olovligen hyrt i andra hand av storebror. Nu har dock bostadsrättsföreningen, med grannen i spetsen, "kommit på" oss så tanken är att jag ska köpa den nu. Innan dess måste jag dock ordna ett privat möte med vicevärden i föreningen, som passande nog råkar vara en av mitt livs stora antagonister - tant ovan nämnd granne. Detta möte skulle jag ordnat med henne för en vecka sedan men ännu inte orkat komma till skott, om dagboken finns kvar den dag jag tar mitt förnuft till fånga och går dit kommer det nog skrivas en del om det.

Lägenhet -> Hyra -> Utgift -> Inkomst -> Jobb.

Jobb har jag till viss del, kan man säga. Tanken (enligt mor och far) är att jag ska åka runt till diverse arbetsgivare och försöka hora till mig ett jobb. Tills dess jobbar jag knapp halvtid ute på mor och fars lantgård, med storebror som arbetsgivare. Jajemen. "Tjuruppfödare" titulerar han sig själv, så jag antar att jag officiellt jobbar halvtid som "dräng". Nåväl, drängandet räcker till att betala räkningar plus mat om jag äter billigt och lever snålt. Äta billigt och leva snålt har tyvärr aldrig varit min grej så jag tvingas förlita mig på att vardagsslaskandet regelbundet bidrar med extrapengar.

Vardagsslaskande var det, ja. Poker. Jag har tidigare alltid spelat efter alla självklara lagar som finns på detta forum. Rulle för att klara den där veckan då man förlorar 75 inköp om man har tur. Den där veckan som kommer, ni vet. Den som alla pratar om. Den som man är en naiv n00b om man varken hunnit uppleva eller tror på att man ens kommer uppleva den. Efter att under ett år, dag efter dag, fått läsa att "har man inte skitmånga inköp i rullen och grindar samma nivå i månader innan man flyttar upp så är man oseriös och kommer gula allt man äger och har" så insåg jag till sist att det där med bankrulle är inget för mig. Fuck it då, jag är inte en seriös pokerspelare. De enda seriösa pokermålen jag har är ändå dels att spela WSOP (är fortfarande för ung) och dels att sitta ner med $40000 på ett av primas 200/400-bord och sen gå in i RaMz internetnicktråd och läsa alla inlägg där folk undrar vem jag är (lär inte ha guts för det på ett bra tag så det kan också vänta).

Då fick vi det avklarat. Jag är enligt forumets normer en oseriös spelare som kommer gula så någon "BR Start: $x'xxx, BR Slut: $xx'xxx'xxx" kommer ni inte se här i.

Till själva spelandet, vad spelar jag? Ja, seriöst (oseriöst, reds. anm.) sett så har jag spelat NLT mellan $0.25/0.50 och upp till som högst $2/4 samt PLO $0.25/0.50 och en del $0.5/1. Det här innefattar dock tider då jag rört mig med så stora onlinerullar som, hör och häpna $2000. Idag har jag allt som oftast en rulle på $0 och trycker in pengar på någon sajt när jag känner för det, spelar tills jag tröttnar och tar ut.

Två saker skiljer dagens spelande mot hur det såg ut för ett par månader sen (då jag hade poker som enda inkomstkälla):

- Jag spelar enbart när jag är sugen. Tidigare kunde jag sitta och grinda trots jag tyckte det var skittrist, bara för att jag kände mig tvingad att komma upp i en rimlig "dagslön".

- Istället för att multitabla och grinda ABC-poker lirar jag i regel 2 bord med PO i bakgrunden och försöker spela så bra poker som möjligt. Har funnit att det är både utvecklande och stimulerande att leta svagheter att hacka på hos motståndarna istället för att bara behandla alla på samma sätt. Idén till detta ofog fick jag för bara någon vecka sedan när jag läste Dödarns dagbok i PM. För er som läst det syftar jag på just den handen där han har 88 eller liknande, sätter motståndaren på KK-QQ enligt ett långt resonemang och sen spelar ut honom vackert på A hög flopp. Lite småklyschigt men jag fick, liksom han, en liten aha-upplevelse av den handen och insåg hur sjukt jävla trist det är att sitta och 6-tabla utan reads. Sen dess har jag enbart spelat 6-manna 0.25/0.50 då jag för närvarande saknar gutsen att regelbundet riskera $100 eller mer på pure bluffs. :(

Nu blev det en ganska lång post. Särskilt underhållande vet jag inte om den blev men det kändes likabra att få alla eventuella frågetecken uträtade innan jag drog igång.

Jag får se om motivationen samt intresset/responsen finns för att hålla den här dagboken vid liv ett tag. Jag har ännu inte riktigt kommit på vad den ska handla om men tills vidare skriver jag det jag känner för att skriva, mest för att det är kul och förhoppningsvis för att, via godtyckliga handhistoriker, kunna skryta om vilken stor pokerspelare jag är.

Godspeed you! black emperor.

Postad
Till själva spelandet, vad spelar jag? Ja, seriöst (oseriöst, reds. anm.) sett så har jag spelat NLT mellan $0.25/0.50 och upp till som högst $2/4 samt PLO $0.25/0.50 och en del $0.5/1. Det här innefattar dock tider då jag rört mig med så stora onlinerullar som, hör och häpna $2000. Idag har jag allt som oftast en rulle på $0 och trycker in pengar på någon sajt när jag känner för det, spelar tills jag tröttnar och tar ut.

Eh, hur var det med den där enorma begåvningen?

För övrigt så är det bara personer som missuppfattat vad det handlar om som är paniskt fästa vid regler kring hur högt man "får" spela. Sunt förnuft räcker rätt långt.

Postad

This is what Im talking about. 8-)

***** Hand History for Game 3470899545 *****

$50 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 31, 15:31:56 ET 2006

Table Table 65934 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Zgld_ ( $53.10 )

Seat 2: gg476 ( $60.80 )

Seat 4: Purdie11 ( $83.60 )

Seat 6: whitewidow14 ( $42.37 )

Seat 3: harald87 ( $51.85 )

Seat 5: ttkm519 ( $30 )

whitewidow14 posts small blind [$0.25].

