back Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 ***** Hand History for Game 3457938970 ***** $25 NL Texas Hold'em - Sunday, January 29, 10:18:06 EDT 2006 Table Table 65270 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 2: maskrosen_ ( $53 ) Seat 5: pokerude ( $44.94 ) Seat 6: fragho ( $21 ) Seat 1: justinp1 ( $34.10 ) Seat 3: Steeel99 ( $17.55 ) Seat 4: rusty_78 ( $8.70 ) rusty_78 posts small blind [$0.10]. pokerude posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to maskrosen_ [ Td Ad ] fragho calls [$0.25]. justinp1 folds. maskrosen_ raises [$1]. Steeel99 folds. rusty_78 calls [$0.90]. >You have options at Table 66051 (6 max) Table!. pokerude calls [$0.75]. fragho calls [$0.75]. ** Dealing Flop ** [ Th, 4c, 5c ] rusty_78 checks. pokerude checks. fragho checks. maskrosen_ bets [$3]. rusty_78 folds. >You have options at Table 66051 (6 max) Table!. pokerude folds. fragho raises [$10]. Har ingen read på min motståndare eftersom multitablar och känner mig smått okoncentrerad. Vad kan han ha? Set? 2par? Färgdrag? Känns väl lite väl magstarkt att dra in en cr bluff utan att ha några outs att hoppas på. Citera
lill-z Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Han sitter kanske på typ 910/J10, och sätter dig på 2 höga, eller så kanske han har 44/55 och sitter med ett set... eller så kan han ha typ 66/77/88/99 och sätter dig på 2 höga även då, tror inte att han skulle göra så med ett färgdrag, inte på denna nivån iaf... Jag hade nog synat med TP här, och kanske check-syn på turn... Citera
Beerick Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Ställ in, han har ju bara $10 kvar Citera
Sansrom Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Alltså, utan read på motspelaren är det ju ett svårt läge. Det du kan ta till är ju hur du tror att fi uppfattar dig. Har du spelat väldigt tight, tyder hans spel på att du är slagen. Om du däremot spelar löst och aggressivt, så kan han ju försöka sig på det här med vad som helst för att "stjäla tillbaka". Jag vet inte, det kanske är att överskatta motspelarna på den här nivån. Jag lutar åt fold. I vilket fall som helst, du måste bestämma dig på flop om du har bäst hand eller inte. Eftersom fi har investerat halva sin stack på floppen är det ingen idé att syna och hoppas på en billig showndown eller liknande. Tror du att du har bäst hand, dega in. Annars, folda. Citera
serenity Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Nu vet jag inte hur folk spelar där du kör, men jag skulle lägga den där handen, det är sällan folk höjer för att bluffa på denna nivån IMO. JJ+, set eller tvåpar är ganska troligt. Om det är så det ligger till så ligger du inget vidare till. Det bör väl nämnas att jag inte spelar SH dock, jag antar att det oftast är aggresivare spel där. Citera
back Postad 29 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2006 Hursomhelst tycker jag min motståndare spelar denna hand väldigt underligt. Jag kan inte komma på en enda hand som rättfärdigar detta spel. Hade han träffat set/2 par/par/överpar borde han inte vågat checka eftersom det är ett färgdrag på bordet. Hade han haft färgdraget hade det väl varit bättre att syna eller att göra en mindra höjning, till $5 kanske. Jag ses nog som semi-tight, och inte nämnvärt weak. Citera
Recommended Posts