Gå till innehåll

Antal SnG:s för någorlunda statistik


Newmount

Recommended Posts

Det brukar vara "hur många för att fastslå att man är en vinnare"... förlorarefrågan har jag faktiskt inte sett än, men jag misstänker att man inte behöver spela så många för att veta det.

 

Jag vet att jag är dålig på SnG exempelvis, och jag har inte spelat många, betydligt färre än 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar vara "hur många för att fastslå att man är en vinnare"... förlorarefrågan har jag faktiskt inte sett än, men jag misstänker att man inte behöver spela så många för att veta det.

 

Jag vet att jag är dålig på SnG exempelvis, och jag har inte spelat många, betydligt färre än 100.

 

Förloraraspekten var lite skämtsam eftersom det alltid pratas/skrivs om vinnare. Lätt att känna som som en förlorare omgiven av massa vinnare, men samma borde gälla åt det hållet, efter ett antal bör man ha ganska klart för sig om det är något för ens spelstil.

Jag har lirat ett hundratal nu och det har gått bra men det känns inte som jag kan dra några slutsatser av det än. Men den slutsats jag dragit är att jag tycker det är förbaskat mycket roligare med SnG än cashgames. Upptäckte "styggelsen" för nån vecka sen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla passar vi för olika saker. Många spelar enbart tävlingar, andra spelar enbart cashgame.

 

I tävlingar finns ju chansen till riktigt stora pengar med en liten insats. Men å andra sidan är det långt mellan lönecheckarna. SnG är ett utmärkt sätt att få en turneringskänsla med "stadig inkomst". Dessutom är det en bra träning inför finalbord i en större MTT (kolla bara på Ector och Legato som spelar mycket SnG, och haft rejält kunnande utav detta på finalbordsspelet i MTT)

 

(Vill ni se riktigt bra finalbordspoker så tipsar jag om att "ta rygg" på Legato exempelvis genom att lusläsa liverapporteringen från finalbordet från Swedish Open.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många SnG räknar förståsigpåarna med att man ska spela innan man kan helt fastslå att man är en loser?
Jag ska iaf försöka mig på ett seriöst svar.

100 - på tok för lite

500 - ok, men för lite

1000 - nu börjar vi närma oss sanningen

2000 - du är nära sanningen

5000 - sanningen är här! :)

 

Någon som inte delar min uppfattning? Speak out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många SnG räknar förståsigpåarna med att man ska spela innan man kan helt fastslå att man är en loser?
Jag ska iaf försöka mig på ett seriöst svar.

100 - på tok för lite

500 - ok, men för lite

1000 - nu börjar vi närma oss sanningen

2000 - du är nära sanningen

5000 - sanningen är här! :)

 

Någon som inte delar min uppfattning? Speak out!

Om man behöver 5000 SNGs för att inse om man är en vinnande/förlorande spelare är det fan illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många SnG räknar förståsigpåarna med att man ska spela innan man kan helt fastslå att man är en loser?
Jag ska iaf försöka mig på ett seriöst svar.

100 - på tok för lite

500 - ok, men för lite

1000 - nu börjar vi närma oss sanningen

2000 - du är nära sanningen

5000 - sanningen är här! :)

 

Någon som inte delar min uppfattning? Speak out!

 

Jag håller med föregående talare. Tycker att dessa siffror verkar vettiga. Psykologen kommer förmodligen säga att detta är trams och att jag är korkad. Välj själv vem du vill tro på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många SnG räknar förståsigpåarna med att man ska spela innan man kan helt fastslå att man är en loser?
Jag ska iaf försöka mig på ett seriöst svar.

100 - på tok för lite

500 - ok, men för lite

1000 - nu börjar vi närma oss sanningen

2000 - du är nära sanningen

5000 - sanningen är här! :)

 

Någon som inte delar min uppfattning? Speak out!

Om man behöver 5000 SNGs för att inse om man är en vinnande/förlorande spelare är det fan illa.

 

Specielt om man då inser att man är en förlorare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...