Zgld_ posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Zgld_ [ Kd Ah ]

>You have options at Table 66005 (6 max) Table!.

gg476 calls [$0.50].

harald87 calls [$0.50].

Purdie11 raises [$2.75].

whitewidow14 folds.

Zgld_ calls [$2.25].

gg476 calls [$2.25].

harald87 folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 9d, 2s ]

Zgld_ checks.

gg476 checks.

Purdie11 bets [$4].

Zgld_ calls [$4].

gg476 folds.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Zgld_ checks.

Purdie11 bets [$3].

Zgld_ calls [$3].

** Dealing River ** [ 2c ]

Zgld_ checks.

Purdie11 bets [$20].

Zgld_ calls [$20].

Purdie11 shows [ Ks, Js ] a pair of twos.

Zgld_ shows [ Kd, Ah ] a pair of twos.

Zgld_ wins $61 from the main pot with a pair of twos with ace kicker.

Postad

Eh, hur var det med den där enorma begåvningen?

?

Okej, jag erkänner, anledningen till att jag började ett år tidigare var att alla mina polare var födda -86. Eventuell begåvning underlättade endast studierna.

För övrigt så är det bara personer som missuppfattat vad det handlar om som är paniskt fästa vid regler kring hur högt man "får" spela. Sunt förnuft räcker rätt långt.

Ja, jo, det förstår jag nog till viss del. Möjligen tycker jag dock att alltför många på forumet lär sig det här med 30+ inköp osv och stirrar sig blinda på det. Till stor del var syftet med det jag skrev att bespara dagboken inlägg som "sluta ha en sån respektlös syn på pengar, ditt spel kommer underlättas om du skaffar en stabil online-BR." und so weiter.

Jag är övertygad om att godkända bankrullar är ett måste för alla seriösa yrkeslirare, därmed inte sagt att alla är det.

Postad

Nä, att skriva väluppdaterad dagbok verkade jobbigt. Att följa sin dagbok i dagboksforumet var lite som att se en solnedgång, fast i riktigt uppskruvat tempo. Men det kanske man borde förstått, parre whinade ju ganska friskt om det i sin dagbok för nån vecka sedan.

Hursomhelst, mitt samvete klarar förstås inte av att skriva en snusklång (med mina mått mätt) inledning/presentation och sen bara låta boken dö ut. Sjukt dåligt EV, känns som jag måste få ut mer av den presentationen än att dels få visa vilken stor pokerspelare jag är via en handhistorik, dels få se på när Hjort tar tillfället i akt att hacka lite på min begåvning. 8-)

Så jag provar att skriva lite för skojs skull, i brist på annat liksom. Ingen idé att sitta här och försöka låtsas att man har något skitviktigt att göra eller att man har en massa sköna polare att hänga med en tidig lördagseftermiddag. Däremot är det gästabud med middag och hela köret hos en kompis ikväll, sen ut på krogen som rallyhelgen till ära har öppet till 0300! Enda helgen på året som krogarna i stan stänger senare än 0200.

Rally förresten, sjukt vilket intresse det verkar vara kring det. Kan någon berätta för mig var exakt det roliga ligger i att under en hel februarihelg ligga under en gran långt-i-helvete in i en oändlig skog och dricka brännvin ur termos? Gör man för att få se enkelspråkiga bönder susa förbi i i 150 knyck var 5e minut? Jag menar, det är inte varmt ute. Det är kallt, skitkallt. Här sitter jag i lägenheten med herr Ågren vid min sida, fullt medveten om att jag snart måste pallra mig nerför trappen och gå 200 meter t/r till snabbköpet, i snorkyla, för att köpa mat. Så sitter det folk ute i skogarna dygnet runt och pimplar sprit med kronkräm mellan skinkorna. Men men, icke klaga, krogarna öppet till 03.00 hela helgen. Big up för Karlstad en helg om året!

Har blivit en hel del lösdriveri och slöande senaste dagarna, med små inlägg av poker. Jag har inte koll på resultatet men jag är upp i alla fall. $500 kanske, nåt sånt. Absolut inte fy skam då jag mest lirat 0.25/0.50, NLT och PLO men det kunde ändå varit mer, varit ett gäng bad beats men det får man ju alltid räkna med.

Den här morgonen började nice för övrigt, vaknade efter 12 nån gång av att en polare som sov här kollade på WPT. Förstod inte hur jag skulle hålla mig borta från att slaska lite på laptopen, så jag gick in på party och det första jag såg var ett 6-manna PLO50-bord med average pott på $35. Slask! Brukar annars ha som riktmärke att spela när jag ser average pott på över $15, ibland $10 om jag verkligen är sugen. Satte mig i vilket fall och jag vet inte, antingen var det ett par rejält packade amerikaner som fylleslasktiltade bort sina besparingar eller så var de bara riktigt usla. Slaskade ihop en stack på drygt $200 på mindre än en timme innan mina vänner hade gulat och slasket avtagit. Två nyckelhänder mot en riktigt stark spelare här nedanför, första handen var kanske lite onödigt att riskera stacken på en hand där jag aldrig leder stort (?) och många gånger t.o.m. kan vara underdog. Men han var så kass och mina kalla kort gjorde att jag inte orkade vänta. Rätt eller fel att trycka på (han var alltså rejält kass, man kan nog anta att han synar ner hela vägen på any pair). Andra handen gick ju av sig självt, mot samme sköne kille.

$50 PL Omaha - Saturday, February 04, 06:26:46 ET 2006

Table Table 66022 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Pnice555 ( $186.20 )

Seat 5: smnt1346 ( $146.51 )

Seat 4: Zgld_ ( $63.85 )

Seat 6: choussos ( $19.89 )

Seat 1: bluedynamo ( $96.25 )

Seat 2: erasers ( $49.50 )

erasers posts small blind [$0.25].

Pnice555 posts big blind [$0.50].

choussos posts big blind + dead [$0.75].

** Dealing down cards **

Dealt to Zgld_ [ As 7h Kc 9h ]

Zgld_ calls [$0.50].

smnt1346 raises [$2.75].

choussos calls [$2.25].

bluedynamo folds.

erasers calls [$2.50].

