Gå till innehåll

Hur spela floppad flush med låga hålkort?


Jarnkamin

Recommended Posts

Ställdes inför en situation igår där jag floppade flushen med låga suited connectors i NLT CG 25$. Tre andra hade limpat, ganska tighta spelare för att vara den nivån. Flopp Qc 10c 8c och jag satt med 7c 6c. Två checkar innan mig. Problemet är förstås att jag vill ha ut så mycket som möjligt av detta, men det behövs ju bara en klöver till på brädan för att jag ska vara rökt, eftersom antagligen någon sitter med en högre klöver än mig, så slowspela känns inte heller rätt. Jag bettade drygt halva potten och alla foldade. Kommentarer? – finns det något ”rätt” sätt att spela såna händer??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall höja med så mycket att det för motståndarna är fel att jaga en till klöver. Så om de synar så kommer du i långa loppet att vara en vinnande spelare.

 

Ja, du kommer ibland förlora potten mot de som synar trots dåliga pottodds och träffar. Men i långa loppet så kommer de som synar att förlora fler gånger än de träffar och du kommer vinna på det. Dvs de som synar gör fel.

 

Det är aldrig fel att betta ut och vinna potten direkt -fördelen med det är att du då slipper riskera att bli utdragen och kan ta hem en fin liten vinst.

 

 

Med dina 2 och de 3 på bordet och motståndarens 1 - så finns det 6 i färgen och därmed 7 outs för motståndaren. Men ett av dessa är kl 9 som ger dig straight flush så egentligen finns bara 6 out. 6*4 = ca 24% chans att en av dessa 7 kort kommer på turn/river.

 

En höjning med strax över halv pott bör då räcka för att det skall vara fel att syna för motståndarna som sitter med klöver Ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...