Pnice555 folds.

Zgld_ calls [$2.25].

** Dealing Flop ** [ 3h, 9d, 8h ]

erasers checks.

Zgld_ checks.

smnt1346 bets [$11.20].

choussos folds.

erasers folds.

Zgld_ raises [$44.80].

smnt1346 calls [$33.60].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Zgld_ is all-In [$16.30]

smnt1346 calls [$16.30].

** Dealing River ** [ Jh ]

Zgld_ shows [ As, 7h, Kc, 9h ] a flush, jack high.

smnt1346 shows [ Tc, 2d, Ac, Ah ] a pair of aces.

Zgld_ wins $130.95 from the main pot with a flush, jack high.

Game #3492381014 starts.

$50 PL Omaha - Saturday, February 04, 06:33:52 ET 2006

Table Table 66022 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Pnice555 ( $192.06 )

Seat 5: smnt1346 ( $80.11 )

Seat 4: Zgld_ ( $103.61 )

Seat 6: choussos ( $42.92 )

Seat 1: bluedynamo ( $94.50 )

smnt1346 posts small blind [$0.25].

choussos posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Zgld_ [ Qs 4d 5h 5s ]

bluedynamo calls [$0.50].

Pnice555 calls [$0.50].

Zgld_ calls [$0.50].

smnt1346 raises [$2.75].

choussos folds.

bluedynamo folds.

Pnice555 calls [$2.50].

Zgld_ calls [$2.50].

** Dealing Flop ** [ 5d, Td, 4s ]

smnt1346 bets [$9.50].

Pnice555 calls [$9.50].

Zgld_ raises [$47.50].

smnt1346 calls [$38].

Pnice555 folds.

** Dealing Turn ** [ 9c ]

smnt1346 checks.

Zgld_ is all-In [$53.11]

smnt1346 is all-In [$29.61]

** Dealing River ** [ 3c ]

smnt1346 shows [ Kc, 7s, Kd, 9s ] a pair of kings.

Zgld_ shows [ Qs, 4d, 5h, 5s ] three of a kind, fives.

Zgld_ wins $23.50 from side pot #1 with three of a kind, fives.

Zgld_ wins $171.72 from the main pot with three of a kind, fives.

Grymt steady lirare, va? :) Tänk om man fick samma uppvaknande varje morgon...

Nä, nu ska jag inbilla mig att jag har något viktigare att göra och därmed sluta skriva. Får se om det blir nån trevlig respons den här gången. :)

:club::diamond::heart::spade:

Postad
Två nyckelhänder mot en riktigt stark spelare

Inte för att jag är någon omaha lirare av klass, men i de där två händerna agera han i varje fall inte bra..

[i'rånIIIII] ;)

Ja, jag vet att ironi kan vara svårtolkat över internet samt att jag måste sluta vara konstant ironisk vad det än handlar om.

Postad
Två nyckelhänder mot en riktigt stark spelare

Inte för att jag är någon omaha lirare av klass, men i de där två händerna agera han i varje fall inte bra..

[i'rånIIIII] ;)

Ja, jag vet att ironi kan vara svårtolkat över internet samt att jag måste sluta vara konstant ironisk vad det än handlar om.

Jaja, orkade inte läsa hela texten förrut, men nu fattar jag..
Postad

Just vad detta forum behöver. En tomte som slaskar Omaha och skriver om icke-pokerrelaterade aktiviteter såsom rally och fylleri. Dessutom har han mage att kritisera bristen på respons, samt hänvisa till mig (dvs till Gud - se inlägg av FreeAgentFrog i min dagbok för närmare förklaring).

Fan, ungefär som att publicera Muhammed-bilder liksom.

Jävla fisk, hoppas du gular!

Postad
Just vad detta forum behöver. En tomte som slaskar Omaha och skriver om icke-pokerrelaterade aktiviteter såsom rally och fylleri.

Någon måste ju försöka upprätthålla den delen av forumet också nu när vår s.k. slaskparre fått för sig att han ska bli seriös. Funderingar på att läsa böcker, tightar svitentours i utbildningssyfte o.s.v. o.s.v. Usch. Vik hädan.

Rally i all ära, men när förlorade begreppet "fylleri" sin tidigare så starka relation till pokerspel? Förklara för mig hur jag inte ska kunna slaska efter vårt inplanerade och efterlängtade fylleslag, som jag inte sett röken av sedan nyår. Svårt blir det. :)

Dessutom har han mage att kritisera bristen på respons,

Nu är ju det där iofs en lögn. På sin höjd nämnde jag i förbifarten att det "vore trevligt med lite respons". Möjligen, möjligen kan jag under några ögonblick ha TÄNKT att "fan vad torra alla tysta muppar på PF är".

Jävla fisk, hoppas du gular!

Tack, tack! När började folk unna varandra missklonk på detta forum? 8-)

------------------------------------------------

Till något helt annat, jag hade nyss en ganska kul upplevelse.

Sitter framför datorn med lite blandade saker på datorbordet. En hel del cola- samt ölburkar. Pillade av "sprinten" eller vad det heter på en av burkara, ni vet vad jag menar. Fan vad skoj, en sprint att pilla med. Samtidigt ser jag en sån här liten böjbar kabel på 1 dm, ni vet såna som kablar är fastsnurrade av när man köper hi tech-prylar. Sträckte ut kabeln så den blev rak, böjde en liten krok i ena händen och hängde på sprinten. Gungade lite försiktigt med den. "Drog runt" kroken och tvinnade den i sig själv så att sprinten nu liksom satt fast, hängandes i en ögla. Vad jag nu gjorde var att jag fattade grepp i kabelns andra ände, höll den i högerhanden framför mina ögon och skakade lite på den så sprinten i andra änden gungade. Nu till det stora, det maffiga. Jag fick värsta lycko-/glädjeruset av det! Ungefär som en bebis som ser på när man skakar en skallra och lyser upp i hela ansiktet liksom.

Jag vet inte hur normalt det är för en 19-åring, men är det nåt sorts tecken på extremt låg intelligens eller vad, när livets plötsligt känns lättare för att man lyckats skapa en sån avancerad grej. Nåt sorts nirvana, liksom.

Ja ja, kändes värt att nämna. Kul att en sån menlös grej kan få en på ett sånt strålande humör, nu har jag dessutom ett verktyg att plocka fram när herr Ågren kommer på besök igen. Hm...PRV... om man skulle...

Postad

Ny vecka, nya mål. Eller, jag har väl inga mål egentligen men det låg bra i munnen.

Pokermässigt var det en riktig höjdarvecka. +$1300 på 90% 0.25/0.50-lir trots att jag varken lirat mycket eller lirat disciplinerat/grindat. Även fast det inte känns så har jag väl antagligen rushat en del, men tänker man tillbaka är det ju ändå "de där jävla idioterna med sjuka turen" som sitter fast i minnet.

Avslutade veckan igår med att småbakis sitta och slögrinda 0.25/0.50, både NLT och PLO, i en herrans massa timmar. När jag framåt kvällen inte pallade spela mer låg jag på +/- 0 och insåg att såhär kan det inte sluta. Man måste ju minst ha swingat $100 åt något håll efter ha lirat så länge. Plussar man $100 kan man säga till folk att man hade relativt kalla kort och lite missklonk men ändå grindade ner fiskarna på pure skill till sist och backar man $100 är det bara att förklara vilka sjuka bad beats man varit med om och säga att party är så sjukt riggat för fisken. Sagt och gjort, skulle precis göra standardskottet på BJ a'la $100 men en polare got me into shortstackpoker på $2/4 istället. EV! Med stor kunskap slaskade jag upp $100-stacken till $220 utan en enda showdown och la sedan ner med ännu ett fint dagsplus. Korten var kalla hela dagen men med hjälp av mina skills nöttes fiskmotståndet ner bit för bit, outplayed. Så att säga.

Pengar behövs, hursomhaver. Den 3:e mars (precis så man missade pokerkryssningen :() bär det av med 2 polare till chamonix i franska alperna. Kasino på hotellet och grejer så pengarna behövs, som sagt. Hoppas annars att denna resa går bättre än förra årets alpresa. Vi var 5 pers som drog till cervinia i italien under en vecka. Första kvällen var lugn som satan då vi var ganska trötta. Andra kvällen var jag och en polare sugen på att knalla ut en sväng på kvällen och se vad byn hade att erbjuda i nattlivsväg. Trötta och lata efter en dags åkning pallade inte de andra men vi knallade iväg med orden "det blir lugnt, vi ska bara ta en bärs och snacka lite så kommer vi sen". Timmarna som följde förklaras nog enklast med orden "krogrunga" samt "Vodka Red Bull". Jävlar så det slog. Minnet tryter sen men tydligen ska vi ha ramlat in frusna, nersnöade och framförallt rejält jävla packade runt 5-snåret. Klonk. Resten av resan kan sammanfattas med illamående, feber samt ingen åkning överhuvudtaget. Tilt.

Resten av inlägget tänkte jag ägna åt att förklara vilket helvete fenomenet "nattklubb/krog" är.

Krogen suger. Vem håller inte med om att det är förfesten som är värd besväret? Man sitter hemma i någons lägenhet med folk man själv har valt att hänga med och lyssnar på musik man själv har valt att lyssna på. Man dricker bira och snackar, stämningen är på topp och alla har kul. Sen helt plötsligt ska alla ut på krogen fort som fan. Ey, vi måste dra nu, det är värsta kön, det är snart fullt o.s.v. o.s.v. Ett jävla helvete är vad det är. Jag menar, grejen med krogen är ju att man betalar maximalt med pengar för att umgås med folk man inte vill umgås med samt lyssna på musik som man verkligen aldrig i helvetet skulle lyssna på av fri vilja. På brutal volym dessutom, så att föra en konversation med någon går inte.

Brudar är ett problem det också om man nu vill hålla sig med tighta starthandskrav. När man var 16-17 var det hemmafester som gällde och man satt i en soffa med en brud som var ett par år yngre än en själv och övertalade henne att det bästa såklart vore om vi gick ut en sväng eller varför inte upp i nåt rum på övervåningen. Tala i normal volym, inte en massa onödig konkurrens, inte en massa krav på discodans.

Sen så är det ju allmänt känt att det bästa som kille är att gå ner minst ett par år i ålder när man raggar. Dels får man ett psykologiskt övertag från början, dels säger den normala ekvationen att byter man ner sig i ålder byter man upp sig i kvalitét. Jag vet inte varför jag vill jämföra det här med "the gap concept", men någon logisk anledning finns det säkert.

I lördags var jag av okänd anledning på krogen igen för första gången sen julhelgen. Eller Karlstads studentkår, rättare sagt. Ett skitigt estethak men det enda ställe man kommer in på som 18-19-åring i Karlstad en lördag. Speciellt kul är det inte då man inte har något gemensamt öht med folket som är där men man vet åtminstone att man kommer bli packad när man går fram och beställer 4 stora och får höra "66 kronor" från bartendern. Bartömning, alltid något.

Var på en brittiskt inspirerad pub innan vi drog till kåren. Såklart fullt med en massa rellyintresserade, välklädda engelsmän överallt som hinkade bira. När jag hörde allt pratande kunde jag, hårt salongsberusad, inte undvika att lägga på min bredaste englanddialekt (stenhårt bajtad från football factory samt möjligen green street hooligans (se dem)) men fick inte den responsen jag ville ha. Inga casuals där inte, bara en massa rallytölpar utan genuint fotbollsintresse. :cry: Where ya from, maäit?

Nä nu får det vara bra.

Ledig i morgon, mer slask då och kanske några roliga HH's ( i syfte att skryta, naturligtvis).

Postad
Sen helt plötsligt ska alla ut på krogen fort som fan. Ey, vi måste dra nu, det är värsta kön, det är snart fullt o.s.v. o.s.v. Ett jävla helvete är vad det är. Jag menar, grejen med krogen är ju att man betalar maximalt med pengar för att umgås med folk man inte vill umgås med samt lyssna på musik som man verkligen aldrig i helvetet skulle lyssna på av fri vilja. På brutal volym dessutom, så att föra en konversation med någon går inte.

Instämmer!

Sen så är det ju allmänt känt att det bästa som kille är att gå ner minst ett par år i ålder när man raggar. Dels får man ett psykologiskt övertag från början, dels säger den normala ekvationen att byter man ner sig i ålder byter man upp sig i kvalitét.

Du har fattat galoppen!

Postad

Verkligen inte varit sugen på poker senaste dagarna så det har inte blivit många händer spelade. Egentligen ska jag inte spela alls när jag inte har den riktiga orken eller är sugen men liksom... vad ska jag göra som är så kul en vnlig tisdagskväll?

Satte in €200 på heypoker i dag och tänkte känna lite på motståndet där. Dels för att de hade en schysst sign up som ger €200 för 2000VIP, dels för att jag vill kunna slaska lite forumturneringar när tillfälle ges. :)

Eftersom jag inte hade det där spelsuget jag ska ha när jag lirar lirade jag såklart uselt. Började med en HU-SnG för €20 och fick omgående känna lite på riggen. Tog inte många händer innan jag ledde med 75% ac chipsen, sen torskade jag i tur och ordning all in pre med AK mot AQ, QQ mot A4 samt AK mot K4 där drygt halva stacken åkte in preflop och resten på flopp 543.

Tyckte poker blev ännu tristare men var tvungen att grinda tillbaka på lite NLT cashgame så att jag inte låg back när jag gav mig. Härlig idé. 8-) Nu verkar man bara kunna hämta senaste 50 händerna från heypoker men kort och gott kände jag mig tvingad att syna en €40 all in på turn in i en €15-pott med par + gut. Jag visste ju att han hade överpar (AA, trodde visserligen på QQ då low stakes-svenskar alltid vill check-syna hela vägen och ställa river oprovocerat med AA :) ) men synade bara för att jag "ville se om den kom". Jaja, det gjorde den inte och jag fick en liten fingervisning på hur jag spelar när jag inte är sugen.

Nåväl nåväl, pokerdagen slutade bra efter en trevlig omaha-slaskpott där avsaknaden av otur för en gångs skull infann sig.

Game # 242836868 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Eger"

Game ended 2006-02-07 23:05:20 GMT+01:00

Players:

wer1000 (EUR 36,80 in seat 1)

love2limp (EUR 13,00 in seat 2)

brandon24 (EUR 75,68 in seat 3)

JahGarn (EUR 62,70 in seat 4)

lol_lol (EUR 95,80 in seat 5)

krutrok (EUR 19,20 in seat 6)

Dealer: krutrok

Small Blind: wer1000 (0,25)

Big Blind: love2limp (0,50)

JahGarn was dealt: Jc - Kh - 9h - Jh

brandon24 Call (0,50)

JahGarn Call (0,50)

lol_lol Fold

krutrok Call (0,50)

wer1000 Call (0,25)

love2limp Raise (2,50)

brandon24 Call (2,50)

JahGarn Call (2,50)

krutrok Call (2,50)

wer1000 Call (2,50)

Flop 5s - Js - Tc

wer1000 Check

love2limp Check

brandon24 Check

JahGarn Bet (15,00)

krutrok Fold

wer1000 All-In (33,80)

love2limp Fold

brandon24 Call (33,80)

JahGarn All-In (44,70)

brandon24 Call (25,90)

Turn 5s - Js - Tc - Ah

River 5s - Js - Tc - Ah - 5d

brandon24 shows: As - 6d - Qh - Ts (two pairs, aces and tens)

JahGarn shows: Jc - Kh - 9h - Jh (a full house, jacks full of fives)

JahGarn wins: EUR 51,80 side pot (with a full house, jacks full of fives)

wer1000 shows: Qd - Kc - 7c - 8d (a straight, ace high)

JahGarn wins: EUR 113,40 main pot (with a full house, jacks full of fives)

Rake: EUR 3,00

:club::diamond::heart::spade:

Postad
Måste fråga om du fått nicket RayIV från Ray Jones IV, som spelar Ray i filmen "Sökarna"? :D

Correct, sir. :)

Trevlig slaskarstund idag på B2B, vi lär springa på varandra igen......

Det gör vi säkert, om inte annat har jag en liten bonus att fixa för ett par dagar framöver.

Den riktigt slasken innefann sig dock inte idag, du ska se är i mitt esse. 8-) Verkar dock sjukt EV- att slaska omaha på B2B, 90% av motstånder är löspassiva i bott och vägrar instinktivt vika även när de drar dött. Visserligen lirade nog jag också lite åt det hållet denna kväll, var svårt att koncentrera sig när man chattade på MSN och såg på BB samtidigt som multitablandet fanns. Minns bl.a. att jag syande omslag all in från en shortstack när jag egentligen visste att jag drog dött och sen tänkte "yes, jag drog ut honom med min A high när han vänt upp sitt fyrtal". :roll:

Postad

Vaknade lite efter 1700 idag. Tilt! Jag som hade besämt mig för att gå upp SENAST 1000 då det är torsdag och som bekant (?) kommer nya lost-avsnitten ut på nätet tidiga torsdagsmorgnar. Jaja, shit happens. Snabbt på med datorn och in på DC. Tilt. BBB är fucked up och min download ligger ostadigt mellan 0 och 900 b/s (b/s, jepp).

Det kan låta konstigt, men när ens liv blivit så händelsefattigt att natten mellan onsdag/torsdag av ovan nämna anledning är veckans uppesittarnatt, ja då kan ni lita på att panikångesten kommer krypande för varje minut som går under en sån här situation. Jaja, sätter mig på toa och läser nybeställda Omaha Holdem Poker ett tag och när jag kommer tillbaka efter nån halvtimme fungerar internet som det ska igen. Woho! Nu var ju lostavnsnittet enligt mig ganska trist och förstörde egentligen resten dagen lite lätt sådär, men det är ennan sak.

Satte in pengar på heypoker för ett par dagar sen och det har gått lite knackigt. Hittade dock ett fint plus idag så sidan får ett par chanser till. Om inte annat ska jag lira in 3500VIP till för att hora till mig de €400 som sign up + reload ger atm. Gillar inte direkt klienten annars heller. Det som framförallt tiltar mig är att det av någon anledning är svårt att se när det är ens tur. 5-tablade idag med ett överlappande fönster och det händer mer än en gång att man får det här "10 seconds left-pipet" om man säger så. Har aldrig några problem annars med multitabling (på party) men blir rejält stressigt här.

Som sagt, har gått knackigt fram till idag. Inte riktigt den action jag vill ha och har väl inte direkt haft klonken med mig i alla medelpotter. Dagarna kan nog sammanfattas såhär:

Game # 244548387 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Veszprem"

Game ended 2006-02-09 19:32:40 GMT+01:00

Players:

JahGarn (EUR 50,90 in seat 1)

Bigsnuff (EUR 70,21 in seat 2)

Fisker_EFB (EUR 50,82 in seat 3)

TitoOrtiz (EUR 27,65 in seat 4)

-Timi- (EUR 24,00 in seat 5)

unlabeled (EUR 56,98 in seat 6)

Dealer: TitoOrtiz

Small Blind: -Timi- (0,25)

Big Blind: unlabeled (0,50)

JahGarn was dealt: Ad - Ah - Kc - Jc

JahGarn Call (0,50)

Bigsnuff Call (0,50)

Fisker_EFB Call (0,50)

TitoOrtiz Fold

-Timi- Call (0,25)

unlabeled Check

Flop 4s - Ts - Qc

-Timi- Check

unlabeled Bet (2,50)

JahGarn Call (2,50)

Bigsnuff Fold

Fisker_EFB Fold

-Timi- Fold

Turn 4s - Ts - Qc - Kd

unlabeled Check

JahGarn Bet (7,50)

unlabeled Call (7,50)

River 4s - Ts - Qc - Kd - Ks

unlabeled Check

JahGarn Check

unlabeled shows: Qs - 4h - Qh - 9s (a full house, queens full of kings)

JahGarn didn't show: Ad - Ah - Kc - Jc (a straight, ace high)

unlabeled wins: EUR 21,40 (with a full house, queens full of kings)

Rake: EUR 1,10

Såklart sånt man får tokräkna med i omaha men det blir trist när andelen reklonkar kryper sig alltför nära 100%-gränsen. Å andra sidan klonkar man ju hellre de stora potterna.

Förresten, är det vekt att inte potta min AAKJ UTG? Känns som att man sällan träffar en flopp med handen och har ju bara ett K högt färgdrag. Vad fan ska jag floppa liksom, QT9? A? Det händer ju knappt. Pottar bra mycket hellre med 9876 rainbow UTG, eller vad säger herrskapet?

Annars finns det ju en del fisk på omahaborden... ibland är det bara lite för tacksamt att lira. :roll:

Game # 244556871 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kecskemet"

Game ended 2006-02-09 19:39:22 GMT+01:00

Players:

Ackeace (EUR 22,65 in seat 1)

Love_child (EUR 41,95 in seat 2)

golfarn16 (EUR 9,25 in seat 3)

JahGarn (EUR 47,20 in seat 4)

calandraca (EUR 38,50 in seat 6)

Dealer: calandraca

Small Blind: Ackeace (0,25)

Big Blind: Love_child (0,50)

JahGarn was dealt: Ts - 5c - Js - Kc

golfarn16 Call (0,50)

JahGarn Call (0,50)

calandraca Call (0,50)

Ackeace Call (0,25)

Love_child Check

Flop Jc - Ac - 2h

Ackeace Check

Love_child Check

golfarn16 Bet (1,50)

JahGarn Call (1,50)

calandraca Fold

Ackeace Fold

Love_child Call (1,50)

Turn Jc - Ac - 2h - 8c

Love_child Bet (7,00)

golfarn16 Call (7,00)

JahGarn Raise (26,00)

Love_child All-In (32,95)

golfarn16 All-In (0,25)

JahGarn Call (13,95)

River Jc - Ac - 2h - 8c - 4c

Love_child shows: Qc - 9s - 7d - 6c (a flush, ace high)

JahGarn shows: Ts - 5c - Js - Kc (a flush, ace and king high)

JahGarn wins: EUR 64,80 side pot (with a flush, ace and king high)

golfarn16 shows: Kh - Ks - 4d - 4s (three of a kind, fours)

JahGarn wins: EUR 27,35 main pot (with a flush, ace and king high)

Rake: EUR 2,00

Tro fan att man inte vågar slå på i vissa lägen...

Game # 244591226 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Tatabanya"

Game ended 2006-02-09 20:06:44 GMT+01:00

Players:

Jalopena (EUR 18,10 in seat 1)

JahGarn (EUR 139,85 in seat 2)

Ior (EUR 70,95 in seat 4)

tema007 (EUR 65,35 in seat 5)

Fishburger (EUR 88,80 in seat 6)

Dealer: Fishburger

Small Blind: Jalopena (0,25)

Big Blind: JahGarn (0,50)

JahGarn was dealt: 6d - Jd - Ac - 8d

Ior Fold

tema007 Call (0,50)

Fishburger Call (0,50)

Jalopena Fold

JahGarn Check

Flop 5c - Qc - 3c

JahGarn Check

tema007 Check

Fishburger Check

Turn 5c - Qc - 3c - 6h

JahGarn Bet (1,50)

tema007 Fold

Fishburger Raise (6,25)

JahGarn Fold

Fishburger Payback (4,75)

Fishburger didn't show hand

Fishburger wins: EUR 4,55

Rake: EUR 0,20

... och så avslutar vi med en åtminstone intressant hand där jag hade klonken med mig.

Game # 244583719 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Tatabanya"

Game ended 2006-02-09 20:00:02 GMT+01:00

Players:

JahGarn (EUR 70,00 in seat 2)

zeb_lisa (EUR 85,30 in seat 3)

Ior (EUR 48,90 in seat 4)

tema007 (EUR 68,35 in seat 5)

Fishburger (EUR 89,85 in seat 6)

Dealer: zeb_lisa

Small Blind: Ior (0,25)

Big Blind: tema007 (0,50)

JahGarn was dealt: 8c - Td - 9s - 8s

Fishburger Fold

JahGarn Raise (1,75)

zeb_lisa Call (1,75)

Ior Fold

tema007 Fold

Flop 7s - 2h - 5s

JahGarn Bet (4,25)

zeb_lisa Raise (17,00)

JahGarn Raise (51,00)

zeb_lisa All-In (66,55)

JahGarn All-In (13,00)

zeb_lisa Payback (15,30)

Turn 7s - 2h - 5s - 6c

River 7s - 2h - 5s - 6c - Tc

JahGarn shows: 8c - Td - 9s - 8s (a straight, ten high)

zeb_lisa didn't show: Jd - 7h - Ac - As (a pair of aces)

JahGarn wins: EUR 138,75 (with a straight, ten high)

Skulle verkligen vilja höra lite synpunkter här. Ska jag lägga för hans omslag på flopp? Tycker det känns sjukt vekt att lägga efter raise preflop när man trots allt floppar färgdrag, nötgut ett överpar som nog kan räknas som 2 outs samt lite blandade runners. Blir det inte lite väl lätt att möta en om man viker här? :?

Vad kan han ha för övrigt? Har han set med högre färgdrag är jag ju ganska illa ute men det är väl å andra sidan det värsta jag kan vara uppe emot också, dessutom inte så himla troligt. :?

Ska jag vara helt ärlig bemödade jag mig inte med att sätta honom på några händer. Hoppades på att han satte mig på miss och spelade någon marginell hand men som sagt, tar gärna synpunkter på sista handen.

Nu blir det nåt annat så länge, hej.

Postad

Unnade mig en liten kvälls-/nattsession också. Unnade mig ett NLT-bord också då det var dåligt med action bland omahaborden. Överlag har omaha varit ganska trist på heypoker, folk checksynar med allt möjligt och klonkar ut mina set. Har fan inte sett brädan para mina set många gånger hittills, vill man vinna kosing ska man fan få in pengarna med lite blandade marginella smådrag, typ gut kombinerat med 9 högt färgdrag. Då vet man att man står. 8-)

Hursomhelst, omahan gick knackigt men texasliret något bättre, lmnade ett 0.5/1-bord pa +€60. Hade nästan glömt hur sjukt löspassiva svenskar kan vara i texas. Hade ingen vidare klonk får jag ärligt säga men vad ska man med det till när det finns lite sköna jokrar som min motståndare här nedan? :D Exakt vad han satte mig på när han steksynade flopp förtäljer inte historien.

Game # 245001211 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Altea"

Game ended 2006-02-10 01:36:34 GMT+01:00

Players:

pablo4493 (EUR 94,63 in seat 1)

JahGarn (EUR 131,45 in seat 3)

jullan1 (EUR 30,14 in seat 4)

Slug (EUR 33,00 in seat 5)

Dealer: Slug

Small Blind: pablo4493 (0,50)

Big Blind: JahGarn (1,00)

JahGarn was dealt: As - Ks

jullan1 Call (1,00)

Slug Raise (5,25)

pablo4493 Fold

JahGarn Raise (12,00)

jullan1 Fold

Slug Call (7,75)

Flop 7s - 5d - 8d

JahGarn All-In (118,45)

Slug All-In (20,00)

JahGarn Payback (98,45)

Turn 7s - 5d - 8d - Qd

River 7s - 5d - 8d - Qd - 4h

JahGarn shows: As - Ks (high card ace)

Slug shows: Kh - Jd (high card king)

JahGarn wins: EUR 65,50 (with high card ace)

Postad

Skulle precis hoppa i säng inför morgondagens jobb när en polare tipsade om ett tokslaskig PLO0.25/0.50-bord. Loggade in och ja, averagepott på €35 eller 70bb kvalificerar nog som slaskigt. :)

Nåväl, starthänderna infann sig inte direkt men vad ska men ens med starthandskrav till? Trots att varje pott var pottad minst en gång preflop stoltserade jag med en flopp% på runt 80-85 uppskattningsvis. När monster såsom floppad triss utan nötkåksdrag infann sig var motståndarna dock inte sena att betala av med sina underpar och liknande, så jag kunde till slut lämna bordet €150 rikare.

Vill avsluta dagen med att säga som Hjort sa i någon tråd; "pengarna ligger i att värdebeta som en tok". Att alltid ta maximalt betalt:

Game # 245055408 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vac"

Game ended 2006-02-10 03:21:44 GMT+01:00

Players:

OnTheDraw (EUR 61,30 in seat 1)

nehed (EUR 6,90 in seat 3)

JahGarn (EUR 199,00 in seat 4)

youre_ (EUR 116,74 in seat 5)

nikke70 (EUR 182,50 in seat 6)

Dealer: nehed

Small Blind: JahGarn (0,25)

Big Blind: youre_ (0,50)

JahGarn was dealt: 6h - Th - 4s - Ah

nikke70 Call (0,50)

OnTheDraw Fold

nehed Call (0,50)

JahGarn Call (0,25)

youre_ Check

Flop 5s - 4d - 2c

JahGarn Check

youre_ Check

nikke70 Check

nehed Check

Turn 5s - 4d - 2c - 8s

JahGarn Check

youre_ Check

nikke70 Check

nehed Check

River 5s - 4d - 2c - 8s - 7h

JahGarn Bet (0,50)

youre_ Call (0,50)

nikke70 Call (0,50)

nehed Call (0,50)

JahGarn shows: 6h - Th - 4s - Ah (a straight, eight high)

youre_ didn't show: Qc - 3d - 7s - 8d (two pairs, eights and sevens)

nikke70 didn't show: 8h - 2d - Kh - Js (two pairs, eights and deuces)

nehed didn't show: Ac - 6s - Ts - Kd (high card ace)

JahGarn wins: EUR 3,80 (with a straight, eight high)

Rake: EUR 0,20

8-)

Postad
Måste fråga om du fått nicket RayIV från Ray Jones IV, som spelar Ray i filmen "Sökarna"? :D

Correct, sir. :)

Haha fyfan vad härligt.. undrar hur grabbarna tänkte när de skulle ge Ray ett namn.. "äh du är för korkad för att komma ihåg att du ska heta nånting annat än Ray, du får fan heta Ray i filmen oxå" :D.

Min gamla lärare är tydligen barndomspolare med Fridell (han som gjorde Sökarna) och kommer kanske kunna fixa det oklippta materialet till Sökarna 2 - Rebelz. Filmen blev släpptes aldrig men allt råmaterial var nästan filmat tror jag, sjukt kul!

Postad
Game # 246054067 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Kecskemet"

Game ended 2006-02-11 02:52:32 GMT+01:00

Players:

blacknuts (EUR 30,00 in seat 1)

JahGarn (EUR 74,98 in seat 2)

jisse (EUR 18,05 in seat 3)

TeddyKGB01 (EUR 28,50 in seat 4)

Oronte (EUR 9,62 in seat 5)

Tomba29 (EUR 51,64 in seat 6)

Dealer: JahGarn

Small Blind: jisse (0,25)

Big Blind: TeddyKGB01 (0,50)

Blind out of turn: blacknuts (0,50)

JahGarn was dealt: 7h - 7d - Ah - Js

Oronte Fold

Tomba29 Fold

blacknuts Check

JahGarn Raise (2,25)

jisse Call (2,00)

TeddyKGB01 Fold

blacknuts Call (1,75)

Flop Ad - 5h - 3c

jisse Check

blacknuts Check

JahGarn Bet (7,25)

jisse Fold

blacknuts Call (7,25)

Turn Ad - 5h - 3c - 6d

blacknuts Check

JahGarn Bet (21,75)

blacknuts All-In (20,50)

JahGarn Payback (1,25)

River Ad - 5h - 3c - 6d - 9s

blacknuts shows: Kd - As - Th - 2h (a pair of aces)

JahGarn didn't show: 7h - 7d - Ah - Js (a pair of aces, with jack as kicker)

blacknuts wins: EUR 59,75 (with a pair of aces)

Rake: EUR 3,00

:roll:

Postad

Gör ett sista försök då att få lite HH-respons här. Annars får man väl snällt återgå till HA-delen.

Game # 246066324 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vac"

Game ended 2006-02-11 03:16:42 GMT+01:00

Players:

LeffeMa (EUR 65,40 in seat 1)

JahGarn (EUR 101,35 in seat 3)

larsss (EUR 6,35 in seat 4)

MalinEwa (EUR 49,00 in seat 5)

tomtom77 (EUR 64,80 in seat 6)

Dealer: MalinEwa

Small Blind: tomtom77 (0,25)

Big Blind: LeffeMa (0,50)

JahGarn was dealt: 8c - 8d - Ad - 4c

JahGarn Call (0,50)

larsss Raise (1,00)

MalinEwa Call (1,00)

tomtom77 Call (0,75)

LeffeMa Call (0,50)

JahGarn Call (0,50)

Flop 8s - Qd - 5d

tomtom77 Check

LeffeMa Check

JahGarn Check

larsss Bet (3,25)

MalinEwa Call (3,25)

tomtom77 Call (3,25)

LeffeMa Raise (21,25)

JahGarn Raise (78,50)

larsss All-In (2,10)

MalinEwa Fold

tomtom77 Fold

LeffeMa All-In (43,15)

JahGarn Payback (14,10)

Turn 8s - Qd - 5d - 7c

River 8s - Qd - 5d - 7c - 2c

LeffeMa shows: Qh - 9d - Qs - 7d (three of a kind, queens)

JahGarn didn't show: 8c - 8d - Ad - 4c (three of a kind, eights)

LeffeMa wins: EUR 117,45 side pot (with three of a kind, queens)

larsss shows: Ah - 7h - Kc - 8h (two pairs, eights and sevens)

LeffeMa wins: EUR 26,20 main pot (with three of a kind, queens)

Jag antar att svaret är ja, men kan jag komma ifrån den här? Jag kan ärligt talat inte se hur han ska kunna ha något annat än QQ och då är jag ju ute på hal is... men vafan... lägga mellanset och nötfärgdrag? Gör man sånt i omaha på den brädan? :?

Postad

Det är väl så gott som ofrånkomligt med den actionen bakom dig, även om du vet att han har QQ så är det definitivt "åkbart" i det läget :roll:

EDIT: Oj, såg att jag tydligen var inloggad på ditt konto, sitter som du vet på din laptop 8-) /hawg

Postad
Game # 246501137 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Miskolc"

Game ended 2006-02-11 18:20:52 GMT+01:00

Players:

Poobaa31 (EUR 61,90 in seat 1)

Pralinen86 (EUR 22,75 in seat 2)

soulburn (EUR 22,95 in seat 3)

JahGarn (EUR 47,75 in seat 4)

PatzeBest (EUR 25,00 in seat 5)

GaltsonBoy (EUR 51,20 in seat 6)

mupsik9 (EUR 10,80 in seat 7)

ICEboy (EUR 107,55 in seat 8)

Dealer: soulburn

Small Blind: JahGarn (0,25)

Big Blind: PatzeBest (0,50)

JahGarn was dealt: 6s - Qd - Js - 8s

GaltsonBoy Call (0,50)

mupsik9 Fold

ICEboy Call (0,50)

Poobaa31 Fold

Pralinen86 Fold

soulburn Fold

JahGarn Call (0,25)

PatzeBest Raise (2,00)

GaltsonBoy Call (2,00)

ICEboy Call (2,00)

JahGarn Call (2,00)

Flop 9d - 2s - 7h

JahGarn Check

PatzeBest Bet (10,00)

GaltsonBoy Fold

ICEboy Fold

JahGarn Raise (40,00)

PatzeBest All-In (12,50)

JahGarn Payback (17,50)

Turn 9d - 2s - 7h - Ts

River 9d - 2s - 7h - Ts - Th

JahGarn shows: 6s - Qd - Js - 8s (a straight, jack high)

PatzeBest shows: Kh - Ad - Td - 2h (a full house, tens full of deuces)

PatzeBest wins: EUR 52,25 (with a full house, tens full of deuces)

Rake: EUR 2,75

Dagens lir börjar bra...sätter honom inte på någonting öht i princip men det slutade ju som det gjort senaste två dagarna. Jäklar vad duktiga de är på heypoker f.ö.. :)